Jakie monitory do Surround?
-
- Posty:573
- Rejestracja:wtorek 08 lis 2005, 00:00
- Kontakt:
My akurat jedziem do Pragi robić master i zgranie na 5.1 do filmiszcza nowego animowanego... tak zadecydował producent, wiem, ze sala przypomina sale kinową, więc tak też pisałem.
Wiem, że cały proces to mega ciekawa sprawa, ale nie można sie znać na wszystkim, do mnie nalezy tylko przygotowanie projektu w 5.1, resztą zajmują sie Ci co wiedze posiadają i certyfikaty mają...
Wiem, że cały proces to mega ciekawa sprawa, ale nie można sie znać na wszystkim, do mnie nalezy tylko przygotowanie projektu w 5.1, resztą zajmują sie Ci co wiedze posiadają i certyfikaty mają...
Jesli czegoś nie jesteś pewien - nie pisz.
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/
-
- Posty:573
- Rejestracja:wtorek 08 lis 2005, 00:00
- Kontakt:
Re: Jakie monitory do Surround?
**********************
Czy miksujesz na tym w systemie 5.1? da się na tym zrobić gotowy dobry materiał w 5.1 jak i w stereo, jak się sprawują fronty w stereo ?. ...
**********************
Ja tego używam tylko po to by wykonać wstępny mix, ustawić głośności panoramy itp. Potem projekt zazwyczaj trafia do ziomów z certyfikatami, którzy jeszcze podają materiał dalszej obróbce, wiec ja to tylko takie posrednie ogniwo pomiedzy reżyserem/producentem a specami od kodowania...
W stereo też dają radę, coprawda do masteringu sie nie nadają, z uwagi na nieliniową charakterystykę (dlatego też posiadam monitory) - chociaż ja osobiście w mastering sie nie bawie, wole zostawić to komuś innemu)
Czy miksujesz na tym w systemie 5.1? da się na tym zrobić gotowy dobry materiał w 5.1 jak i w stereo, jak się sprawują fronty w stereo ?. ...
**********************
Ja tego używam tylko po to by wykonać wstępny mix, ustawić głośności panoramy itp. Potem projekt zazwyczaj trafia do ziomów z certyfikatami, którzy jeszcze podają materiał dalszej obróbce, wiec ja to tylko takie posrednie ogniwo pomiedzy reżyserem/producentem a specami od kodowania...
W stereo też dają radę, coprawda do masteringu sie nie nadają, z uwagi na nieliniową charakterystykę (dlatego też posiadam monitory) - chociaż ja osobiście w mastering sie nie bawie, wole zostawić to komuś innemu)
Jesli czegoś nie jesteś pewien - nie pisz.
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/
Re: Jakie monitory do Surround?
...**********************
Czy miksujesz na tym w systemie 5.1? da się na tym zrobić gotowy dobry materiał w 5.1 jak i w stereo, jak się sprawują fronty w stereo ?. ...
**********************
Ja tego używam tylko po to by wykonać wstępny mix, ustawić głośności panoramy itp. Potem projekt zazwyczaj trafia do ziomów z certyfikatami, którzy jeszcze podają materiał dalszej obróbce, wiec ja to tylko takie posrednie ogniwo pomiedzy reżyserem/producentem a specami od kodowania...
W stereo też dają radę, coprawda do masteringu sie nie nadają, z uwagi na nieliniową charakterystykę (dlatego też posiadam monitory) - chociaż ja osobiście w mastering sie nie bawie, wole zostawić to komuś innemu)
...
**********************
Ja bardzo dużo siedzę w wtyczce ABsynth...ma ona niesamowite możliwości jeśli chodzi o samę dzwięki... i surround. Z przyjemnością bym przynajmniej tego posłuchał na jakimś zestawie 5.1
Niestety zależy mi też na dobrych(liniowych) monitorach do mixu masteringu i do samego sluchania muzyki... dlatego najprawdpopdobniej kupie popularne Alesis MK2.
myślałem, też o tym jak by to było gydyby kupić 2x Alesis MK4 tzn w sumie 4 monitory, 2 z przyodu 2 z tyłu i podłączyć to pod jakis dekoder DTS z wyjsciem analogowym....... nie będzie to co prawda 5.1 Ale w takim przypadku, subufer nie jest potrzebny, gdyż każy monitor ma swój bass. Ale to tylko takie kombinowanie...
.
Czy miksujesz na tym w systemie 5.1? da się na tym zrobić gotowy dobry materiał w 5.1 jak i w stereo, jak się sprawują fronty w stereo ?. ...
**********************
Ja tego używam tylko po to by wykonać wstępny mix, ustawić głośności panoramy itp. Potem projekt zazwyczaj trafia do ziomów z certyfikatami, którzy jeszcze podają materiał dalszej obróbce, wiec ja to tylko takie posrednie ogniwo pomiedzy reżyserem/producentem a specami od kodowania...
W stereo też dają radę, coprawda do masteringu sie nie nadają, z uwagi na nieliniową charakterystykę (dlatego też posiadam monitory) - chociaż ja osobiście w mastering sie nie bawie, wole zostawić to komuś innemu)
...
**********************
Ja bardzo dużo siedzę w wtyczce ABsynth...ma ona niesamowite możliwości jeśli chodzi o samę dzwięki... i surround. Z przyjemnością bym przynajmniej tego posłuchał na jakimś zestawie 5.1
Niestety zależy mi też na dobrych(liniowych) monitorach do mixu masteringu i do samego sluchania muzyki... dlatego najprawdpopdobniej kupie popularne Alesis MK2.
myślałem, też o tym jak by to było gydyby kupić 2x Alesis MK4 tzn w sumie 4 monitory, 2 z przyodu 2 z tyłu i podłączyć to pod jakis dekoder DTS z wyjsciem analogowym....... nie będzie to co prawda 5.1 Ale w takim przypadku, subufer nie jest potrzebny, gdyż każy monitor ma swój bass. Ale to tylko takie kombinowanie...

-
- Posty:573
- Rejestracja:wtorek 08 lis 2005, 00:00
- Kontakt:
Re: Jakie monitory do Surround?
Nikt Ci nie zabroni kupować np 3xMK2 Alesisa,do tego jeszcze SUB jakiejś innej firmy... i masz 6.1
dekoderów nie potrzebujesz, no chyba, że filmy jakieś bedziesz oglądać, ale i XP potrafi film odpalić wiec luz.
dekoderów nie potrzebujesz, no chyba, że filmy jakieś bedziesz oglądać, ale i XP potrafi film odpalić wiec luz.
Jesli czegoś nie jesteś pewien - nie pisz.
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/
Re: Jakie monitory do Surround?
...Nikt Ci nie zabroni kupować np 3xMK2 Alesisa,do tego jeszcze SUB jakiejś innej firmy... i masz 6.1
dekoderów nie potrzebujesz, no chyba, że filmy jakieś bedziesz oglądać, ale i XP potrafi film odpalić wiec luz.
...
**********************
Tyle, że moja MiaMidi ma wyjsie stereo analogowo i cyfrowo 5.1. To trzeba podpiąc pod jakis DTS i z DTS na te np: 4 monitory.
dekoderów nie potrzebujesz, no chyba, że filmy jakieś bedziesz oglądać, ale i XP potrafi film odpalić wiec luz.
...
**********************
Tyle, że moja MiaMidi ma wyjsie stereo analogowo i cyfrowo 5.1. To trzeba podpiąc pod jakis DTS i z DTS na te np: 4 monitory.
Re: Jakie monitory do Surround?
no i wrocilismy do punktu wyjscia.....jak sygnal z spdif dac na 5.1?jak go wpuscic na spdif w formacie 5.1?
adat to troszke inna bajka - mozna zastosowac ada8000 i po analogu poleci.....ale cyfra?
adat to troszke inna bajka - mozna zastosowac ada8000 i po analogu poleci.....ale cyfra?
-
- Posty:573
- Rejestracja:wtorek 08 lis 2005, 00:00
- Kontakt:
Re: Jakie monitory do Surround?
Tyle, że moja MiaMidi ma wyjsie stereo analogowo i cyfrowo 5.1. To trzeba podpiąc pod jakis DTS i z DTS na te np: 4 monitory.
**********************
Czytasz czasem co pisaliśmy?
do pracy w 5.1 potrzebne Ci tylko:
1. Soft (no i komputer)
2. karta dźwiękowa z minimum 6-wyjsciami mono (lub 3xstereo)
3. głosniki (albo aktywne albo pasywne)
nie bede dalej pisał o DD i DTS bo znowu sie w kółko zapędzimy - DD i DTS cię nie interesują, to już bedzie kolejny etap wtajemniczenia....
SPDIF - przesyła wielokanałowy dźwięk tylko zakodowany. Niekodowany potrafi tylko Stereo (a ty pracując w sekwencerach - pracujesz na niekodowanym)
over
Jesli czegoś nie jesteś pewien - nie pisz.
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/
Re: Jakie monitory do Surround?
...
Tyle, że moja MiaMidi ma wyjsie stereo analogowo i cyfrowo 5.1. To trzeba podpiąc pod jakis DTS i z DTS na te np: 4 monitory.
**********************
tylko, ze trzeba pamietac ze ten cyfrowy 5.1 po spdifi-e moze byc tylko przesylany w postaci zakodowanej AC3. Jesli tak to mozna go wpiac do zwyklego wzmacniacza kina domowego np. Yamaha seria AV czy inne. Wtedy nie trzeba zadnego specjalnego dekodera Dolby bo wlasnie ten dekoder jest we wzmacniaczy. Dokladnie tak samo odbywa sie odtwarzanie i dekodowanie dzwieku do filmow na DVD tyle ze tam podpinasz DVD Player.
A teraz najlepsze: niektore wzmacniacze maja multichannelowe wejscia analogowe na 6 kanalow wystarczy wiec miec karte z 6 wyjsciami analog mono, podpiac je do wzmacniacza do wejsc oznaczonych najczesciej L,R, C, Ls, Rs Lfe, skonfigurowac soft na te wyjscia i juz masz odsluch 5.1.
Oczywiscie konsumencki bardziej ale zapewniam do zabaw z Absynthem wystarczy.
pzdr
t
Tyle, że moja MiaMidi ma wyjsie stereo analogowo i cyfrowo 5.1. To trzeba podpiąc pod jakis DTS i z DTS na te np: 4 monitory.
**********************
tylko, ze trzeba pamietac ze ten cyfrowy 5.1 po spdifi-e moze byc tylko przesylany w postaci zakodowanej AC3. Jesli tak to mozna go wpiac do zwyklego wzmacniacza kina domowego np. Yamaha seria AV czy inne. Wtedy nie trzeba zadnego specjalnego dekodera Dolby bo wlasnie ten dekoder jest we wzmacniaczy. Dokladnie tak samo odbywa sie odtwarzanie i dekodowanie dzwieku do filmow na DVD tyle ze tam podpinasz DVD Player.
A teraz najlepsze: niektore wzmacniacze maja multichannelowe wejscia analogowe na 6 kanalow wystarczy wiec miec karte z 6 wyjsciami analog mono, podpiac je do wzmacniacza do wejsc oznaczonych najczesciej L,R, C, Ls, Rs Lfe, skonfigurowac soft na te wyjscia i juz masz odsluch 5.1.
Oczywiscie konsumencki bardziej ale zapewniam do zabaw z Absynthem wystarczy.
pzdr
t
Re: Jakie monitory do Surround?
Moze powiedzmy sobie jeszcze raz
jedynym rozsądnym przesyłaniem dzwięku 5.1 z kompa do odsłuchu jest 6 niezależnych analogowych lub cyfrowych (3xSPDIF lub ADAT ew. MADI) wyjść z karty.
Kropka.
Próby obejścia ilości wyjść przez kodowanie w locie do DD i przesył pojedyńczym SPDIFem do amplitunera ma dokładnie taki sens jak próba obejścia całkowitego braku karty muzycznej przez kodowanie w locie do mp3 i przesył USB do mp3 playera w celu odsłuchu z tego ostatniego.
Nie zapominajmy ze te cudowne kodowania DD to kompresja stratna.
[addsig]
jedynym rozsądnym przesyłaniem dzwięku 5.1 z kompa do odsłuchu jest 6 niezależnych analogowych lub cyfrowych (3xSPDIF lub ADAT ew. MADI) wyjść z karty.
Kropka.
Próby obejścia ilości wyjść przez kodowanie w locie do DD i przesył pojedyńczym SPDIFem do amplitunera ma dokładnie taki sens jak próba obejścia całkowitego braku karty muzycznej przez kodowanie w locie do mp3 i przesył USB do mp3 playera w celu odsłuchu z tego ostatniego.
Nie zapominajmy ze te cudowne kodowania DD to kompresja stratna.
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Re: Jakie monitory do Surround?
Nie zapominajmy ze te cudowne kodowania DD to kompresja stratna.
...
**********************
Co jednak nie przeszkadza temu, ze w kinie sluchamy dzwieku z ta kompresją.
pzdr
t