Jaki kompresor?

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
Awatar użytkownika
jaca2303
Posty:211
Rejestracja:poniedziałek 30 paź 2006, 00:00
Re: Jaki kompresor?

Post autor: jaca2303 » piątek 18 kwie 2008, 08:14

"...potraktowac go jako wyrafinowany leveler (sa nawet do tego stworzone dwa presety"

- czy mógłbyś Joachimie rozwinąć trochę temat, bo szukam , i szukam, i szukam...

Z góry dziękuję bardzo.

Awatar użytkownika
Soundscape
Posty:2054
Rejestracja:czwartek 15 mar 2007, 00:00
Kontakt:

Re: Jaki kompresor?

Post autor: Soundscape » piątek 18 kwie 2008, 08:30

..."...potraktowac go jako wyrafinowany leveler (sa nawet do tego stworzone dwa presety"

- czy mógłbyś Joachimie rozwinąć trochę temat, bo szukam , i szukam, i szukam...

Z góry dziękuję bardzo.
...
**********************
Nie mam przed sobą wtyczki (w robocie się siedzi...), ale są presety typu Una Corda i (chyba) Mezzo Leveler (nie pamiętam które są te 2 presety do tego), które mocno podnoszą głośność materiału bez dodawania jakiegokolwiek pompowania i temu podobnych rzeczy.

Awatar użytkownika
jaca2303
Posty:211
Rejestracja:poniedziałek 30 paź 2006, 00:00

Re: Jaki kompresor?

Post autor: jaca2303 » piątek 18 kwie 2008, 09:18

Dzięki wielkie.

Czyli Leveler podnosi głośność jak nazwa wskazuje. Eh Co ja ze sobą mam

A ja zawsze głośność podnosiłem VW2, metal głównie więc dobrze zgniecione musi być

A jakby tak połączyć siły obu plaginów ZAwsze zapinałem w master comp: Gentle master preset przed WV2 i fajnie było.

Awatar użytkownika
Soundscape
Posty:2054
Rejestracja:czwartek 15 mar 2007, 00:00
Kontakt:

Re: Jaki kompresor?

Post autor: Soundscape » piątek 18 kwie 2008, 09:35

A jakby tak połączyć siły obu plaginów ZAwsze zapinałem w master comp: Gentle master preset przed WV2 i fajnie było. ...
**********************
Ja robie podobnie. MasterComp - Gentle master, Neon - ciut korekcji, VW2 - mastering first aid. Taki mój punkt wyjściowy. Potem jeszcze oczywiście trzeba ustawić to i owo, żeby było dobrze.

Awatar użytkownika
JoachimK
Posty:3148
Rejestracja:środa 12 paź 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Jaki kompresor?

Post autor: JoachimK » piątek 18 kwie 2008, 09:40

Nie mam przed sobą wtyczki (w robocie się siedzi...), ale są presety typu Una Corda i (chyba) Mezzo Leveler (nie pamiętam które są te 2 presety do tego),
**********************

Tak, o te presety chodzi
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!

Awatar użytkownika
jaca2303
Posty:211
Rejestracja:poniedziałek 30 paź 2006, 00:00

Re: Jaki kompresor?

Post autor: jaca2303 » piątek 18 kwie 2008, 10:00

Ja robie podobnie. MasterComp - Gentle master, Neon - ciut korekcji, VW2 - mastering first aid. Taki mój punkt wyjściowy. Potem jeszcze oczywiście trzeba ustawić to i owo, żeby było dobrze.


W WV2 używasz~korekcji pasm?

Awatar użytkownika
JoachimK
Posty:3148
Rejestracja:środa 12 paź 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Jaki kompresor?

Post autor: JoachimK » piątek 18 kwie 2008, 10:02

Czyli Leveler podnosi głośność jak nazwa wskazuje.
**********************

Nic podobnego! Wrecz przeciwnie! Nazwa nie jest to nie jest od poziomu glosnosci max, ale od samego poziomu w sobie - chodzi o utrzymanie poziom calego materialu na mniej wiecej rownej sredniej wartosci (potrzebne czesto w radio i tv)
Najprosciej bedzie to przedstawic przykladem: Jest sobie slynne Boléro M. Ravela wypuszczone w radio. Utwor - jak kazdy wie - rozwija sie od bardzo cichwych partii do maksymalnie glosnych. Plyta CD to przeniesie bez problemu, nadajnik w radio nawet sobie jakos moze poradzic, ale odbiornik, szczegolnie klasy 'radio kuchenne' juz nie.
Jesli jest to wieksza rozglosnia dyspomujaca procesorem radiowym typu Omnia czy Orban - realizator audycji w zasadzie moze isc spac na te pare minut. Ale jesli jest to male radio - gwarantuje ze zaden normalny i tradycyjnie ustawiony kompresor sobie nie poradzi z tym materialem, zeby go nie popsuc.

Leveler (leveller) jest rodzajem wolnozmiennego kompresora, pracujacego z zalozenia na dlugich czasach ataku i powrotu (nie zmieni obwiedni sygnalu) rzedu nawet kilkunastu sekund, czyli robi to, co robi "ruski kompresor"*** - najtanszy, ale jakze skuteczny!
Aby taki rodzaj kompresora dobrze sie zachwywal (dla ucha dzialal nieslyszalnie lub malo slyszalnie w sensie muzycznym), musi miec bardzo rozbudowany tor analizy dynamiki o uklad odpowiedzialny za uksztaltowanie krzywych narastania i opadania reakcji (attack / hold-release). Dlatego tez nastawienie prostego kompresora na maksymalnie dlugie czasy pracy czesto nie sprawdzi sie w imitacji dobrej klasy levelera.

Oczywiscie w celu zabezpieczenia sie przed pikami itp., czasy automatyki takich urzadzen sa czesto modyfikowane na zywo pod dany material, a i limitery na wyjsciu sa potrzebne.

Przykladem wyrafinowanego (z punktu widzenia elektroniki) levelera sprzetowego (poza wspomnianymi radiowymi) moze byc Compellor


***"ruski kompresor" - suwak na konsolecie :D (w zasadzie tu nie ma nic do smiechu, to oczywista oczywistosc...)
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!

Awatar użytkownika
Soundscape
Posty:2054
Rejestracja:czwartek 15 mar 2007, 00:00
Kontakt:

Re: Jaki kompresor?

Post autor: Soundscape » piątek 18 kwie 2008, 10:20

W WV2 używasz~korekcji pasm?...
**********************
Jak potrzeba to tak. Często jednak tylko kręce gałką i słucham rezultatu. Z regóły kończy się to tak, że niższe częstotliwości zostawiam w spokoju, bo przed tem skorygowałem je w Neonie.

Awatar użytkownika
Soundscape
Posty:2054
Rejestracja:czwartek 15 mar 2007, 00:00
Kontakt:

Re: Jaki kompresor?

Post autor: Soundscape » piątek 18 kwie 2008, 10:25

Jak potrzeba to tak. Często jednak tylko kręce gałką i słucham rezultatu. Z regóły kończy się to tak, że niższe częstotliwości zostawiam w spokoju, bo przed tem skorygowałem je w Neonie....
**********************
O, takie pytanko (troche off, no ale jak już PSP...) - Obecnie pracuję za pomocą Neon. Mam też Neon HR, ale jeszcze nie aktywowałem iLoka. Z regóły pracuję na 24bit/44.1KHz, więc nie czuję potrzeby użycia wersji HR. Ale obiło mi się o ucho, że HR to już troche inne algorytmy, inna budowa itd. Czy ta "inność" tyczy się tylko możliwości wyższych częstotliwości próbkowania, czy też wszystkich, począwszy od 44.1KHz?

DCG
Posty:363
Rejestracja:środa 06 cze 2007, 00:00

Re: Jaki kompresor?

Post autor: DCG » piątek 18 kwie 2008, 10:26

A jaki z darmowych będzie najlepszy, żeby przepuścić mix z vocalem ?
I skąd można go pobrać ?

ODPOWIEDZ