High pass filter
Czy lepiej zarzucić filtr już w mikrofonie (oktava mk-319) czy dopiero w mikserze (compact 4)?? a może oba jednocześnie?
czy ktoś mógłby mi opowiedzieć, o ewentulanych następstwach poszczególnych wariantów?
wiem ze filtr w compact to 80Hz i jest chyba dość stromy.. jak to wygląda w oktavie?
z góry dzięki za pomoc
czy ktoś mógłby mi opowiedzieć, o ewentulanych następstwach poszczególnych wariantów?
wiem ze filtr w compact to 80Hz i jest chyba dość stromy.. jak to wygląda w oktavie?
z góry dzięki za pomoc
Re: High pass filter
Wygląda na to że filtr w Oktavie to 1khz.. tylko że dość łagodny..
jest to dość znacząca różnica,
dodam jeszcze że chodzi o nagrywanie wokali...
jest to dość znacząca różnica,
dodam jeszcze że chodzi o nagrywanie wokali...
Re: High pass filter
no to sobie odpowiedziales...ja mialem w akgc3000 chyba od 500 w dol - tragedia....zupelnie nieprzydatny
-
- Posty:573
- Rejestracja:wtorek 08 lis 2005, 00:00
- Kontakt:
Re: High pass filter
...no to sobie odpowiedziales...ja mialem w akgc3000 chyba od 500 w dol - tragedia....zupelnie nieprzydatny...
**********************
oj, tam zaraz nieprzydatny...
zawsze sie znajdzie jakies jego zastosowanie ;)
**********************
oj, tam zaraz nieprzydatny...
zawsze sie znajdzie jakies jego zastosowanie ;)
Jesli czegoś nie jesteś pewien - nie pisz.
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/
Re: High pass filter
oj, tam zaraz nieprzydatny...
zawsze sie znajdzie jakies jego zastosowanie ;)
...
**********************
eeee, ja bym go nawet na blaszki nie dal
Re: High pass filter
czyli, bardziej logiczne bylo by włączenie HPF dopiero w soundcraft'cie??
sam zauważyłem, ze nagrania z filtrem włączonym na oktavie są jakby bardziej suche... czy ktoś może mi powiedzieć co w takim razie przyświecało konstruktorom gdy projektowali filtr 1000hz?? jaki to ma sens?
sam zauważyłem, ze nagrania z filtrem włączonym na oktavie są jakby bardziej suche... czy ktoś może mi powiedzieć co w takim razie przyświecało konstruktorom gdy projektowali filtr 1000hz?? jaki to ma sens?
Re: High pass filter
...Wygląda na to że filtr w Oktavie to 1khz.. tylko że dość łagodny..
jest to dość znacząca różnica,
dodam jeszcze że chodzi o nagrywanie wokali... ...
**********************
Tak naprawde to nikt nie wie jaki jest ten fitr , nawet na stronie producenta nie znalazłem informacji od jakie czestotliwosci to działa, lepiej odciac w czsie edycji ,
jest to dość znacząca różnica,
dodam jeszcze że chodzi o nagrywanie wokali... ...
**********************
Tak naprawde to nikt nie wie jaki jest ten fitr , nawet na stronie producenta nie znalazłem informacji od jakie czestotliwosci to działa, lepiej odciac w czsie edycji ,
Re: High pass filter
no tak ale ja znalazłem wykres:
www.lodz.mm.pl/~gres/fr319.gif
z którego to odczytałem ;)
mam nadzieję że poprawnie
www.lodz.mm.pl/~gres/fr319.gif
z którego to odczytałem ;)
mam nadzieję że poprawnie
Re: High pass filter
sam zauważyłem, ze nagrania z filtrem włączonym na oktavie są jakby bardziej suche... czy ktoś może mi powiedzieć co w takim razie przyświecało konstruktorom gdy projektowali filtr 1000hz?? jaki to ma sens?
...
**********************
Pewnie sprawdza się przy nagrywaniu pijanych lektorów rosyjskich, mniej bulgoczą ...
...
**********************
Pewnie sprawdza się przy nagrywaniu pijanych lektorów rosyjskich, mniej bulgoczą ...
Jestem przystojny i młody
Re: High pass filter
czy ktoś może mi powiedzieć co w takim razie przyświecało konstruktorom gdy projektowali filtr 1000hz?? jaki to ma sens?
Ten filtr to klasyczny filtr o czestotliwosci granicznej 500Hz i malym nachyleniu. Kiedys stosowany byl powszechnie w mikrofonach, teraz czesto zdarza sie, ze filtr jest dwustopniowy - wlasnie taki lagodny 500Hz albo bardziej stromy i nizej nastrojony. Po co taki "wysoki" filtr? Otoz wystepuje on tylko w mikrofonach kierunkowych i sluzy do minimalizacji efektu zblizeniowego, polegajacego na zwiekszaniu sie czulosci mikrofonu dla najnizszego zakresu pasma przy zblizaniu sie zrodla dzwieku do mikrofonu. W odroznieniu od tego "antyzblizeniowego" filtra ten drugi, stromy i nizszy stosuje sie "normalnie". Zastosowanie filra 500Hz w obecnych czasach moze byc bez sensu, zwlaszcza podczas nagran wokalnych, w ktorych efekt zblizeniowy sie wykorzystuje - ale warto sprobowac, jak sprawa wyglada podczas nagrywania np. gitary akustycznej z malej odleglosci
Ten filtr to klasyczny filtr o czestotliwosci granicznej 500Hz i malym nachyleniu. Kiedys stosowany byl powszechnie w mikrofonach, teraz czesto zdarza sie, ze filtr jest dwustopniowy - wlasnie taki lagodny 500Hz albo bardziej stromy i nizej nastrojony. Po co taki "wysoki" filtr? Otoz wystepuje on tylko w mikrofonach kierunkowych i sluzy do minimalizacji efektu zblizeniowego, polegajacego na zwiekszaniu sie czulosci mikrofonu dla najnizszego zakresu pasma przy zblizaniu sie zrodla dzwieku do mikrofonu. W odroznieniu od tego "antyzblizeniowego" filtra ten drugi, stromy i nizszy stosuje sie "normalnie". Zastosowanie filra 500Hz w obecnych czasach moze byc bez sensu, zwlaszcza podczas nagran wokalnych, w ktorych efekt zblizeniowy sie wykorzystuje - ale warto sprobowac, jak sprawa wyglada podczas nagrywania np. gitary akustycznej z malej odleglosci
