Kolega Matiz ma na mysli prawdopodobnie kompresje stopy i basu razem, bardzo czesto stosuje sie taki zabieg, daje dobre reultaty , ale trzeba sie na-gałkowac aby nie utracic "" kopa "" od stopy ....
**********************
Nie, chodzi o cos innego. Trudno to zrobic w systemach cyfrowych ze wzgledu na opoznienia, w analogowym swiecie wystarczylo uwazac na faze. Sposob polega na mieszaniu sygnalu niekosmpresowanego ze skompresowanym. Ten skompresowany moze (i najczesciej jest) "wyequalizowany", czasem dosc skrajnie (usmiech dyskoteki) i kompresowane dosc mocno, z dluzszymi czasami ataku i krotkimi powrotu (dla bebnow). Taki sygnal solo jest paskudny, wychodzi z tego "klapanie", ale dodany do nieobrobionego dodaje sporego kopa. Oczywiscie potem mozna wszystko jeszcze kompresorem, ale czesto nie trzeba. Ta metoda sprawdza sie doskonale w pezypadku innych sygnalow - gitar, basu (albo basu z bebnami razem) jak i przede wszystkim calego miksu.
Uwazac na opoznienia czyli flangery - ja to robie tak, ze wysylam jednoczesnie na dwie grupy i na tych grupach daje takie same plug-iny czyli korektor i kompresor, ale na grupie "czystej" prog podwyzszam do zera, zeby kompresor nie dzialal - a korektor zalezy od sytuacji.
Kompresja stopy i basu
Re: Kompresja stopy i basu
...chiałbym sie dowiedziec , jak koledzy podchodza do zagadnienia kompresji Stopy i Basu , mam na mysli ustawienia Ataku i Release oczywiscei wiem ze wszytko zalezy od wielu czynnikow.... Ale ... moze podzielicie sie swoim doswiadczeniem a moze nawet ktos zdradzi jakies swoje sekrety :) ...
**********************
ja wiem co sie zepsulo chyba ale nie jestem pewny
chyba trzeba skompresowac stope i bas
**********************
ja wiem co sie zepsulo chyba ale nie jestem pewny
chyba trzeba skompresowac stope i bas
I like muzyka
Re: Kompresja stopy i basu
**********************
Nie, chodzi o cos innego. Trudno to zrobic w systemach cyfrowych ze wzgledu na opoznienia, w analogowym swiecie wystarczylo uwazac na faze. Sposob polega na mieszaniu sygnalu niekosmpresowanego ze skompresowanym. Ten skompresowany moze (i najczesciej jest) "wyequalizowany", czasem dosc skrajnie (usmiech dyskoteki) i kompresowane dosc mocno, z dluzszymi czasami ataku i krotkimi powrotu (dla bebnow). Taki sygnal solo jest paskudny, wychodzi z tego "klapanie", ale dodany do nieobrobionego dodaje sporego kopa. Oczywiscie potem mozna wszystko jeszcze kompresorem, ale czesto nie trzeba. Ta metoda sprawdza sie doskonale w pezypadku innych sygnalow - gitar, basu (albo basu z bebnami razem) jak i przede wszystkim calego miksu.
Uwazac na opoznienia czyli flangery - ja to robie tak, ze wysylam jednoczesnie na dwie grupy i na tych grupach daje takie same plug-iny czyli korektor i kompresor, ale na grupie "czystej" prog podwyzszam do zera, zeby kompresor nie dzialal - a korektor zalezy od sytuacji....
**********************
Matiz byc fajny..byc kolega i napisz jeszzce jakie czrestotliwosci podbic korektorem na tym sladzie skompresowanym???



GG: 3639545
Re: Kompresja stopy i basu
Matiz byc fajny..byc kolega i napisz jeszzce jakie czrestotliwosci podbic korektorem na tym sladzie skompresowanym???
Tak w sumie to nie wiem - robie to na ucho. Najczesciej wystarczy dodac ten skompresowany sygnal do podstawowego. Jezeli czegos brakuje, to sie dodaje - najczesciej wlasnie gory i dolu. DOskonale efekty dawal za "starych, dobrych czasow" uzyty w ten sposob exciter - silnie skompresowany sygnal puszczony na exciter i dodany do sumy dawal niezwyklego kopa. Mysle, ze trzeba probowac i sluchac, a czesto wystarczy tylko kompresja.



Tak w sumie to nie wiem - robie to na ucho. Najczesciej wystarczy dodac ten skompresowany sygnal do podstawowego. Jezeli czegos brakuje, to sie dodaje - najczesciej wlasnie gory i dolu. DOskonale efekty dawal za "starych, dobrych czasow" uzyty w ten sposob exciter - silnie skompresowany sygnal puszczony na exciter i dodany do sumy dawal niezwyklego kopa. Mysle, ze trzeba probowac i sluchac, a czesto wystarczy tylko kompresja.