System zarządzania monitorami w studio...

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
Awatar użytkownika
MB
Posty:3318
Rejestracja:wtorek 09 kwie 2002, 00:00
Re: System zarządzania monitorami w studio...

Post autor: MB » czwartek 18 maja 2006, 13:08

skoro ufam Forum EIS dlaczego nie mialbym ufac opiniom z forów zagranicznych :)



o BigKnob http://www.gearslutz.com/mackie+big+knob

**********************

Z całego tłumu uczestników dyskusji dwie osoby wypowiedziały się negatywnie na temat BK, na dodatek mętnie, bez żadnych konkretnych zarzutów. Widziałem Mackie w działaniu i widziałem jego test wykonany RMAA za pomocą karty Lynx. Konkluzja jest jednoznaczna: Big Knob nie wprowadza do sygnału nic, zachowuje się jak idealny potencjometr. Zatem ci dwaj panowie opowiadają zwykłe banialuki.

Awatar użytkownika
grembo
Posty:2289
Rejestracja:czwartek 16 mar 2006, 00:00

Re: System zarządzania monitorami w studio...

Post autor: grembo » czwartek 18 maja 2006, 20:21

...skoro ufam Forum EIS dlaczego nie mialbym ufac opiniom z forów zagranicznych :)







o BigKnob http://www.gearslutz.com



**********************



Z całego tłumu uczestników dyskusji dwie osoby wypowiedziały się negatywnie na temat BK, na dodatek mętnie, bez żadnych konkretnych zarzutów. Widziałem Mackie w działaniu i widziałem jego test wykonany RMAA za pomocą karty Lynx. Konkluzja jest jednoznaczna: Big Knob nie wprowadza do sygnału nic, zachowuje się jak idealny potencjometr. Zatem ci dwaj panowie opowiadają zwykłe banialuki....

**********************



no coz, tak wiec nalezy go sprawdzic w praktyce :) Dzieki MB walisz prawde brutalnie, ale bez emocji i poparte konkretami :)

Awatar użytkownika
grembo
Posty:2289
Rejestracja:czwartek 16 mar 2006, 00:00

Re: System zarządzania monitorami w studio...

Post autor: grembo » czwartek 18 maja 2006, 21:11

...ale preamp to tez cos banalnego i prostego - wiec dlaczego kosztuja az takie pieniadze? Placi sie za jakosc ukladow, za pomysl, za badania, za potwierdzenie jakosci przez lata uzytkowania...

**********************



Nieprawda, preamp zmieniasygnał - dokłada do niego wzmocnienie napięciowe i to nierzadko rzędu 1000razy (60dB). Mikrofon to też często bardzo kapryśne źródło, wymagające ściśle określonej ipedancji, podania zasilania itd.

W końcu w preampie musi być b. dużo elementów, gorzej, elementów typu tranzystory czy lampy które są zawsze elementami nieliniowymi. Sam preamp powinien być liniowy, więc zmusza się biedne nieliniowe tranzystory do pracy w punktach gdzie ich charakterystyka jest możliwe najbardziej zbliżiona do liniowej, nigdy liniowości nie osiągając.



Speaker control jest prostszy, nieporównanie prostrzy. Tutaj mamy w zasadzie tylko styki i tłumiki, urządzenia pasywne, wykonane z przewodników nie z półprzewodników, liniowe w bardzo szerokim zakresie. Jak mówi MB żeby coś tutaj popsuć to trzeba się bardzo napracować co oczywiście nie znaczy że się nie da



...

**********************



Hmmm, no coz mam powiedziec - - - - - brzmi logicznie, ale dlaczego tak niewiarygodnie roznia sie ceny tych urzadzen?



Kiedys imć Lipiński napisal chyba w EIS ze prewampy tanie po wymianie flakow staja sie absolutnie topowe, nawet przy zachowaniu ich konstrukcji.



Czasem wierze ze skaldnikiem cen sa koszty - ale w tej branzy nie przestaje mnie wiele rzeczy zadziwiiac.



Wypowiadalem sie tu ostatnio o preampach - zle wypowiadajac sie o Quadmicu a dobrze o Great Rivierze, gdzie jeden kanal kosztuje tyle co 3 Quadmiki (czyli 12 kanalow).



Brzmienie RME z basem brzmialy jakos tak, jak bas brzmi przez dobre sluchawki. Z GreatRiviera dzwiek brzmial jak z nagran.

Czy zamierzeniem producenta preampu est kreowac brzmienie?

Czy wzmacniac liniow sygnal?



Bo jesli tak to albo moj bas do bani - albo RME kastruja dzwiek. Wiem ze zawsze z basem 6strunowym jest duzy problem i jako muzyk dzwiek z GreatRivera oceniam jako przyjemny.



Moje wahanie teraz spowodowane jest faktem checi zakupu preampu FMR http://www.fmraudio.com/RNP8380.htm



.... i teraz nie wiem - czy ow preamp moze mnie postawic w sytuacji ze bas zabrzmi dobrze, a wokal, gitara archtop, czy saks zle?



Czy najlepsze to preampy najblizsze liniowosci czy dodajce od siebie cos?



Pytam zeby przyjac jakies zalozenie przy poszukiwaniu preampu do wszystkiego w rozsadnej cenie










Awatar użytkownika
grembo
Posty:2289
Rejestracja:czwartek 16 mar 2006, 00:00

Re: System zarządzania monitorami w studio...

Post autor: grembo » piątek 19 maja 2006, 10:06

panowie podpowiedziec cos, bo jestem juz przed oltarzem - tzn. zamowielm u kolegi w USA rack FMR - RNP+RNC



...nie chce wpakowac sie na mine.



Liniowosc wzmocniona czy kreacja brzmienia jest funkcja preampu?




Awatar użytkownika
Master
Posty:1390
Rejestracja:poniedziałek 27 paź 2003, 00:00

Re: System zarządzania monitorami w studio...

Post autor: Master » piątek 19 maja 2006, 12:21

...panowie podpowiedziec cos, bo jestem juz przed oltarzem - tzn. zamowielm u kolegi w USA rack FMR - RNP+RNC



...nie chce wpakowac sie na mine.



**********************

Bardzo dobry wybór... tylko popros kolege zeby zaznaczył ze to do Europy, daja wtedy inne zasilacze .na 22V



RNC - działa naprawde CACY!!!! wiem bo mamy od niedawana w studio ten mały kompresorek...

RNP nie słyszałem .. ale bioroac pod uwage ze ta firma lipy nie odwala bardzo mozliwe ze takze jest CACY .

Awatar użytkownika
JanC
Posty:107
Rejestracja:sobota 15 paź 2005, 00:00

Re: System zarządzania monitorami w studio...

Post autor: JanC » niedziela 21 maja 2006, 17:31


Awatar użytkownika
JoachimK
Posty:3148
Rejestracja:środa 12 paź 2005, 00:00
Kontakt:

Re: System zarządzania monitorami w studio...

Post autor: JoachimK » niedziela 21 maja 2006, 18:08

...A może to?...



Albo to - szczegolnie dla amatorow DYI
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!

Awatar użytkownika
grembo
Posty:2289
Rejestracja:czwartek 16 mar 2006, 00:00

Re: System zarządzania monitorami w studio...

Post autor: grembo » niedziela 21 maja 2006, 23:02

......panowie podpowiedziec cos, bo jestem juz przed oltarzem - tzn. zamowielm u kolegi w USA rack FMR - RNP+RNC



...nie chce wpakowac sie na mine.



**********************

Bardzo dobry wybór... tylko popros kolege zeby zaznaczył ze to do Europy, daja wtedy inne zasilacze .na 22V



RNC - działa naprawde CACY!!!! wiem bo mamy od niedawana w studio ten mały kompresorek...

RNP nie słyszałem .. ale bioroac pod uwage ze ta firma lipy nie odwala bardzo mozliwe ze takze jest CACY . ...

**********************





Ufffffffffffffffffffffff, szczegolnie ze ceny niezwykle okazyjne.



Piekne w opisach sa działy "What sucks" :)



gdzie sie przyznaja do wad sprzetu - ktorych (z wyjatkiem zasilacza, bo tak rozumiem slowo wallwart) chyba wiekszosc i tak nie zauwazy - nieco wieksze szumy oraz skok pierwszy w preampie wzmocnienie odrazu o 6 db

Awatar użytkownika
grembo
Posty:2289
Rejestracja:czwartek 16 mar 2006, 00:00

Re: System zarządzania monitorami w studio...

Post autor: grembo » niedziela 21 maja 2006, 23:15

......A może to?...







Albo to - szczegolnie dla amatorow DYI ...

**********************





zgodnie z tym co juz dowiedzialem sie na tym forum to jest idealne....wiec wlazlem w sklep i ........... 500 $



Behringer i Samson sa chyba zbyt rozbudowane - choc firme samson znam i nigdy nie zawodzila. ....Choc wskaznik imput i wyjscie sluchawkowe sa pociagajace :)




ODPOWIEDZ