Jaki mikser wybrać?
hmm...Ghost napewno jest duzo lepszy pod względem preampów i designu od behrigera...ale raczej wątpie zeby poszedł za taką cene...
Dess Jobs - Producent Muzyczny www.dessjobs.pl
Re: Jaki mikser wybrać?
Ghost byl opracowany pod katem konkurecji z Mackie 8.bus i kopia Behringera Eurodesk MX8000. Czy Soundcraftowi sie udalo? Pod wzgledem komercyjnym - na pewno nie, sprzedaz Ghosta byla zaskakujaco niska. Technologicznie? Preamp moze nie tej klasy i eq tez odstaje od wzorca (Macke). Czy przez to Behringer (przynajmniej w moich oczach-uszach) wygrywa wyscig o drugie miejsce z "oryginalem"? Gdybym mial wybierac (a bylo to sporo lat temu), to jednak polecilbym Soundcrafta.
PS.Do kupujacych z aukcji: tak naprawde to nie wiecie w jakim stanie jest sprzet, ktory chcecie kupic.
PS.Do kupujacych z aukcji: tak naprawde to nie wiecie w jakim stanie jest sprzet, ktory chcecie kupic.
Re: Jaki mikser wybrać?
Dzięki za dotychczasowe info,
DogHead> zdaję sobie z tego sprawę, ale niestety póki co nie stać mnie na nówkę sztuke nierdzewkę. W grę jednak wchodzi tylko odbiór osobisty, a mam nadzieję, że przy oglądaniu urządzenia przed zaukpem będe mógł wszystko posprawdzać. Jeśli znajde coś czego sprzedawca nie opisał w charakterystyce sprzedawanego przedmiotu to po prostu nie kupię i napisze odpowiedni komentarz w "opiniach"
DogHead> zdaję sobie z tego sprawę, ale niestety póki co nie stać mnie na nówkę sztuke nierdzewkę. W grę jednak wchodzi tylko odbiór osobisty, a mam nadzieję, że przy oglądaniu urządzenia przed zaukpem będe mógł wszystko posprawdzać. Jeśli znajde coś czego sprzedawca nie opisał w charakterystyce sprzedawanego przedmiotu to po prostu nie kupię i napisze odpowiedni komentarz w "opiniach"
Stevie Wonder: "You're the best stage crew I've ever seen..."
Re: Jaki mikser wybrać?
Witam, Mam podobny problem co autor tematu dwa lata temu. Na mikser moge przeznaczyć ok 1500 euro. Zależy mi na przynajmniej 12 wejściach mono i 4 stereo (dlatego A&H odpada). Prosze o jakies propozycje. Btw co teraz myślicie o tym spiricie LX7/24? pozdro
Re: Jaki mikser wybrać?
Ten mixer to chyba jedynie może popsuć sygnal audio, Tl audio robi preampy lampowe po 4 preampy w racku, proste bez korekcji zawsze ją można zrobić po nagraniu ale sygnal jest dynamiczny i nie szumi, robilem kiedyś koncert na eurodesk8000 behringera, to atrapa, wszystko tam działa bez zarzutow ale poprostu nie brzmi, kolega dostaje z behringera całe racki na testy za free więc gra na tym, procesor,eq i końcówka-brzmi to fatalnie instrumentu nie można ustawić bo to poprostu dudni i się kotłuje. raz ominąlem to w cholerę przez di box sprytnie i odzyskalem kontrolę. Może mikromixerki behringera nadają się do odtwarzania muzyki już nagranej (jako tlo w restauracji czy barze) ale do nagrań niestety, no chyba że tylko amatorskich ale szkoda 1500 euro. Odraddzam. Pozatym ostatnie oferty jakie widzialem na allegro to 3000 z kejsem.
Re: Jaki mikser wybrać?
A co sądzicie o Yamahah z serii MG?? Na papierze jest wszystko ok (no może poza włączaniem phantoma na 8 kanałów naraz). Mieliście doczynienia z tymi mikserami? pozdro
Re: Jaki mikser wybrać?
no może trochę zabardzo źle potraktowałem behringera, wzmacniacz wielosłuchawkowy do studia jest całkiem fajny, używam bo jest dobry i tani,

Re: Jaki mikser wybrać?
...Witam, Mam podobny problem co autor tematu dwa lata temu. Na mikser moge przeznaczyć ok 1500 euro. Zależy mi na przynajmniej 12 wejściach mono i 4 stereo (dlatego A&H odpada). Prosze o jakies propozycje. Btw co teraz myślicie o tym spiricie LX7/24? pozdro...
**********************
dub8 proszę o kontakt na maila: studio.mix@poczta.onet.pl
**********************
dub8 proszę o kontakt na maila: studio.mix@poczta.onet.pl
Re: Jaki mikser wybrać?
......Witam, Mam podobny problem co autor tematu dwa lata temu. Na mikser moge przeznaczyć ok 1500 euro. Zależy mi na przynajmniej 12 wejściach mono i 4 stereo (dlatego A&H odpada). Prosze o jakies propozycje. Btw co teraz myślicie o tym spiricie LX7/24? pozdro...
**********************
dub8 proszę o kontakt na maila: studio.mix@poczta.onet.pl
...
**********************
tez mysle o stole mixerskim. chcialbym zlozyc jakies w miare kompletne studio domowe przystosowane do mixowania materialu, nagrywanie to pol biedy. polowe nagran domowych robilem na zwyklym compact4, a reszta to byla kwestia wymixowania nagranej sciezki, a ze niewielu stac na mega studio w domu, nie widze w tym wypadku zadnego minusa, troche pracy i wszystko gra jak trzeba. glowny problem to oczywiscie kasa. myslalem nad tym behringerem. moje produkcje są wielosladowe, wiec potrzebuje conajmniej 24 kanalow, a najlepiej jeszcze wiecej. zajmuje sie produkcja profesjonalnie, ale nie zarabiam jeszcze tyle, zeby sobie pozwolic na stol za 20 tys zl. czy aby nie za bardzo audiofilsko podchodzicie do brzmienia i tego, ze sprzet za was wszystko zrobi? Pamietam czasy, gdy zlozylem na jedna plyte numer na ft2, lekko podrasowany na modplugu, po masteringu do dzisiaj dobrze brzmi. tak samo nieco pozniej produkcje na lepszym sofcie ale slabych mikrofonach(zwykle estradowki tonsila do nagran audio! ;) ) i karcie muzycznej za 100 zl i osoby, ktore recenzjowaly ten material(kompletnie mi nieznane) mowily/pisaly ze material ma dobre brzmienie, profesjonalne.
Powiedzcie szczerze, czy rzeczywiscie z tych sprzetow jak np ten stol behringera nie mozna za wiele wyciagnac przy uzyciu sprzetowych kompresorow i efektow, czy poprostu takie marudzenie to przywilej uzytkownikow lepszych sprzetow?:)...prawda jest taka, ze obcinajac po kosztach zlozenie studia mixerskiego w domu to ok 20-25 tys zl.... i taki sprzet ma byc do kitu?:)
**********************
dub8 proszę o kontakt na maila: studio.mix@poczta.onet.pl
...
**********************
tez mysle o stole mixerskim. chcialbym zlozyc jakies w miare kompletne studio domowe przystosowane do mixowania materialu, nagrywanie to pol biedy. polowe nagran domowych robilem na zwyklym compact4, a reszta to byla kwestia wymixowania nagranej sciezki, a ze niewielu stac na mega studio w domu, nie widze w tym wypadku zadnego minusa, troche pracy i wszystko gra jak trzeba. glowny problem to oczywiscie kasa. myslalem nad tym behringerem. moje produkcje są wielosladowe, wiec potrzebuje conajmniej 24 kanalow, a najlepiej jeszcze wiecej. zajmuje sie produkcja profesjonalnie, ale nie zarabiam jeszcze tyle, zeby sobie pozwolic na stol za 20 tys zl. czy aby nie za bardzo audiofilsko podchodzicie do brzmienia i tego, ze sprzet za was wszystko zrobi? Pamietam czasy, gdy zlozylem na jedna plyte numer na ft2, lekko podrasowany na modplugu, po masteringu do dzisiaj dobrze brzmi. tak samo nieco pozniej produkcje na lepszym sofcie ale slabych mikrofonach(zwykle estradowki tonsila do nagran audio! ;) ) i karcie muzycznej za 100 zl i osoby, ktore recenzjowaly ten material(kompletnie mi nieznane) mowily/pisaly ze material ma dobre brzmienie, profesjonalne.
Powiedzcie szczerze, czy rzeczywiscie z tych sprzetow jak np ten stol behringera nie mozna za wiele wyciagnac przy uzyciu sprzetowych kompresorow i efektow, czy poprostu takie marudzenie to przywilej uzytkownikow lepszych sprzetow?:)...prawda jest taka, ze obcinajac po kosztach zlozenie studia mixerskiego w domu to ok 20-25 tys zl.... i taki sprzet ma byc do kitu?:)
Re: Jaki mikser wybrać?
Witam
Mam stół Behringera MX-8000 na którym zrealizowałem 4 płyty z czego 3 wyszły na winylach. Przed tym stołem miałem przez moment cyfrowy mikser Yamachy Promix 01. Jednym słowem cyfrowej Yamaszki nie mogłem strawić pod kątem brzmienia a w szczególności korekcji no i bardzo szybko sie jej pozbyłem kupując Behringera MX-8000. Po pierwszym przepuszczeniu sygnału przez niego i po pokręcenu EQ stwierdziłem, że brzmi to, zdecydowanie lepiej, szczególnie jeśli chodzi o korekcje.
Co do preampów tego stołu nie wypowiadam się ponieważ wogóle ich nie używam, mikser ten służy mi wyłącznie do "liniowych" miksów studyjnych.
Jest on naprawdę solidnie wykonany i jeśli chodzi o mechanikę i dizajn, nie można mu chyba niczego zarzucić.
Druga sprawa to walory foniczne owego miksera. Po paroletnim użytkowaniu mogę stwierdzić, że:
Jest to mikser który ma naprawdę bardzo niski poziom szumów - jeśli chodzi oczywiście o tory liniowe. Pamiętać należy, że niski poziom szumów jest też uzależniony od poprawnego wysterowawnia sygnałów na wejściu jak i od "zmutowania" wszelkich nie używanych kanałów.
Korektory napewno nie należą do jakiś wyjątkowych, jednak po długim użytkowaniu zauważylem ze przy niezbyt głębokich korekcjach są całkiem ok. - przy bardzej drastycznych ustawieniach mogą faktycznie nie zabrzmieć dobrze.
Ostatecznie całościowe brzmienie tego stołu jest lekko suche, zważywaszy na to iż miksery analogowe maja to do siebie iż dodają do nagrań własnego charakteru to owa "suchość" może jest własnie tą transparentnością o której behringer tyle pisze w swych reklamach:)
Należy pamiętać również, że w dużej mierze na brzmienie wpływają zewnętrzne efekty, kompresory itp., które są podpięte podczas miksu do tego miksera.
Faktem, jest że nie miałem okazji posłuchać stołu Mackie'go, ponoć "protoplasty" tego miksera, ale podejrzewam, że różnice moga być naprawdę nie duże, za to bardziej rozdmuchane medialnie.
Mam stół Behringera MX-8000 na którym zrealizowałem 4 płyty z czego 3 wyszły na winylach. Przed tym stołem miałem przez moment cyfrowy mikser Yamachy Promix 01. Jednym słowem cyfrowej Yamaszki nie mogłem strawić pod kątem brzmienia a w szczególności korekcji no i bardzo szybko sie jej pozbyłem kupując Behringera MX-8000. Po pierwszym przepuszczeniu sygnału przez niego i po pokręcenu EQ stwierdziłem, że brzmi to,
Co do preampów tego stołu nie wypowiadam się ponieważ wogóle ich nie używam, mikser ten służy mi wyłącznie do "liniowych" miksów studyjnych.
Jest on naprawdę solidnie wykonany i jeśli chodzi o mechanikę i dizajn, nie można mu chyba niczego zarzucić.
Druga sprawa to walory foniczne owego miksera. Po paroletnim użytkowaniu mogę stwierdzić, że:
Jest to mikser który ma naprawdę bardzo niski poziom szumów - jeśli chodzi oczywiście o tory liniowe. Pamiętać należy, że niski poziom szumów jest też uzależniony od poprawnego wysterowawnia sygnałów na wejściu jak i od "zmutowania" wszelkich nie używanych kanałów.
Korektory napewno nie należą do jakiś wyjątkowych, jednak po długim użytkowaniu zauważylem ze przy niezbyt głębokich korekcjach są całkiem ok. - przy bardzej drastycznych ustawieniach mogą faktycznie nie zabrzmieć dobrze.
Ostatecznie całościowe brzmienie tego stołu jest lekko suche, zważywaszy na to iż miksery analogowe maja to do siebie iż dodają do nagrań własnego charakteru to owa "suchość" może jest własnie tą transparentnością o której behringer tyle pisze w swych reklamach:)
Należy pamiętać również, że w dużej mierze na brzmienie wpływają zewnętrzne efekty, kompresory itp., które są podpięte podczas miksu do tego miksera.
Faktem, jest że nie miałem okazji posłuchać stołu Mackie'go, ponoć "protoplasty" tego miksera, ale podejrzewam, że różnice moga być naprawdę nie duże, za to bardziej rozdmuchane medialnie.