Punkt odniesienia w ocenie APS Aeon

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
fallworm
Posty:471
Rejestracja:środa 30 lip 2014, 00:00
Re: Punkt odniesienia w ocenie APS Aeon

Post autor: fallworm » czwartek 05 lut 2015, 19:04

Określ chociaż o jakie pole Ci chodzi -> średnie / bliskie / dalekie.


Leff
Posty:545
Rejestracja:sobota 13 kwie 2002, 00:00

Re: Punkt odniesienia w ocenie APS Aeon

Post autor: Leff » czwartek 05 lut 2015, 20:06

...
Określ chociaż o jakie pole Ci chodzi -> średnie / bliskie / dalekie....
 




Skupmy się na polu bliskim i średnim. Chyba najsensowniej będzie dokonywać porównań z konstrukcjami 8 calowymi.

Leff - Szczecin


Leff
Posty:545
Rejestracja:sobota 13 kwie 2002, 00:00

Re: Punkt odniesienia w ocenie APS Aeon

Post autor: Leff » piątek 06 lut 2015, 11:04

...
http://www.e-muzyk.pl/multi-testy-testy-porownawcze-comparison-pianina-cyfrowe-jakie-stage-piano-mikrofony-studyjne-karty-dzwiekowe/46-multitesty-sprzet-studyjny/1593-blepy-multitest-aktywnych-monitortudyjnych-z-8q-dosem-cz1

http://www.e-muzyk.pl/multi-testy-testy-porownawcze-comparison-pianina-cyfrowe-jakie-stage-piano-mikrofony-studyjne-karty-dzwiekowe/46-multitesty-sprzet-studyjny/1635-blepy-multitest-aktywnych-monitortudyjnych-z-8q-dosem-cz2-nagrania-monitor

http://www.e-muzyk.pl/multi-testy-testy-porownawcze-comparison-pianina-cyfrowe-jakie-stage-piano-mikrofony-studyjne-karty-dzwiekowe/46-multitesty-sprzet-studyjny/1676--blepy-multitest-aktywnych-monitortudyjnych-z-8q-dosem-cz3-wyniki-sondy

 

... i tyle w temacie....
 


Znam ten test. Co innego jednak posłuchać sobie gotowych, zawodowych nagrań, a co innego pracować na danych monitorach np przez rok lub dwa i mieć doświadczenie związane z tym, jak się zachowują podczas miksów i wszelkich związanych z miksowaniem działań, jaką mają translację na inne zestawy itd. Wtedy właśnie można faktycznie porównać komfort i wyniki pracy na tych monitorach z komfortem i wynikami pracy na innych monitorach.


Jeśli więc ktoś takie porównanie ma, to chętnie sie zapoznam. 

Leff - Szczecin

fallworm
Posty:471
Rejestracja:środa 30 lip 2014, 00:00

Re: Punkt odniesienia w ocenie APS Aeon

Post autor: fallworm » piątek 06 lut 2015, 13:16

...


Znam ten test. Co innego jednak posłuchać sobie gotowych, zawodowych nagrań, a co innego pracować na danych monitorach np przez rok lub dwa i mieć doświadczenie związane z tym, jak się zachowują podczas miksów i wszelkich związanych z miksowaniem działań, jaką mają translację na inne zestawy itd. Wtedy właśnie można faktycznie porównać komfort i wyniki pracy na tych monitorach z komfortem i wynikami pracy na innych monitorach.

Jeśli więc ktoś takie porównanie ma, to chętnie sie zapoznam. ...
 




Czyli jest potrzebny ktoś kto co dwa lata zmienia monitory z 8 calowymi głośnikami niskotonowymi . Ja osobiście nie znam takiej osoby.


Monitory studyjne to ciężka kwestia - wyuczając się pracować na jednym modelu, nie umiesz pracować na innym, więc po co zmieniać? Jak jest problem z wyuczeniem się jednych (jedni go będą mieli inni nie) to zmieniasz na następne. To jest kwestia bardzo indywidualna i każda wypowiedź w kwestii porównań będzie bardzo subiektywnym odczuciem danego użytkownika. Jedni będą cenić monitory z "uśmiechem dyskoteki" inni nie, jedni będą woleli podbicie tu inni nie, jedni mają audiogram taki inni - inne.




Inną kwestią jest selektywność brzmienia ale tu już pojawiają się różnicę w budżecie jaki trzeba by było mieć na inwestycje związaną z poprawą komfortu w tej płaszczyźnie, a nie będziemy porównywać zestawów za 6 kpln z takim za 15


Leff
Posty:545
Rejestracja:sobota 13 kwie 2002, 00:00

Re: Punkt odniesienia w ocenie APS Aeon

Post autor: Leff » piątek 06 lut 2015, 18:20

Czyli jest potrzebny ktoś kto co dwa lata zmienia monitory z 8 calowymi głośnikami
niskotonowymi . Ja osobiście nie znam takiej osoby.

Czasem bywa, że ktoś w miejscu pracy ma jedne głośniki, a np w domu lub innym miejscu
pracy korzysta z innych ;)

Monitory studyjne to ciężka kwestia - wyuczając się pracować na jednym modelu, nie
umiesz pracować na innym, więc po co zmieniać? Jak jest problem z wyuczeniem się
jednych (jedni go będą mieli inni nie) to zmieniasz na następne. To jest kwestia
bardzo indywidualna i każda wypowiedź w kwestii porównań będzie bardzo subiektywnym
odczuciem danego użytkownika. Jedni będą cenić monitory z "uśmiechem dyskoteki" inni
nie, jedni będą woleli podbicie tu inni nie, jedni mają audiogram taki inni - inne.
Inną kwestią jest selektywność brzmienia ale tu już pojawiają się różnicę w budżecie
jaki trzeba by było mieć na inwestycje związaną z poprawą komfortu w tej
płaszczyźnie, a nie będziemy porównywać zestawów za 6 kpln z takim za 15 ... 

Dużo w tym racji. Wniosek z tego płynąłby taki, że dobór i ocena konkretnego
narzędzia (w tym wypadku monitora) to sprawa bardzo indywidualna.
Ale z drugiej strony rynek jest pełen produktów, nawet w tym samym przedziale
cenowym, z których część jest do siebie bardzo podobna, a część pod jakimś względem
się wyróżnia. Z punktu widzenia realizatorów np dziura w pasmie jest czymś
niepożądanym i monitor posiadający takąż wyróżniałby się in minus. Z kolei szerokie i
wyrównane pasmo przenoszenia jest czymś zazwyczaj mile widzianym i monitor z
najbardziej wyrównanym pasmem i jeszcze z najszerszym sweetspotem wyróżniałby się in
plus. Pewnie, że taka ocena i tak będzie w dużym stopniu subiektywna, bo w dużej
mierze zależy, jak wspomniałeś, od upodobań, przyzwyczajeń itd. Ale dam przykład.
Byłem wczoraj w zaprzyjaźnionym sklepie rozejrzeć się za małymi, najwyżej
pięciocalowymi monitorami, jako odsłuchem alternatywnym do moich Aeonów. Były akurat
Genelec M 030 i Adam A5x. Posłuchałem obu. Adamy w porównaniu do Geneleców mają
brzmienie konturowe - cofnięty środek, podkreślone góra i bas. Genelec'i zdecydowanie
prawdziwiej odzwierciedlały środek pasma, w tym ważny przedział między 300 a 600 Hz.
Z tego powodu osobiście wybrałbym Genelec'i, jako narzędzie zdecydowanie bardziej
użyteczne z mojego punktu widzenia.  Jeśli ktoś akurat szuka takich monitorów i jego
upodobania są podobne do moich, Genelec'i zyskały by plus, a jeśli woli brzmienie
konturowe, bo do takiego się przyzwyczaił, takie lubi i na takim lepiej mu się
pracuje, plus miałby Adamy. Gdybym miał możliwość popracowania na obu, moja opinia
byłaby jeszcze bardziej dla tego kogoś użyteczna. Gdybym miał doświadczenie z innymi
monitorami 5 calowymi (mam z Yamahami MSP 5), mógłbym dokonać kolejnych porównań i
gdyby przypadkiem ten ktoś był użytkownikiem MSP 5, dostałby jakąś tam dawkę
informacji, miałby pewien punkt odniesienia.
Ja jestem ciekaw, czy ktoś miał podobną możliwość popracowania na Aeonach i innych,
podobnych im monitorach, najchętniej znanych i uznanych marek (Adam, Genelec itp) i
jak je względem siebie ocenia. Pamiętam przy tym, że zawsze będzie to ocena
subiektywna, ale pewne informacje, np o tym, czy bardziej wyrównane pasmo ma ten czy
inny monitor, czy ma np podkreśloną wyższą średnicę itp, powiedzą coś, co każdy już
sam sobie zinterpretuje odnosząc się do własnych przyzwyczajeń i upodobań.
Leff - Szczecin

fallworm
Posty:471
Rejestracja:środa 30 lip 2014, 00:00

Re: Punkt odniesienia w ocenie APS Aeon

Post autor: fallworm » sobota 07 lut 2015, 02:39

"Wyrównanie charakterystyki" jest względne, gdyż na "charakterystykę", odczuwalną ma wpływ akustyka pomieszczenia i audiogram. Jako, że na to drugie nie mamy wpływu, możemy wyrównać charakterystykę przenoszenia w danym środowisku np poprzez użycie urządzenia typu:


http://www.thomann.de/pl/real_sound_lab_apeq_2pro_dio.htm


Takie zabawki są dość popularne w studiach masteringowych.


 


Dużo racji w tym, że ludzie przyzwyczajają się do swoich narzędzi pracy. Ja po 7-8 latach spędzonych na A7/A7X nie wyobrażam sobie pracy na niczym innym. Fakt konturowe one są ale muzyki porównawczej słucham tylko na nich i staram się aby słuchać czegokolwiek tylko na nich. Po paru latach takiej "monopolizacji" każdy inny model wydaje mi się mniej szczegółowy. Mam APS AEON, ale w salonie, gdzie czas głównie spędza moja kobieta. Do mojego pomieszczenia pracy one się niestety nie nadają - duszą się z braku miejsca. Zresztą w porównaniu z A7X dźwięk wydaje mi się się lekko rozmyty. Nie ryzykowałem - nie postawiłem na stałe, aby nie wprowadzały w błąd. Mam w planach zmienić miejsce pracy na dużo większe, gdzie Aeony będą dobrą alternatywą na pokazanie miksu w polu średnim - tak mi się wydaje (subiektywnie).


ODPOWIEDZ