Cześć,
mam pytanie czy ktoś z was wie może jak były za dobrych analogowych czasów łączone analogowe wielośladowe magnetofony takie jak Studer A820 z analogowymi stołami?? JAk były Wpinane kompresory bramki szumów ? CZy ktoś z was wie gdzie znaleźć lub ma jakieś publikacje na ten temat??
Z góry Dzięki
Chcę poprostu wrócić chociaż myślami do tych dobrych anlogowych czasów bez wszechobecnej cyfry !!!
POZDRAWIAM I LICZĘ NA ODPOWIEDŹ !!!
Analogowe czasy - krosownica
Na razie jestem początkującym realizatorem ale szybko się uczę i bardzo mnie to fascynuje.
Re: Analogowe czasy - krosownica
...Cześć,
mam pytanie czy ktoś z was wie może jak były za dobrych analogowych czasów łączone analogowe wielośladowe magnetofony takie jak Studer A820 z analogowymi stołami?? JAk były Wpinane kompresory bramki szumów ? CZy ktoś z was wie gdzie znaleźć lub ma jakieś publikacje na ten temat??
Z góry Dzięki
Chcę poprostu wrócić chociaż myślami do tych dobrych anlogowych czasów bez wszechobecnej cyfry !!!
POZDRAWIAM I LICZĘ NA ODPOWIEDŹ !!!...
**********************
To na osłodę www.recordproduction.com/usa_studios.htm
do tej pory normalnie dobrymi kablami symetrycznymi. Większiość poważnych stołów typu AMS NEVE , AMEC ,TRIDENT, API miało i ma na każdym kanale kompresor a przynajmniej bramke ,peryferia zapina się albo przez złącze insert (inject) bądż krosownicę z publikacjami jest nie wesoło pisz na priv spróbuje coś poradzić
mam pytanie czy ktoś z was wie może jak były za dobrych analogowych czasów łączone analogowe wielośladowe magnetofony takie jak Studer A820 z analogowymi stołami?? JAk były Wpinane kompresory bramki szumów ? CZy ktoś z was wie gdzie znaleźć lub ma jakieś publikacje na ten temat??
Z góry Dzięki
Chcę poprostu wrócić chociaż myślami do tych dobrych anlogowych czasów bez wszechobecnej cyfry !!!
POZDRAWIAM I LICZĘ NA ODPOWIEDŹ !!!...
**********************
To na osłodę www.recordproduction.com/usa_studios.htm
do tej pory normalnie dobrymi kablami symetrycznymi. Większiość poważnych stołów typu AMS NEVE , AMEC ,TRIDENT, API miało i ma na każdym kanale kompresor a przynajmniej bramke ,peryferia zapina się albo przez złącze insert (inject) bądż krosownicę z publikacjami jest nie wesoło pisz na priv spróbuje coś poradzić
Re: Analogowe czasy - krosownica
mam pytanie czy ktoś z was wie może jak były za dobrych analogowych czasów łączone analogowe wielośladowe magnetofony takie jak Studer A820 z analogowymi stołami?? JAk były Wpinane kompresory bramki szumów ?
Przede wszystkim - nie byly a nadal sa
Jak? Prosto i w oczywisty sposob. Kazdy porzadny stol ma krosownice, w ktorej zbiegaja sie wszystkie koncowki wszystkich urzadzen w studiu. Do tej krosownicy podlacza sie zarowno magnetofon wielosladowy jaki i efekty. Podlaczenia od strony stolu sa rozne - albo wielowtyki mniej lub bardziej niestandardowe albo zupelnie niestandardowe zaciski albo zwykle lutowanie. Magnetofon ma XLRy, zreszta 820 to ostatnia generacja, poprzednie wymagaly zewnetrznego ukladu dolby a albo sr - to zwielokrotnialo dosc skutecznie potrzebna ilosc wtyczek i kabla
, efekty powinny miec xlry, czasem maja jacki a czasem zaciski srubowe.
Krosownica umozliwia podlaczenie wszystkiego ze wszystkim. Zrealizowana jest na zlaczach TT, rzadziej na standardowych jackach, ktore i tak nie sa standardowe tylko oryginalne telefoniczne, czyli z glowka mniejsza niz normalne, "gitarowe". Gniazda w krosownicy sa umieszczone parami i umozliwiaja wpiecie dowolnego urzadzenia w dowolny punkt w tore miksera - standardem jest mikrofon, linia, przed korektorem, po korektorze, wyjscie na wieloslad, wejscie z wielosladu i to samo w torze monitorowym, wszystkie grupy (jak sa) i sekcja master przed i po tlumiku (nie zawsze).
W krosownicy laczy sie wszystko odpowiednimi kabelkami - dosc drogimi, ale praktycznie niezniszczalnymi.
Przede wszystkim - nie byly a nadal sa

Jak? Prosto i w oczywisty sposob. Kazdy porzadny stol ma krosownice, w ktorej zbiegaja sie wszystkie koncowki wszystkich urzadzen w studiu. Do tej krosownicy podlacza sie zarowno magnetofon wielosladowy jaki i efekty. Podlaczenia od strony stolu sa rozne - albo wielowtyki mniej lub bardziej niestandardowe albo zupelnie niestandardowe zaciski albo zwykle lutowanie. Magnetofon ma XLRy, zreszta 820 to ostatnia generacja, poprzednie wymagaly zewnetrznego ukladu dolby a albo sr - to zwielokrotnialo dosc skutecznie potrzebna ilosc wtyczek i kabla

Krosownica umozliwia podlaczenie wszystkiego ze wszystkim. Zrealizowana jest na zlaczach TT, rzadziej na standardowych jackach, ktore i tak nie sa standardowe tylko oryginalne telefoniczne, czyli z glowka mniejsza niz normalne, "gitarowe". Gniazda w krosownicy sa umieszczone parami i umozliwiaja wpiecie dowolnego urzadzenia w dowolny punkt w tore miksera - standardem jest mikrofon, linia, przed korektorem, po korektorze, wyjscie na wieloslad, wejscie z wielosladu i to samo w torze monitorowym, wszystkie grupy (jak sa) i sekcja master przed i po tlumiku (nie zawsze).
W krosownicy laczy sie wszystko odpowiednimi kabelkami - dosc drogimi, ale praktycznie niezniszczalnymi.