Bębny przez triger, a czym blaszki?

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
Awatar użytkownika
KANONEK
Posty:14
Rejestracja:piątek 11 lut 2005, 00:00
Bębny przez triger, a czym blaszki?

Post autor: KANONEK » sobota 25 mar 2006, 01:51

Witajcie.

Nie mam doświadczenia w nagrywaniu a jednak chce rejestrować perke (demo dla potrzeb własnych). Stope, werbel i tomy trigerami- dysponuję kompletem d-drum Clavi, a brzmienie z sampli. Dla mnie rezultat zadowalający. Problem z blachami bo przez trigery brzmią bardzo nienaturalnie- najgorzej hi-hat.

Stąd mój problem:

Jak (czym) zarejestrować żywe blachy (u mnie 1.hi-hat, 2.crash i 3.ride) do pozostałych bębnów z trigerów?

Dysponuję trzema sm57, trzema sm 58 i jednym MXL770.

Czy dokupywać overheady?



Będę dźwięczny za wszelkie sugestie.



Czynny muzyk stawiający pierwsze kroki w recordingu.

Awatar użytkownika
Dobmatt
Posty:462
Rejestracja:środa 13 mar 2002, 00:00

Re: Bębny przez triger, a czym blaszki?

Post autor: Dobmatt » sobota 25 mar 2006, 02:36

... Dysponuję trzema sm57, trzema sm 58 i jednym MXL770.

Czy dokupywać overheady?

**********************

Zdecydowanie. Tylko to Ci jest potrzebne do szczęścia - jakaś parka paluszków, np. marki SE. MXL 770 od biedy możesz ustawic nad HiHat'em, ino nie za blisko, bo czynele robią sporo wiatru (plosives).



MD

Wlasciciel studia nagraniowego Youtopia w Edmonton, Kanada, tamze mieszkajacy na stale od 1985. Od 1997 staly wspolpracownik magazynu EiS, specjalizujacy sie w testach i recenzjach hardware i software dla produkcji studyjnej.

Awatar użytkownika
KANONEK
Posty:14
Rejestracja:piątek 11 lut 2005, 00:00

Re: Bębny przez triger, a czym blaszki?

Post autor: KANONEK » niedziela 26 mar 2006, 14:35

...... Dysponuję trzema sm57, trzema sm 58 i jednym MXL770.

Czy dokupywać overheady?

**********************

Zdecydowanie. Tylko to Ci jest potrzebne do szczęścia - jakaś parka paluszków, np. marki SE. MXL 770 od biedy możesz ustawic nad HiHat'em, ino nie za blisko, bo czynele robią sporo wiatru (plosives).



MD

...

**********************

Dzięki, rozumiem że dla brzmienia talerzy to najlepsze rozwiązanie, ale zastanawiam się co będzie z przesłuchami z bębnów?

Teoretyzując, trochę nie mogę sobie wyobrazić bo uderzając np. w werbel i podkładając określony sampel to z pojemnościowego omikrofonowania talerzy będzie chyba też słychać werbel z zestawu (ale inaczej brzmiący).

Żeby zminimalizować różnicę brzmień mógłbym oczywiście nastroić perkę do sampli.

Jakie ewentualnie czynności musiałbym wykonać? Tłumienie bębnów czy obcięcie pasma mikrofonów na eq? Kupowanie padów nie wchodzi w gre bo to dodatkowy wydatek i sądzę że dyskomfort w graniu.



A może z tymi przesłuchami na wyrost przesadzam i nie stanowią one takiego problemu, więc bazując na Waszym doświadczeniu wystarczyłaby krótka odpowiedź: Kupuj overheady i będzie dobrze



Z góry dzięki za właśnie taką lub inną odpowiedź.

Piotrek
Czynny muzyk stawiający pierwsze kroki w recordingu.

Awatar użytkownika
Groch
Posty:437
Rejestracja:piątek 10 gru 2004, 00:00

Re: Bębny przez triger, a czym blaszki?

Post autor: Groch » niedziela 26 mar 2006, 16:45

Wg mnie Panu Maciejowi chodziło o to po prostu, żebyś nie triggerował blach, tylko je dobrze nagrywał.

Awatar użytkownika
Dobmatt
Posty:462
Rejestracja:środa 13 mar 2002, 00:00

Re: Bębny przez triger, a czym blaszki?

Post autor: Dobmatt » niedziela 26 mar 2006, 23:20

......... Dysponuję trzema sm57, trzema sm 58 i jednym MXL770.

Czy dokupywać overheady?

**********************

Zdecydowanie. Tylko to Ci jest potrzebne do szczęścia - jakaś parka paluszków, np. marki SE. MXL 770 od biedy możesz ustawic nad HiHat'em, ino nie za blisko, bo czynele robią sporo wiatru (plosives).



MD

...

**********************

Dzięki, rozumiem że dla brzmienia talerzy to najlepsze rozwiązanie, ale zastanawiam się co będzie z przesłuchami z bębnów?

Teoretyzując, trochę nie mogę sobie wyobrazić bo uderzając np. w werbel i podkładając określony sampel to z pojemnościowego omikrofonowania talerzy będzie chyba też słychać werbel z zestawu (ale inaczej brzmiący).

Żeby zminimalizować różnicę brzmień mógłbym oczywiście nastroić perkę do sampli.

Jakie ewentualnie czynności musiałbym wykonać? Tłumienie bębnów czy obcięcie pasma mikrofonów na eq? Kupowanie padów nie wchodzi w gre bo to dodatkowy wydatek i sądzę że dyskomfort w graniu.



A może z tymi przesłuchami na wyrost przesadzam i nie stanowią one takiego problemu, więc bazując na Waszym doświadczeniu wystarczyłaby krótka odpowiedź: Kupuj overheady i będzie dobrze



Z góry dzięki za właśnie taką lub inną odpowiedź.

Piotrek...

**********************

Nie było mowy o triggerach na bębnach akustycznych, a to rzeczywiście komplikuje trochę problem. Nie tyle w sensie ewentualnych różnic w strojeniu między skórami a próbkami z ddrum, ile w kwestii przesunięć fazowych. Osobiście stosowałem szwedzkie triggery piezo na baterii Yamaha Stage Pro, sterując moduł Alesis DM5. Oto procedura:

1. Wybrać stosowny zestaw perkusyjny w module ddrum, ewentualnie dokonać edycji budując zestaw User.

2. Starannie dostroić bębny akustyczne do tych próbek, głównie werbel i tomy. Stopa jest mniej istotna - będzie najciszej nagrana mikrofonami.

3. Nagrać bębny z parą mikrofonów nadgłownych (pozycja według gustu x-y lub rozstawione).

4. Po nagraniu wyciąć dół (mniej więcej poniżej 100Hz) i skorygować horyzontalne położenie obydwu ścieżek nadgłownych w stosunku do werbla z ddrum - funkcja Slide. Przesunięcie fazowe będzie widoczne wyraźnie przy duzym powiększeniu zoom. Upewnij się, że fazowość wertykalna werbla i tomów nagranych mikrofonem zgadza się z fazowością próbek - jeśli nie, eksperymentuj z odwracaniem faz ścieżek.



Powo,



MD



Wlasciciel studia nagraniowego Youtopia w Edmonton, Kanada, tamze mieszkajacy na stale od 1985. Od 1997 staly wspolpracownik magazynu EiS, specjalizujacy sie w testach i recenzjach hardware i software dla produkcji studyjnej.

ODPOWIEDZ