Jaki kompresor?
- Soundscape
- Posty:2054
- Rejestracja:czwartek 15 mar 2007, 00:00
- Kontakt:
...A jaki z darmowych będzie najlepszy, żeby przepuścić mix z vocalem ?
I skąd można go pobrać ?
...
**********************
Tu masz 81 procesorów dynamicznych (darmowych). Będziesz musiał troche potestować i wybrać to, co Ci najlepiej pasuje. Zależy też w jakim DAW pracujesz. Narzędzia zawarte w niektórych są lepsze od freeware-owych (choć oczywiście są wyjątki). Mówię oczywiście o procesorach dynamiki.
I skąd można go pobrać ?
...
**********************
Tu masz 81 procesorów dynamicznych (darmowych). Będziesz musiał troche potestować i wybrać to, co Ci najlepiej pasuje. Zależy też w jakim DAW pracujesz. Narzędzia zawarte w niektórych są lepsze od freeware-owych (choć oczywiście są wyjątki). Mówię oczywiście o procesorach dynamiki.
Re: Jaki kompresor?
Obecnie pracuję za pomocą Neon. Mam też Neon HR, ale jeszcze nie aktywowałem iLoka. Z regóły pracuję na 24bit/44.1KHz, więc nie czuję potrzeby użycia wersji HR. Ale obiło mi się o ucho, że HR to już troche inne algorytmy, inna budowa itd. Czy ta "inność" tyczy się tylko możliwości wyższych częstotliwości próbkowania, czy też wszystkich, począwszy od 44.1KHz?...
**********************
Praca w 44k nie ma tu wielkiego znaczenia.
Neon HR ma trzy poziomy rozdzielczosci, kazdy z nich inaczej brzmi, ale i roznie obciaza CPU. Ponadto w wersji HR mozesz pracowac nie tylko na msygnale stereo, ale tez w domenie M/S. Ponadto jest jedna rzecz, ktora akurat w 44k jest w wiekszosci wypadkow potrzebna (moim zdaniem), a wystepuje tylko w wersji HR - opcja FAT
**********************
Praca w 44k nie ma tu wielkiego znaczenia.
Neon HR ma trzy poziomy rozdzielczosci, kazdy z nich inaczej brzmi, ale i roznie obciaza CPU. Ponadto w wersji HR mozesz pracowac nie tylko na msygnale stereo, ale tez w domenie M/S. Ponadto jest jedna rzecz, ktora akurat w 44k jest w wiekszosci wypadkow potrzebna (moim zdaniem), a wystepuje tylko w wersji HR - opcja FAT
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
- Soundscape
- Posty:2054
- Rejestracja:czwartek 15 mar 2007, 00:00
- Kontakt:
Re: Jaki kompresor?
Praca w 44k nie ma tu wielkiego znaczenia.
Neon HR ma trzy poziomy rozdzielczosci, kazdy z nich inaczej brzmi, ale i roznie obciaza CPU. Ponadto w wersji HR mozesz pracowac nie tylko na msygnale stereo, ale tez w domenie M/S. Ponadto jest jedna rzecz, ktora akurat w 44k jest w wiekszosci wypadkow potrzebna (moim zdaniem), a wystepuje tylko w wersji HR - opcja FAT...
**********************
Czyli podsumowując - warto się przesiąść
Dziękuję za cenne informacje!
Neon HR ma trzy poziomy rozdzielczosci, kazdy z nich inaczej brzmi, ale i roznie obciaza CPU. Ponadto w wersji HR mozesz pracowac nie tylko na msygnale stereo, ale tez w domenie M/S. Ponadto jest jedna rzecz, ktora akurat w 44k jest w wiekszosci wypadkow potrzebna (moim zdaniem), a wystepuje tylko w wersji HR - opcja FAT...
**********************
Czyli podsumowując - warto się przesiąść

Dziękuję za cenne informacje!
- Tasiorowski
- Posty:543
- Rejestracja:poniedziałek 03 gru 2007, 00:00
Re: Jaki kompresor?
A ja używam do bębnów głónie kompresorów URS, świetnie pompują bębny, mają swój charakter. Jako maximizera używam NOMADA, czasem kompresora z jego pakietu. Są bardzo przezroczyste, w ogóle nie ingerują w brzmienie. VW używam tylko do gitar i do basu, ustawiając odpowiedni preset i majstrując przy nim. A jeśli idzie o sumę, to w zależności od potrzeby, zapinam albo multiband NOMADA ( te wtyczki nomada mają interfejs zerżnięty z Wavesa, celowo i dla beki, a niektózy twierdzą, że są nawet lepsze, nie wiem, Wavesów nie używałem,nie porównywałem, nie stać mnie
) oraz OZONE. Ozone na sumę jest świetny i chyba z wtyczek jakie używałem, najlepiej pompuje głośność nagrania, ma wbudowany multiband i excitery.

Mocny Pecet + Laptop, Presonus FIRESTUDIO + DIGIMAX FS, TC M One XL, TC HELICON VIOCEWORKS, ALESIS 3630, MXL 2006 + 770, SE 3 Stereo Pair, Sontronics SIGMA, Shure SM 57, 81, Audio-Technica - ATM 650 x 3, ATM 250 DE, ATM 450, APS AEON, E-MU PM 5, AKG 141
Re: Jaki kompresor?
A co mozna powiedziec o Bus Compressor z Duende. Typowy towar na sume. Czy faktycznie teoria (opis), dorownuje praktyce?
Re: Jaki kompresor?
...A co mozna powiedziec o Bus Compressor z Duende. Typowy towar na sume. Czy faktycznie teoria (opis), dorownuje praktyce?...
**********************
Ja używam Bus Compressora z Duende i przyznam,że jest o niebo lepszy niż np. Waves Bus Com, ale do oryginału mu daleko... Ten z Duende super się sprawdza na sumie beczek, wokali i gitar...
**********************
Ja używam Bus Compressora z Duende i przyznam,że jest o niebo lepszy niż np. Waves Bus Com, ale do oryginału mu daleko... Ten z Duende super się sprawdza na sumie beczek, wokali i gitar...
Re: Jaki kompresor?
...A co mozna powiedziec o Bus Compressor z Duende. Typowy towar na sume. Czy faktycznie teoria (opis), dorownuje praktyce?...
**********************
jest to faktycznie dobry kompresor, dobrze sprawdzajacy sie na grupach sladow
**********************
jest to faktycznie dobry kompresor, dobrze sprawdzajacy sie na grupach sladow
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
- Miłaszewski
- Posty:997
- Rejestracja:wtorek 23 gru 2003, 00:00
Re: Jaki kompresor?
np u znajomego przepuszczałem mix przez jednopasmowy Waves V-comp który jest podobno modelowany na Neve 2254 - efekt był naprawdę fajny - ładnie wszystko sklejone. Jednak cena pakietów Waves nie jest zbyt atrakcyjna
**********************
V-Series nie jest zabojczo drogi - jesli Ci sie podobal to bierz, skad ludzie na forum moga wiedziec czego dokladnie oczekujesz i jak brzmi Twoja muzyka?
[addsig]
**********************
V-Series nie jest zabojczo drogi - jesli Ci sie podobal to bierz, skad ludzie na forum moga wiedziec czego dokladnie oczekujesz i jak brzmi Twoja muzyka?
[addsig]
Re: Jaki kompresor?
......A co mozna powiedziec o Bus Compressor z Duende. Typowy towar na sume. Czy faktycznie teoria (opis), dorownuje praktyce?...
**********************
jest to faktycznie dobry kompresor, dobrze sprawdzajacy sie na grupach sladow...
**********************
Co prawda to prawda. Niestety nie mialem mozliwosci uslyszec jak ten kompresor dziala i brzmi w konsolecie, ale pofatygowałem sie do znajomego co mieszka niedaleko mnie (okolo 185km. hehe), ale bylo warto. Po 5 godzinach testów mialem dosyc, ale wrażenia byly oczywiste. Testowaliśmy wszystko co sie dalo, od wtyczek programowych Waves, PSP-MasterComp, URS, Ozone3 i innych, po UAD-1, Ceramware Pulsar (OpitiMaster), TC PC MK2, TC Fin. Express i Duende. Test dotyczył kilku odmian muzycznych: pop, rock, klubowa, dance..., a nawet klasyka. Nie da sie tego powiedzieć w słowach, to trzeba uslyszeć jak BUS COMP z Duende robi robote. Powala nawet TC i Uad'a, o Waves'ach i innych pokrewnych nie wspominając bo szkoda nawet słów. Z tego co kolega mi doradził, to jest dostepna juz wersja Duende jako karta DSP na PCIe i mimo ceny to chyba sam sie skusze na zakup tego cuda, co doradzam tez autorowi tego wątku, bo nic z dostępnych wtyczek VST nie zrobi tego (mowa o zgraniu miksu) jak to robi Bus Compressor. Pozdrawiam.
**********************
jest to faktycznie dobry kompresor, dobrze sprawdzajacy sie na grupach sladow...
**********************
Co prawda to prawda. Niestety nie mialem mozliwosci uslyszec jak ten kompresor dziala i brzmi w konsolecie, ale pofatygowałem sie do znajomego co mieszka niedaleko mnie (okolo 185km. hehe), ale bylo warto. Po 5 godzinach testów mialem dosyc, ale wrażenia byly oczywiste. Testowaliśmy wszystko co sie dalo, od wtyczek programowych Waves, PSP-MasterComp, URS, Ozone3 i innych, po UAD-1, Ceramware Pulsar (OpitiMaster), TC PC MK2, TC Fin. Express i Duende. Test dotyczył kilku odmian muzycznych: pop, rock, klubowa, dance..., a nawet klasyka. Nie da sie tego powiedzieć w słowach, to trzeba uslyszeć jak BUS COMP z Duende robi robote. Powala nawet TC i Uad'a, o Waves'ach i innych pokrewnych nie wspominając bo szkoda nawet słów. Z tego co kolega mi doradził, to jest dostepna juz wersja Duende jako karta DSP na PCIe i mimo ceny to chyba sam sie skusze na zakup tego cuda, co doradzam tez autorowi tego wątku, bo nic z dostępnych wtyczek VST nie zrobi tego (mowa o zgraniu miksu) jak to robi Bus Compressor. Pozdrawiam.
Re: Jaki kompresor?
Gdzie można pobrać jakieś demo Bus compressora ?