Jaki kompresor?
"...potraktowac go jako wyrafinowany leveler (sa nawet do tego stworzone dwa presety"
- czy mógłbyś Joachimie rozwinąć trochę temat, bo szukam , i szukam, i szukam...
Z góry dziękuję bardzo.
- czy mógłbyś Joachimie rozwinąć trochę temat, bo szukam , i szukam, i szukam...
Z góry dziękuję bardzo.
- Soundscape
- Posty:2054
- Rejestracja:czwartek 15 mar 2007, 00:00
- Kontakt:
Re: Jaki kompresor?
..."...potraktowac go jako wyrafinowany leveler (sa nawet do tego stworzone dwa presety"
- czy mógłbyś Joachimie rozwinąć trochę temat, bo szukam , i szukam, i szukam...
Z góry dziękuję bardzo.
...
**********************
Nie mam przed sobą wtyczki (w robocie się siedzi...), ale są presety typu Una Corda i (chyba) Mezzo Leveler (nie pamiętam które są te 2 presety do tego), które mocno podnoszą głośność materiału bez dodawania jakiegokolwiek pompowania i temu podobnych rzeczy.
- czy mógłbyś Joachimie rozwinąć trochę temat, bo szukam , i szukam, i szukam...
Z góry dziękuję bardzo.
...
**********************
Nie mam przed sobą wtyczki (w robocie się siedzi...), ale są presety typu Una Corda i (chyba) Mezzo Leveler (nie pamiętam które są te 2 presety do tego), które mocno podnoszą głośność materiału bez dodawania jakiegokolwiek pompowania i temu podobnych rzeczy.
Re: Jaki kompresor?
Dzięki wielkie.
Czyli Leveler podnosi głośność jak nazwa wskazuje. Eh
Co ja ze sobą mam
A ja zawsze głośność podnosiłem VW2, metal głównie więc dobrze zgniecione musi być
A jakby tak połączyć siły obu plaginów
ZAwsze zapinałem w master comp: Gentle master preset przed WV2 i fajnie było.
Czyli Leveler podnosi głośność jak nazwa wskazuje. Eh


A ja zawsze głośność podnosiłem VW2, metal głównie więc dobrze zgniecione musi być

A jakby tak połączyć siły obu plaginów


- Soundscape
- Posty:2054
- Rejestracja:czwartek 15 mar 2007, 00:00
- Kontakt:
Re: Jaki kompresor?
A jakby tak połączyć siły obu plaginów
ZAwsze zapinałem w master comp: Gentle master preset przed WV2 i fajnie było.
...
**********************
Ja robie podobnie. MasterComp - Gentle master, Neon - ciut korekcji, VW2 - mastering first aid. Taki mój punkt wyjściowy. Potem jeszcze oczywiście trzeba ustawić to i owo, żeby było dobrze.


**********************
Ja robie podobnie. MasterComp - Gentle master, Neon - ciut korekcji, VW2 - mastering first aid. Taki mój punkt wyjściowy. Potem jeszcze oczywiście trzeba ustawić to i owo, żeby było dobrze.
Re: Jaki kompresor?
Nie mam przed sobą wtyczki (w robocie się siedzi...), ale są presety typu Una Corda i (chyba) Mezzo Leveler (nie pamiętam które są te 2 presety do tego),
**********************
Tak, o te presety chodzi
**********************
Tak, o te presety chodzi
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Jaki kompresor?
Ja robie podobnie. MasterComp - Gentle master, Neon - ciut korekcji, VW2 - mastering first aid. Taki mój punkt wyjściowy. Potem jeszcze oczywiście trzeba ustawić to i owo, żeby było dobrze.
W WV2 używasz~korekcji pasm?
W WV2 używasz~korekcji pasm?
Re: Jaki kompresor?
Czyli Leveler podnosi głośność jak nazwa wskazuje.
**********************
Nic podobnego! Wrecz przeciwnie! Nazwa nie jest to nie jest od poziomu glosnosci max, ale od samego poziomu w sobie - chodzi o utrzymanie poziom calego materialu na mniej wiecej rownej sredniej wartosci (potrzebne czesto w radio i tv)
Najprosciej bedzie to przedstawic przykladem: Jest sobie slynne Boléro M. Ravela wypuszczone w radio. Utwor - jak kazdy wie - rozwija sie od bardzo cichwych partii do maksymalnie glosnych. Plyta CD to przeniesie bez problemu, nadajnik w radio nawet sobie jakos moze poradzic, ale odbiornik, szczegolnie klasy 'radio kuchenne' juz nie.
Jesli jest to wieksza rozglosnia dyspomujaca procesorem radiowym typu Omnia czy Orban - realizator audycji w zasadzie moze isc spac na te pare minut. Ale jesli jest to male radio - gwarantuje ze zaden normalny i tradycyjnie ustawiony kompresor sobie nie poradzi z tym materialem, zeby go nie popsuc.
Leveler (leveller) jest rodzajem wolnozmiennego kompresora, pracujacego z zalozenia na dlugich czasach ataku i powrotu (nie zmieni obwiedni sygnalu) rzedu nawet kilkunastu sekund, czyli robi to, co robi "ruski kompresor"*** - najtanszy, ale jakze skuteczny!
Aby taki rodzaj kompresora dobrze sie zachwywal (dla ucha dzialal nieslyszalnie lub malo slyszalnie w sensie muzycznym), musi miec bardzo rozbudowany tor analizy dynamiki o uklad odpowiedzialny za uksztaltowanie krzywych narastania i opadania reakcji (attack / hold-release). Dlatego tez nastawienie prostego kompresora na maksymalnie dlugie czasy pracy czesto nie sprawdzi sie w imitacji dobrej klasy levelera.
Oczywiscie w celu zabezpieczenia sie przed pikami itp., czasy automatyki takich urzadzen sa czesto modyfikowane na zywo pod dany material, a i limitery na wyjsciu sa potrzebne.
Przykladem wyrafinowanego (z punktu widzenia elektroniki) levelera sprzetowego (poza wspomnianymi radiowymi) moze byc Compellor
***"ruski kompresor" - suwak na konsolecie :D (w zasadzie tu nie ma nic do smiechu, to oczywista oczywistosc...)
**********************
Nic podobnego! Wrecz przeciwnie! Nazwa nie jest to nie jest od poziomu glosnosci max, ale od samego poziomu w sobie - chodzi o utrzymanie poziom calego materialu na mniej wiecej rownej sredniej wartosci (potrzebne czesto w radio i tv)
Najprosciej bedzie to przedstawic przykladem: Jest sobie slynne Boléro M. Ravela wypuszczone w radio. Utwor - jak kazdy wie - rozwija sie od bardzo cichwych partii do maksymalnie glosnych. Plyta CD to przeniesie bez problemu, nadajnik w radio nawet sobie jakos moze poradzic, ale odbiornik, szczegolnie klasy 'radio kuchenne' juz nie.
Jesli jest to wieksza rozglosnia dyspomujaca procesorem radiowym typu Omnia czy Orban - realizator audycji w zasadzie moze isc spac na te pare minut. Ale jesli jest to male radio - gwarantuje ze zaden normalny i tradycyjnie ustawiony kompresor sobie nie poradzi z tym materialem, zeby go nie popsuc.
Leveler (leveller) jest rodzajem wolnozmiennego kompresora, pracujacego z zalozenia na dlugich czasach ataku i powrotu (nie zmieni obwiedni sygnalu) rzedu nawet kilkunastu sekund, czyli robi to, co robi "ruski kompresor"*** - najtanszy, ale jakze skuteczny!
Aby taki rodzaj kompresora dobrze sie zachwywal (dla ucha dzialal nieslyszalnie lub malo slyszalnie w sensie muzycznym), musi miec bardzo rozbudowany tor analizy dynamiki o uklad odpowiedzialny za uksztaltowanie krzywych narastania i opadania reakcji (attack / hold-release). Dlatego tez nastawienie prostego kompresora na maksymalnie dlugie czasy pracy czesto nie sprawdzi sie w imitacji dobrej klasy levelera.
Oczywiscie w celu zabezpieczenia sie przed pikami itp., czasy automatyki takich urzadzen sa czesto modyfikowane na zywo pod dany material, a i limitery na wyjsciu sa potrzebne.
Przykladem wyrafinowanego (z punktu widzenia elektroniki) levelera sprzetowego (poza wspomnianymi radiowymi) moze byc Compellor
***"ruski kompresor" - suwak na konsolecie :D (w zasadzie tu nie ma nic do smiechu, to oczywista oczywistosc...)
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
- Soundscape
- Posty:2054
- Rejestracja:czwartek 15 mar 2007, 00:00
- Kontakt:
Re: Jaki kompresor?
W WV2 używasz~korekcji pasm?...
**********************
Jak potrzeba to tak. Często jednak tylko kręce gałką i słucham rezultatu. Z regóły kończy się to tak, że niższe częstotliwości zostawiam w spokoju, bo przed tem skorygowałem je w Neonie.
**********************
Jak potrzeba to tak. Często jednak tylko kręce gałką i słucham rezultatu. Z regóły kończy się to tak, że niższe częstotliwości zostawiam w spokoju, bo przed tem skorygowałem je w Neonie.
- Soundscape
- Posty:2054
- Rejestracja:czwartek 15 mar 2007, 00:00
- Kontakt:
Re: Jaki kompresor?
Jak potrzeba to tak. Często jednak tylko kręce gałką i słucham rezultatu. Z regóły kończy się to tak, że niższe częstotliwości zostawiam w spokoju, bo przed tem skorygowałem je w Neonie....
**********************
O, takie pytanko (troche off, no ale jak już PSP...) - Obecnie pracuję za pomocą Neon. Mam też Neon HR, ale jeszcze nie aktywowałem iLoka. Z regóły pracuję na 24bit/44.1KHz, więc nie czuję potrzeby użycia wersji HR. Ale obiło mi się o ucho, że HR to już troche inne algorytmy, inna budowa itd. Czy ta "inność" tyczy się tylko możliwości wyższych częstotliwości próbkowania, czy też wszystkich, począwszy od 44.1KHz?
**********************
O, takie pytanko (troche off, no ale jak już PSP...) - Obecnie pracuję za pomocą Neon. Mam też Neon HR, ale jeszcze nie aktywowałem iLoka. Z regóły pracuję na 24bit/44.1KHz, więc nie czuję potrzeby użycia wersji HR. Ale obiło mi się o ucho, że HR to już troche inne algorytmy, inna budowa itd. Czy ta "inność" tyczy się tylko możliwości wyższych częstotliwości próbkowania, czy też wszystkich, począwszy od 44.1KHz?
Re: Jaki kompresor?
A jaki z darmowych będzie najlepszy, żeby przepuścić mix z vocalem ?
I skąd można go pobrać ?
I skąd można go pobrać ?