Joachim, nagrania jak nagrania, ale czasem, wcale nierzadko, okazuje się, iż na scenie trzeba wybrać najgorsze brzmienie w całym arsenale parapetu aby wogóle się z pianem zmieścić. O tym mało się pisze, choć z drugiej strony się nie dziwię, bo tu pewnie trzeba praktyków, a Ci za wiele czasu "dla prasy" raczej nie mają

. A wielka szkoda. Sam chętnie poczytałbym (od fachmanów) co i z czym należy (można) zrobić aby było O.K.
...
**********************
Dokladnie. Dla przykladu, nawet w przypadku koncertu muz. klasycznej, ktory nie byl rejestrowany na potrzeby wydania CD, a np. tylko na emisje dla radia, stosowalem nieraz mikrofony
BLM wlozone bezp. do zamknietego (lub polotwartego) fortepianu, jesli bylo straszne zamieszanie na scenie, a fortepian z powodow innych (wazniejszych od samego brzmienia calosci

) stal nie tak, jak powinien. Choc same BLM-y bardzo srednio pasuja mi osobiscie do fortepianu, takie zabiegi pomagaly niekiedy ratowac calosc imprezy.
P.S. BLM - Boundary-Layer Microphone - to specjalna konstrukcja, do montowania na podlodze lub scianie. Dzialaja inaczej, niz klasyczne mikrofony.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!