Tanie procesory/preampy
jest różnica między działaniem kompresora a regulacja glosnosci ... pytanie - jaki efekt chcesz osiagnac ? ...
**********************
Szczerze mówiąc to mało mam doświadczenia z kompresorem i chyba nie wiem dokładnie o co w nim chodzi. Myślałem że rysowanie zastępuje działanie kompresorów:)jeśli możesz jakoś mi to wyjaśnić ale na chłopskiłeb to dzięki. tzn może sprostowanie co do:
bramka-obcina sygnał poniżej
limiter-obcina sygnał powyżej
expander-podbija
kompresor-obcina (odwrotnie do ex tzn nie obcina w ustalonym progu tylko im więcej/mniej dB tym działanie łagodniejsze/ostrzejsze)
czy to o to chodzi?
i jaka jest różnica w brzmienu przy rysowaniu??
**********************
Szczerze mówiąc to mało mam doświadczenia z kompresorem i chyba nie wiem dokładnie o co w nim chodzi. Myślałem że rysowanie zastępuje działanie kompresorów:)jeśli możesz jakoś mi to wyjaśnić ale na chłopskiłeb to dzięki. tzn może sprostowanie co do:
bramka-obcina sygnał poniżej
limiter-obcina sygnał powyżej
expander-podbija
kompresor-obcina (odwrotnie do ex tzn nie obcina w ustalonym progu tylko im więcej/mniej dB tym działanie łagodniejsze/ostrzejsze)
czy to o to chodzi?
i jaka jest różnica w brzmienu przy rysowaniu??
drummer
Re: Tanie procesory/preampy
a co do tego co on ma slyszec - 90% vocalistow chce miec w sluchawkach nieco reverbu. Kompresja - niekoniecznie, nawet jest niewskazana bo "zacheca" do niechlujnosci przy spiewie (...przeciez dobrze sie slyszalem! nie bylo bledow w dynamice!!!!)
...
**********************
reverb przede wszystkim, a co do kompresora to nie na maxa tylko wlasnie jakis lagodny. Mój wokalista jest raczej "zdyscyplinowany"problem tkwi w czyms innym: gramy rock prog a tam dynamika może być różna od szeptu do wrzasku. Wiem ze opłaca się nagrać kilka linii wokalu (w całości) i potem z tych kilku wycinać najlepsze fragmenty niż nagrać ciche zwrotki przerwać ustawić nowy poziom i nagrać ciche refreny. Stąd moja chęć użycia kompresora nie tylko do odsłuchu lecz i do nagrań. Konkretnie chodzi o te mocniejsze partie. A nagrywanie utworu w całości poprawia jakość całogo nru w 100% jest jakiś taki z feelingiem
...
**********************
reverb przede wszystkim, a co do kompresora to nie na maxa tylko wlasnie jakis lagodny. Mój wokalista jest raczej "zdyscyplinowany"problem tkwi w czyms innym: gramy rock prog a tam dynamika może być różna od szeptu do wrzasku. Wiem ze opłaca się nagrać kilka linii wokalu (w całości) i potem z tych kilku wycinać najlepsze fragmenty niż nagrać ciche zwrotki przerwać ustawić nowy poziom i nagrać ciche refreny. Stąd moja chęć użycia kompresora nie tylko do odsłuchu lecz i do nagrań. Konkretnie chodzi o te mocniejsze partie. A nagrywanie utworu w całości poprawia jakość całogo nru w 100% jest jakiś taki z feelingiem
drummer
Re: Tanie procesory/preampy
wlasnie jakis lagodny. Mój wokalista jest raczej "zdyscyplinowany"problem tkwi w czyms innym: gramy rock prog a tam dynamika może być różna od szeptu do wrzasku. Wiem ze opłaca się nagrać kilka linii wokalu (w całości) i potem z tych kilku wycinać najlepsze fragmenty niż nagrać ciche zwrotki przerwać ustawić nowy poziom i nagrać ciche refreny. Stąd moja chęć użycia kompresora nie tylko do odsłuchu lecz i do nagrań.
***********
Żaden kompresor nie pomoże w tak rozpiętej dynamice (od szeptu do wrzasku). Jeżeli nie chcesz podzielić tego na fragmenty, to musisz wysterować preamp pod wrzask - ale wtedy szept nagra się cichutko (i chyba bez smaczków). Nagrywanie na 2 mikrofony może się tu sprawdzić (jeszcze tego nie próbowałem
)
Konkretnie chodzi o te mocniejsze partie. A nagrywanie utworu w całości poprawia jakość całogo nru w 100% jest jakiś taki z feelingiem
**********************
Jasne, tylko musisz mieć bardzo dobrego wokalistę
inaczej to i tak będziesz musiał go "pociąć".
Mam obecnie te same "problemy"
Pozdrawiam
***********
Żaden kompresor nie pomoże w tak rozpiętej dynamice (od szeptu do wrzasku). Jeżeli nie chcesz podzielić tego na fragmenty, to musisz wysterować preamp pod wrzask - ale wtedy szept nagra się cichutko (i chyba bez smaczków). Nagrywanie na 2 mikrofony może się tu sprawdzić (jeszcze tego nie próbowałem

Konkretnie chodzi o te mocniejsze partie. A nagrywanie utworu w całości poprawia jakość całogo nru w 100% jest jakiś taki z feelingiem
**********************
Jasne, tylko musisz mieć bardzo dobrego wokalistę

Mam obecnie te same "problemy"

Pozdrawiam
Re: Tanie procesory/preampy
Z tą rozpiętością dynamiki to trochę przesadziłem:) nie ma aż tak dużej jak napisałem.
Dwa mikrofony to świetny pomysł, z tym że muszą to być dwa identyczne modele (preampy również), podwójny wydatek! brrrrr
śpiewanie - jasne że trzeba potem ciąć(chyba nie ma wokalistów śpiewających idealnie od pocz do końca) tylko jeżeli śpiewa całość to w momentach gdzie zepsuł nie przerywa tylko ciągnie to dalej i np w drugim refrenie zaspiewa najlepiej z wszystkich wersji mimo że reszta to zarzynanie świni:) i właśnie z takich fragmentów z np. 10 wersji jest złożona cała linia melodyczna
Dwa mikrofony to świetny pomysł, z tym że muszą to być dwa identyczne modele (preampy również), podwójny wydatek! brrrrr
śpiewanie - jasne że trzeba potem ciąć(chyba nie ma wokalistów śpiewających idealnie od pocz do końca) tylko jeżeli śpiewa całość to w momentach gdzie zepsuł nie przerywa tylko ciągnie to dalej i np w drugim refrenie zaspiewa najlepiej z wszystkich wersji mimo że reszta to zarzynanie świni:) i właśnie z takich fragmentów z np. 10 wersji jest złożona cała linia melodyczna
drummer
Re: Tanie procesory/preampy
...Z tą rozpiętością dynamiki to trochę przesadziłem:) nie ma aż tak dużej jak napisałem.
************
Kompresor to raczej nie jest radykalnie działające narzędzie, szczególnie stosowany podczas nagrywania. Gdy kawałek ma fragmenty spokojne oraz mocne - to nic z tego - trza to nagrywać osobno i wyrównywać ręcznie
Dwa mikrofony to świetny pomysł, z tym że muszą to być dwa identyczne modele (preampy również), podwójny wydatek! brrrrr
*************
Raczej tak. Wszystko zależy od potrzeb. Jeżeli te fragmenty ciche i głośne nie są połączone i mają różny "kontekst", to można zaryzykować zmianę brzmiena różnymi mikrofonami/preampami.
śpiewanie - jasne że trzeba potem ciąć(chyba nie ma wokalistów śpiewających idealnie od pocz do końca) tylko jeżeli śpiewa całość to w momentach gdzie zepsuł nie przerywa tylko ciągnie to dalej i np w drugim refrenie zaspiewa najlepiej z wszystkich wersji mimo że reszta to zarzynanie świni:) i właśnie z takich fragmentów z np. 10 wersji jest złożona cała linia melodyczna
**********************
No całkiem ciekawe podejście. Muszę to wypróbować
.
Tylko czy za 10 razem wokalista ma jeszcze całe gardło ?
Pozdrawiam
************

Dwa mikrofony to świetny pomysł, z tym że muszą to być dwa identyczne modele (preampy również), podwójny wydatek! brrrrr
*************
Raczej tak. Wszystko zależy od potrzeb. Jeżeli te fragmenty ciche i głośne nie są połączone i mają różny "kontekst", to można zaryzykować zmianę brzmiena różnymi mikrofonami/preampami.
śpiewanie - jasne że trzeba potem ciąć(chyba nie ma wokalistów śpiewających idealnie od pocz do końca) tylko jeżeli śpiewa całość to w momentach gdzie zepsuł nie przerywa tylko ciągnie to dalej i np w drugim refrenie zaspiewa najlepiej z wszystkich wersji mimo że reszta to zarzynanie świni:) i właśnie z takich fragmentów z np. 10 wersji jest złożona cała linia melodyczna
**********************
No całkiem ciekawe podejście. Muszę to wypróbować

Tylko czy za 10 razem wokalista ma jeszcze całe gardło ?

Pozdrawiam
Re: Tanie procesory/preampy
No całkiem ciekawe podejście. Muszę to wypróbować
.
Tylko czy za 10 razem wokalista ma jeszcze całe gardło ?
Pozdrawiam...
**********************
I tu jak zwykle przesadziłem
. Śpiewał po 3-4 wersje (w zależności od oceny sytuacji-jakości).Efekt GWARANTOWANY! Uwierz mi, sam byłem w studio temu przeciwny, ale przekonał nas w końcu nasz realizator i szczerze mu za to dziękuję!
p.s. to Robert i Magda z Serakos

Tylko czy za 10 razem wokalista ma jeszcze całe gardło ?

Pozdrawiam...
**********************
I tu jak zwykle przesadziłem

p.s. to Robert i Magda z Serakos
drummer
Re: Tanie procesory/preampy
...No całkiem ciekawe podejście. Muszę to wypróbować
.
Tylko czy za 10 razem wokalista ma jeszcze całe gardło ?
Pozdrawiam...
**********************
I tu jak zwykle przesadziłem
. Śpiewał po 3-4 wersje (w zależności od oceny sytuacji-jakości).Efekt GWARANTOWANY! Uwierz mi, sam byłem w studio temu przeciwny, ale przekonał nas w końcu nasz realizator i szczerze mu za to dziękuję!
p.s. to Robert i Magda z Serakos...
**********************
Nawet jezeli wokalista jest bardzo dobry, to nagranie 3 dobrych wersji i potem montaz do jednej ZNAKOMITEJ jest niezlym pomyslem.
A jezeli vocalista jest kiepski... to i 20 powtorek moze byc za malo.
autentyczny przyklad - kobitka spiewala kilkanascie razy i za kazdym razem miala poczatek zwrotki zrypany. Ale ze naprawde zalezalo jej na nagraniu to zrobilem tak: pierwsza samogloska z jednego wykonania, przesunieta w czasie zeby pasowalo, ciecie i crossfade na glosce szumowej, druga samogloska z malym time-streczem z innego ujecia, potem ciecie precyzyjnie przed gloska wybuchowa i koncowka jeszcze z innego. Potem ciecie bylo praktycznie po kazdym wyrazie, czasami w srodku. Jest to takie rzezbienie w "miekkiej substancji", trwa godzinami i mimo wszystko dajace dosc sztucznie - "maszynowo" - brzmiace efekty... ale mozna. Do tego dodaj jakiegos autotunera, kompresor typu "przyjdzie walec i wyrowna" na plasko - no i prawie kazdy moze zabrzmiec znosnie. A potem przychodzi koncert... i mamy cos takiego co pokazala Kaja Paschalska pare lat temu w Opolu.
[addsig]

Tylko czy za 10 razem wokalista ma jeszcze całe gardło ?

Pozdrawiam...
**********************
I tu jak zwykle przesadziłem

p.s. to Robert i Magda z Serakos...
**********************
Nawet jezeli wokalista jest bardzo dobry, to nagranie 3 dobrych wersji i potem montaz do jednej ZNAKOMITEJ jest niezlym pomyslem.
A jezeli vocalista jest kiepski... to i 20 powtorek moze byc za malo.
autentyczny przyklad - kobitka spiewala kilkanascie razy i za kazdym razem miala poczatek zwrotki zrypany. Ale ze naprawde zalezalo jej na nagraniu to zrobilem tak: pierwsza samogloska z jednego wykonania, przesunieta w czasie zeby pasowalo, ciecie i crossfade na glosce szumowej, druga samogloska z malym time-streczem z innego ujecia, potem ciecie precyzyjnie przed gloska wybuchowa i koncowka jeszcze z innego. Potem ciecie bylo praktycznie po kazdym wyrazie, czasami w srodku. Jest to takie rzezbienie w "miekkiej substancji", trwa godzinami i mimo wszystko dajace dosc sztucznie - "maszynowo" - brzmiace efekty... ale mozna. Do tego dodaj jakiegos autotunera, kompresor typu "przyjdzie walec i wyrowna" na plasko - no i prawie kazdy moze zabrzmiec znosnie. A potem przychodzi koncert... i mamy cos takiego co pokazala Kaja Paschalska pare lat temu w Opolu.
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Re: Tanie procesory/preampy
A jezeli vocalista jest kiepski... to i 20 powtorek moze byc za malo.
********
Oj znam to dobrze. Właśnie cały problem w tym, że zawsze miałem doczynienia z kiepskimi wokalistami, więc w zasadzie precyzyjne ustawianie mikrofonu i tak nie miało znaczenia bo gościu przez parę godzin nie był w stanie ustać nieruchomo

Teraz mam wokalistki, które radzą sobie całkiem nieźle (choć nie doskonale) i nagrywanie to już nie jest męczarnia, żeby złapać cokolwiek

Tak czy owak - klient powinien wyjść ze studia zadowolony

Re: Tanie procesory/preampy
...Potrzebuje przedwzmacniacza do pomiarow, wiec o zadnym ciepelku czy tez jasnosci nie moze byc mowy. Najchetniej, zeby na wejsciu byl AD797, LT1115 lub INA103.
PS. W poprzednim poscie napisalem EIS - to skrot od 'Equivalent Input Szum'
...
**********************
PS. W poprzednim poscie napisalem EIS - to skrot od 'Equivalent Input Szum'

**********************
Zajmuję się konstruowaniem i wykonywaniem wzmacniaczy lampowych klasy Hi-Fi i Hi-End które występują na rynku pod szyldem f-my Delta Studio z Wrocławia. Moce od 30 do 200W klasa pracy „A”, „AB” lamy w stopniach końcowych to 6L6, EL
Re: Tanie procesory/preampy
...Potrzebuje przedwzmacniacza do pomiarow, wiec o zadnym ciepelku czy tez jasnosci nie moze byc mowy. Najchetniej, zeby na wejsciu byl AD797, LT1115 lub INA103.
PS. W poprzednim poscie napisalem EIS - to skrot od 'Equivalent Input Szum'
...
**********************
Jeżeli temat jest aktualny to proszę o kontakt, pozdrawiam Marek
PS. W poprzednim poscie napisalem EIS - to skrot od 'Equivalent Input Szum'

**********************
Jeżeli temat jest aktualny to proszę o kontakt, pozdrawiam Marek
Zajmuję się konstruowaniem i wykonywaniem wzmacniaczy lampowych klasy Hi-Fi i Hi-End które występują na rynku pod szyldem f-my Delta Studio z Wrocławia. Moce od 30 do 200W klasa pracy „A”, „AB” lamy w stopniach końcowych to 6L6, EL