TC Finalizer 96K - alternatywa w postaci wtyczek?
Re: TC Finalizer 96K - alternatywa w postaci wtyczek?
...A jak się ma ten TC MD3 do UAD2?
Inaczej. Ja wole MD3, używam MD3 od dłuższego czasu (MD2 już ładnych parę lat) z sukcesem.
Bo cenowo to podobnie ale co jest bardziej "zawodowe" i przyszłosciowe?...
Cenowo podobnie? Przecież sam MD3 bez karty PowerCore kosztuje tyle, co UAD2 w wersji bundle z jakimś większym zestawem wtyczek!
Re: TC Finalizer 96K - alternatywa w postaci wtyczek?
Re: TC Finalizer 96K - alternatywa w postaci wtyczek?
Re: TC Finalizer 96K - alternatywa w postaci wtyczek?
...Cała ta dyskusja jest o kant tylnej części ciała. Jak można deliberować na temat tego czy jedna albo druga skrzynka coś załatwi. Przecież tu się liczą przede wszystkim umiejętności, a sprzęt to tylko narzędzie, które coś czasami ułatwia, o ile umie się słuchać i umie się posługiwać takim zaawansowanym narzędziem i wreszcie o ile ma się perfekcyjny system odsłuchowy i pomieszczenie. Śmiem twierdzić, że jeśli ktoś nie umie dobrze zmiksować kawałka, albo źle słyszy, to żadna magiczna skrzynka tego nie naprawi - co najwyżej zrobi, że będzie głośniej, ale dalej źle....
A co, jeśli osoba ma świetny odsłuch w dobrym pomieszczeniu, po latach doświadczeń umiejętność bardzo poprawnego zmiksowania materiału i chciałaby zrobić "krok dalej" i zainwestować? :)
Re: TC Finalizer 96K - alternatywa w postaci wtyczek?
Re: TC Finalizer 96K - alternatywa w postaci wtyczek?
Re: TC Finalizer 96K - alternatywa w postaci wtyczek?
Od niedawna śledzę to forum i z przerażeniem stwierdzam ogromną różnicę między nim, a na przykład Gearslutz — ale to chyba taka nasza polska kultura. Facet się pyta, czy można w ITB uzyskać efekt porównywalne z urządzeniem TC, a zamiast tego dowiaduje się, że albo ma coś nie tak ze słuchem, albo nie umie miksować. Dlaczego — ponieważ poprosił o radę osób bardziej doświadczonych. Poza tym, dowiedział się, że cały miks bierze się wyłącznie z doświadczenia realizatora, ponieważ potrafi on zrobić doskonały miks z niczego. No i poza tym przewija się motyw zdolnych, ale niedfinansowanych, którzy potrafią lepiej, czyli Polak potrafi.
Pytam się więc, dlaczego wszyscy znaczący realizatorzy i producenci otaczają się drogimi „magicznymi” skrzynkami? Czy aby tylko, aby dbać o swój profesjonalni image. Nie sądze. Po prostu pewne urządzenia ułatwiają pracę i sprawiają, że uzyskujemy pożądne wyniki wcześniej i bezproblemowo. Dalej śmiem trwiedzić, że niektóre skrzynki są na tyle unikatowe, że uzyskanego brzmienia nie da się w żaden sposób zreplikować w inny sposób. Można użyć modulowanych pogłosów z Eventide H8000, albo kombinować jak z lepszym lub gorszym skutkiem uzyskać efekt zbliżony do presetu Black Hole przy użyciu popularnych pluginów. W pierwszym przypadku włączasz urządzenie i ustawiasz preset bądź zmieniasz jego parametry, w drugim przypadku siedzisz godzinami i modulujesz ogony rewerbów, a efekt końcowy niestety będzie nijak miał się do pierwowzoru. I takich przykładów możnaby podać wiele. Moim zdaniem magiczne skrzynki istnieją.
Oczywistym jest, że zdolny mikser zrobi lepszy miks przy użyciu pluginów w samym Logicu niż osoba bez talentu w reżyserce z Duality i rackami drogiego hardwaru. Jednak zdolny mikser plus dobry sprzęt to inny poziom miksu - tu chyba nikt nie ma wątpliwości.
Wracając do wątku, śmiało twierdzę, że obecnie można spokojnie zastąpić Finalizera dobrymi wtyczkami i to niekoniecznie DSP. Sam nigdy nie byłem zachwycony tym urządzeniem (testowałem je kilka lat temu) i z tego co pamiętam, nie powalił mnie w żadnej dziedzinie. Ścjągnij sobie kilka wersji demo (Abbey Road, Softube, T-Rack 3, Izotope, Oxford itp.).
Re: TC Finalizer 96K - alternatywa w postaci wtyczek?
Trochę humoru, odnośnie nazwy wspomianego wyżej urządzenia - kiedyś ktoś na Gearslutzu napisał: "Gdy będę miał pitbulla, nazwę go Finalizer”:-).
Re: TC Finalizer 96K - alternatywa w postaci wtyczek?
...
Od niedawna śledzę to forum i z przerażeniem stwierdzam ogromną różnicę między nim, a na przykład Gearslutz — ale to chyba taka nasza polska kultura. ...
Pytam się więc, dlaczego wszyscy znaczący realizatorzy i producenci otaczają się drogimi „magicznymi” skrzynkami?
Zauwazam to zjawisko, zreszta jak chyba kazdy, kto czyta ze zrozumieniem. Jednak pozwole sobie miec inne zdanie w tej kwestii, calkowicie przeciwne do Twojego. Otoz uwazam, ze to wlasnie na "naszych" forach odpowiedzi sa prawdziwe i sensowne. Uwazam, ze wlasnie na gearslutz i innych zagranicznych nie otrzymasz sensownej odpowiedzi, a o odradzajacej jakis zakup w ogole mozna zapomniec. Wiekszosc, jezeli nie wszystkie dyskusje to sa watki reklamowe i parareklamowe, i zadne pytanie o wysokiej klasy sprzet nie spotka sie z odpowiedzia "stary, ale po co ci to?" nie ze wzgledu na wyzsza kulture, ale ze wzgledu na to, ze lepiej dla wszystkich na calym swiecie bedzie, jak gosc ten drogi sprzet kupi.