Jakie monitory do Surround?

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
Awatar użytkownika
tomak
Posty:176
Rejestracja:czwartek 11 kwie 2002, 00:00
Re: Jakie monitory do Surround?

Post autor: tomak » czwartek 16 lut 2006, 15:22

...Moze powiedzmy sobie jeszcze raz



jedynym rozsądnym przesyłaniem dzwięku 5.1 z kompa do odsłuchu jest 6 niezależnych analogowych lub cyfrowych (3xSPDIF lub ADAT ew. MADI) wyjść z karty.





**********************

Nie zapominajmy rozwniez o Tascamowskim cyfrowym formacie TDIF - to dosyc istotny format w swiecie dzwieku 5.1 poniewaz backup oraz przekazywanie materialu zgranego filmu np. na uzytek DVD odbywa sie na tasmach DTRS nagrywanych na Tascamie DA-88 czy 98 obslugujacym TDIF.



pzdr

t

HQ
Posty:25
Rejestracja:poniedziałek 16 sty 2006, 00:00

Re: Jakie monitory do Surround?

Post autor: HQ » poniedziałek 20 lut 2006, 14:19

...elvira porywa sie na 5.1 - no prosze



od razu SPDIF sobie odpuść... 3xSPDIF ? no to ciekawe... która karta posiada 3SPDIF out? bo jakoś nie natrafiłem na takową.



Ja od dłużeszego czasu pracuje na 5.1 - do tego używam VEGAS v5.0



ogólnie do pracy potrzebne CI:



1. aktywne monitory 5.1 (np M-Audio - zestaw chyba LX4 + upgrade do 5.1 - cena coś poniżej 2000pln)

2. inne monitory np ADAM (coś zestawik najtańszy wyjdzie z 10.000pln)



ja osobiście aż tak zasobny w gotówke nie jestem, mój tor odsłuchowy kosztował 3150pln







kupiłem Amplituner KODA AV505x (6x100W) - podpinam do niego kolumny serii 600 (C/F/S 600 + Sub SW952)

------------------------------------------------------------------



z karty wychodzę na DirectIN amplitunera - czyli 6x Jack(MONO)-Chinch(Mono)



jakość jest ok, pracuje analogowo, bo innaczej sie nie da.



o SPDIF możesz zapomnieć, ono posłuży Ci tylko do odsłuchu zakodowanego sygnału (już jako AC3) - a takowego nie bardzo sobie poedytujesz ;];]



ogólnie zabawa z 5.1 to nie takie proste, siedzę w tym jakieś 2 lata i dalej wiem tyle co nic... szczególnie przy masteringu tego dziadostwa. encodowanie to też nie prosta sprawa - masz tyle ustawień że głowa mała... bez przeszkolenia ciężko samemu dojść do rozwiązania problemów natury realizatorskiej :)



jestem ciągle daleko od tego co bym chciał (a encodery to cena dobrego softu do edycji, czasem 2x droższa sprawa)



bleeech



...

**********************

-------------------------------------------------------------------

1) Ja natrafiłem - SB Audigy

2) Zgoda że analogowo 5.1 jest po prostu prościej ale pytanie było o cyfrowe połączenie

3) Odsłuch prowadzisz na ampli 5.1 Kody ?? - to się nie nadaje, znacznie rozsądniejsze jest 5x monitorów studyjnych ( analogowe-cyfrowe - jeden kit )

mellodeque
Posty:573
Rejestracja:wtorek 08 lis 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Jakie monitory do Surround?

Post autor: mellodeque » poniedziałek 20 lut 2006, 14:40

-------------------------------------------------------------------

1) Ja natrafiłem - SB Audigy

2) Zgoda że analogowo 5.1 jest po prostu prościej ale pytanie było o cyfrowe połączenie

3) Odsłuch prowadzisz na ampli 5.1 Kody ? - to się nie nadaje, znacznie rozsądniejsze jest 5x monitorów studyjnych ( analogowe-cyfrowe - jeden kit )...

**********************



piszesz, jakbyś wiedział...



5.1 analogowo - prościej? - a cyfrowo trudniej? Wybacz, ale zmuś COAXIAL/Optical do pracy w 5.1 na niekodowanym sygnale to ukłony będę bił przez 2lata



KODA spisuje sie znakomicie, do pracy w sam raz, masteringu nie robie, wiec neutralne/z certyfikatami pomieszczenie/sprzęt mi nie potrzebne, ja musze wiedzieć co sie dzieje w jakim kanale - na tym moja rola sie kończy.



Poza tym studyjne odsłuchy aktywne do 5.1 to niestety minimum 10.000 - a po co za 10.000 jak można za 3500 ?





Jesli czegoś nie jesteś pewien - nie pisz.
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/

HQ
Posty:25
Rejestracja:poniedziałek 16 sty 2006, 00:00

Re: Jakie monitory do Surround?

Post autor: HQ » poniedziałek 20 lut 2006, 15:12

piszesz, jakbyś wiedział...



5.1 analogowo - prościej? - a cyfrowo trudniej? Wybacz, ale zmuś COAXIAL/Optical do pracy w 5.1 na niekodowanym sygnale to ukłony będę bił przez 2lata



KODA spisuje sie znakomicie, do pracy w sam raz, masteringu nie robie, wiec neutralne/z certyfikatami pomieszczenie/sprzęt mi nie potrzebne, ja musze wiedzieć co sie dzieje w jakim kanale - na tym moja rola sie kończy.



Poza tym studyjne odsłuchy aktywne do 5.1 to niestety minimum 10.000 - a po co za 10.000 jak można za 3500 ?





...

**********************

1. Analogowo jest "prościej " bo łatwiej o 3xStereo analog niż 3xcyfrowo na kartach pro.

2. Jedno łącze SP/Dif umożliwia przesłanie 2 nieskompresowanych kanałów i dla tego potrzeba 3x spdif - nigdy nie napisałem że da się jednym łączem przy dzisiejszym standardzie przesłać więcej niż STEREO bez kompresji, więc po prostu piszesz bez sensu

3. Jeśli chcesz wiedzieć czy po prostu czy "jest sygnał" na kanale to koda jest ok

4. 10.000 ? - nie zgadzam się - jeśli jedna para Alesis kosztuje powiedzmy 1300 PLN to x3 = dla 5 kanałów 3900 PLN.

mellodeque
Posty:573
Rejestracja:wtorek 08 lis 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Jakie monitory do Surround?

Post autor: mellodeque » poniedziałek 20 lut 2006, 18:23

POdaj mi prosze jak/ na jakich kartach zrealizować 3xSPDIF Out ?

Ja sie z takimi nie spotkałem.

POza tym o ile mi wiadomo to 100% ludzi jakich znam używa do 5.1 toru analogowego... wiec podaj prosze jak chciałbyś zrealizować 3xSPDIF OUT ?



Zapominasz o jednym - ok, można kupić 3x zestaw alessis (jedna w zapasie - mamy 5 kolumn (no ewentualnie można bawić sie w DDEx cz DTS ES)), do tego dobry aktywny sub, wiec oscylujemy w granicach 10.000 za powiedzmy szczerze, średniej klasy sprzęt. (bez certyfikatów itp)



Pragnienia, to jedno, możliwości finansowe to drugie, wole kase odłożyć w sprzęt i soft, tudzież biblioteki...

Oczywiście gdybym robił materiał finałowy (do czego brak mi umiejętności by se na to porywać) to na 100% inwestowałbym w sprzęt studyjny, ale wtedy to i 10.000 było mało.

Każdy ma taki sprzęt soft, jaki umie wykorzystać i na jaki go stać. Jeden ma takie priorytety, drugi ma inne. Ja wybrałem KODA AV505x oraz SL600+SW952 i nie zamieniłbym ich na Alessisy.



Jesli czegoś nie jesteś pewien - nie pisz.
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/

Awatar użytkownika
szkudlik
Posty:1732
Rejestracja:czwartek 26 lut 2004, 00:00

Re: Jakie monitory do Surround?

Post autor: szkudlik » poniedziałek 20 lut 2006, 20:14

...POdaj mi prosze jak/ na jakich kartach zrealizować 3xSPDIF Out ?

Ja sie z takimi nie spotkałem.

**********************



RME HDSP AES32 - 8xAES/EBU przełączalne w SPDIF


[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?

Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej

mellodeque
Posty:573
Rejestracja:wtorek 08 lis 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Jakie monitory do Surround?

Post autor: mellodeque » poniedziałek 20 lut 2006, 22:03

Tak sobie dumam, po co wogóle tam cyfra?

skoro tor odsłuchowy mamy i tak analogowy.



Jesli czegoś nie jesteś pewien - nie pisz.
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/

Awatar użytkownika
szkudlik
Posty:1732
Rejestracja:czwartek 26 lut 2004, 00:00

Re: Jakie monitory do Surround?

Post autor: szkudlik » poniedziałek 20 lut 2006, 22:31

...Tak sobie dumam, po co wogóle tam cyfra?

skoro tor odsłuchowy mamy i tak analogowy.

**********************



Np. jeżeli mamy do dyspozycji przetwornik klasy O-MY-GOD (... tu wstaw typ najlepszego w/g ciebie DA z wejściem ADAT). Wystarczy byle karta z ADATem za pare złotych (byle tylko ustawić synchro tak by external DA był źródłem zegara) i już można wykorzystać wszystkie jego walory.



Ale zgadzam się że w tym konkretnym przypadku analog jest w zasadzie jedynym rozsądnym rozwiązaniem. Z tym że nie jedymym możliwym.
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?

Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej

Awatar użytkownika
matiz
Posty:3424
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Jakie monitory do Surround?

Post autor: matiz » poniedziałek 20 lut 2006, 22:32

...Tak sobie dumam, po co wogóle tam cyfra?

skoro tor odsłuchowy mamy i tak analogowy.



...

**********************

Warum einfach, wann Mann diese sachen kompliziert machen kann - czy jakos tak

mellodeque
Posty:573
Rejestracja:wtorek 08 lis 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Jakie monitory do Surround?

Post autor: mellodeque » wtorek 21 lut 2006, 00:38

zresztą i tak analogi to analogi... nie ważne czy tor syntezy, czy odsłuchu...



no ale nie ma komputerów analogowych ;)



no chyba, ze nasze mózgi. ;)



Jesli czegoś nie jesteś pewien - nie pisz.
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/

ODPOWIEDZ