Optymalne ustawienia na przedwzmacniaczu NADY TMP-3

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
Awatar użytkownika
Kaen
Posty:21
Rejestracja:czwartek 24 lut 2005, 00:00
Optymalne ustawienia na przedwzmacniaczu NADY TMP-3

Post autor: Kaen » piątek 06 sty 2006, 00:33

MOze doradzicie jakieś optymalne ustawienia czym podbijać wokal żeby brzmiał elegancko rozumiecie chyba o co chodzi.W którą stronę kręcić na EQALIZER ->LOW MID MID SWEEP HIGHT w którą na COMPRESSOR -> THRESHOLD RATIO.Niebęde to zgrywał jakiegoś specjalisty bo nim niejestem wczoraj doszedł do mnie ten przedwzmacniacz a nigdy z innymi styczności niemiałem dlatego jeżeli ktoś coś może doradzić to WIELKA DZIĘKÓWKA zaraz po nagrywce wrzuce coś do oceny jak poszło to może więcej będziecie mogli ocenić.









AKG C3000B ->NADY TMP-3 -> EMU 1212 ->Behringer UB 1622 FX Pro

Awatar użytkownika
Kaen
Posty:21
Rejestracja:czwartek 24 lut 2005, 00:00

Re: Optymalne ustawienia na przedwzmacniaczu NADY TMP-3

Post autor: Kaen » piątek 06 sty 2006, 01:50

...Hehe, chyba warto by zmienić ten genialny przedwzmacniacz na coś jeszcze bardziej genitalnego yyy bardziej genialnego

...

**********************

za taki hajs jakim dysponowałem nic lepszego nieznalazłem.Jak masz coś do zaproponowania za 918 zł to słucham.miałem plan na TL Audio Ivory5050 ale to bym jeszcze z 6miechów musiał na niego odkładać a tak za rok sie kupi cos lepszego.Także mistrzu doradz mi coś za te 918



Pozdr genialny ziomku

Awatar użytkownika
Kaen
Posty:21
Rejestracja:czwartek 24 lut 2005, 00:00

Re: Optymalne ustawienia na przedwzmacniaczu NADY TMP-3

Post autor: Kaen » piątek 06 sty 2006, 02:19

...Poza tym, mikrofon tez chyba nie był najlepszejszym wyborem

...

**********************

Dobra dzięki za rady nieskorzystam.mam swoje sprawdzone zdanie co do tego mikrofonu.A co do przedwzmachola to doradzało go wielu typów w tym przedziale cenowym.Wez mi jeszcze doradz najlepiej jakiegoś MXLa.hehe.Ale wiesz co powiem Ci Ziom że nawet myślałem rok temu o tym przedwzmacniaczu.Trudno narazie mam co mam i będe pracował na tym.



Pozdrówka

Awatar użytkownika
Kaen
Posty:21
Rejestracja:czwartek 24 lut 2005, 00:00

Re: Optymalne ustawienia na przedwzmacniaczu NADY TMP-3

Post autor: Kaen » piątek 06 sty 2006, 02:24

Może jednak ktoś podpowie mi czym mam się kierować przy kręceniu tymi gałkami na co uwage zwrucić.Sory ze niejestem po jakiejś szkole muzycznej i sie nieorientuje i może dla wasa to są banalne pytania wręcz idiotyczne.Ale byłbym bardzo wdzieczny gdyby ktoś mi udzielił jakichś rad





Dziękówka

Awatar użytkownika
Kaen
Posty:21
Rejestracja:czwartek 24 lut 2005, 00:00

Re: Optymalne ustawienia na przedwzmacniaczu NADY TMP-3

Post autor: Kaen » piątek 06 sty 2006, 10:01

...Może jednak ktoś podpowie mi czym mam się kierować przy kręceniu tymi gałkami na co uwage zwrucić.Sory ze niejestem po jakiejś szkole muzycznej i sie nieorientuje i może dla wasa to są banalne pytania wręcz idiotyczne.Ale byłbym bardzo wdzieczny gdyby ktoś mi udzielił jakichś rad





Dziękówka ...

**********************

czy jest ktokolwiek na tym forum kto cos doradzi

Awatar użytkownika
szkudlik
Posty:1732
Rejestracja:czwartek 26 lut 2004, 00:00

Re: Optymalne ustawienia na przedwzmacniaczu NADY TMP-3

Post autor: szkudlik » piątek 06 sty 2006, 10:11

czy jest ktokolwiek na tym forum kto cos doradzi...

**********************



Nie, nie doradzi, bo jak do znudzenia powtarzają ci co mają trochę doświadczenia, uniwersalne ustawienia nie istnieją, nie istniały i nie będą istnieć. Każda sytuacja wymaga innych, do tego stopnia że nawet to samo studio, ten sam micr, ten sam vocalista ale inny dzień (więc inna temperatura i wilgotność, inne samopoczucie vocalisty itd.) wymagają nieco innych ustawień kompresji a czasami też i korekcji.



Przykro mi, life is brutal.



Chociaż może źle powiedziałem, istnieją "optymalne" ustawienia. Należy po prostu ustawić gałki tak żeby było dobrze słychać . I nie jest to żart, trzeba po prostu tak długo kręcic i eksperymentować i słuhcać aż będzie dobrze.


[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?

Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej

Awatar użytkownika
Kaen
Posty:21
Rejestracja:czwartek 24 lut 2005, 00:00

Re: Optymalne ustawienia na przedwzmacniaczu NADY TMP-3

Post autor: Kaen » piątek 06 sty 2006, 12:13

...czy jest ktokolwiek na tym forum kto cos doradzi...

**********************



Nie, nie doradzi, bo jak do znudzenia powtarzają ci co mają trochę doświadczenia, uniwersalne ustawienia nie istnieją, nie istniały i nie będą istnieć. Każda sytuacja wymaga innych, do tego stopnia że nawet to samo studio, ten sam micr, ten sam vocalista ale inny dzień (więc inna temperatura i wilgotność, inne samopoczucie vocalisty itd.) wymagają nieco innych ustawień kompresji a czasami też i korekcji.



Przykro mi, life is brutal.



Chociaż może źle powiedziałem, istnieją "optymalne" ustawienia. Należy po prostu ustawić gałki tak żeby było dobrze słychać . I nie jest to żart, trzeba po prostu tak długo kręcic i eksperymentować i słuhcać aż będzie dobrze.



...

**********************

Dziękówka.Już wiem co trzeba robić.Siedzieć ustawiać i ustawiać aż usłyszy się konkretne brzmienie takie jakie mnie interesuje i dopiero zacząć nagrywać.



Myślałem też że te same ustawienia można stosować do tego samego wokalisty nawet w innych dniach ale widzę że ludzie mający większe doświadczenie niż ja w nagrywaniu(bo moje raczej jest bardzo małe) już bardzo duzo mi pomogli.Dlatego będe siedział i ustawiałdo skutku



Dzięki

ODPOWIEDZ