LUFS utworów muzycznych
Jimek co gotujesz na -8 -9?i co -8 -9?
RMS?
przecież to prasa - robisz materiał dla downów nie mających pokrętła volume?
ok rozumiem marne telefony gdzie max jest ograniczony ale pamiętaj ze tragicznie wręcz ograniczasz brzmienie swojego materiału
jak już chcesz być bezczelny to rób -6 a co
Re: LUFS utworów muzycznych
Jimek co gotujesz na -8 -9?i co -8 -9?
RMS?
przecież to prasa - robisz materiał dla downów nie mających pokrętła volume?
ok rozumiem marne telefony gdzie max jest ograniczony ale pamiętaj ze tragicznie wręcz ograniczasz brzmienie swojego materiału
jak już chcesz być bezczelny to rób -6 a co...
.................................
Miałem na myśli granice -8 , -9 LUFS jak to ładnie było ujęte w zaleceniach EBU R128: " ...so-called ‘comfort zone’ of about 8-9 LU...". Tak masz racje, też robię materiał dla downów, którzy nie mają pokręteł volume. Co do wspomnianej przez Ciebie wartości -6 to nawet nie próbuje się zbliżać:)
Re: LUFS utworów muzycznych
Jimek co gotujesz na -8 -9?i co -8 -9?
RMS?
przecież to prasa - robisz materiał dla downów nie mających pokrętła volume?
ok rozumiem marne telefony gdzie max jest ograniczony ale pamiętaj ze tragicznie wręcz
ograniczasz brzmienie swojego materiału
jak już chcesz być bezczelny to rób -6 a co...
***************************************************
W najgłośniejszych momentach utworu taki ostęp od zera to nic złego. Wiele
rewelacyjnych nagrać tak jest zrobionych. Chwilowy RMS na poziomie -8 to nic
nienormalnego. Wiele też zależy od gatunku muzyki. Te gatunki które wykorzystują dużo
grubych ciągłych sinusów w dole generują bardzo wysokie RMS, wcale nie przekładając się
na głośność.
-
- Posty:1
- Rejestracja:środa 23 gru 2015, 00:00
- Kontakt:
Re: LUFS utworów muzycznych
PWA, dzięki za linki, które zamieściłeś, bardzo mi się przydały.
Re: LUFS utworów muzycznych
Mało tego, jeśli stylistyki takie jak brostep czy big room ktoś zrobi w -8 RMS, to będą odstawać od numerów konkurencji, choćby nie wiem jak brzmiały. Inna sprawa, że aranże, techniki i sample używane w takich stylistykach powodują, że utwory same w sobie są głośne, a do tego mocna kompresja tłamsi dźwięk w sposób bardziej miły dla ucha niż ma to miejsce w innych stylistykach. Więc dziwię się częstym OGÓLNYM głosom, że kompresja większa niż -8 jest przesadą :)
Re: LUFS utworów muzycznych
Sprawdźcie utwory z płyty "CZADOMAN – CZADOMANIA" (bardzo popularny mass materiał w zeszłym i w tym roku) tutaj średnia RMS waha się od -5,5 do -6,5 db ;]. Prasa nie prasa, ale do dzisiaj puszczana jest piosenka w klubie i... nagle wszyscy lecą na parkiet.
Jedyna reguła odnośnie kompresji finalnej jest przy realizacjach filharmonicznych - brak kompresji.
Tyle w temacie prasy.
Re: LUFS utworów muzycznych
......Mało tego, jeśli stylistyki takie jak brostep czy big room ktoś zrobi w -8 RMS, to będą odstawać od numerów konkurencji, choćby nie wiem jak brzmiały. Inna sprawa, że aranże, techniki i sample używane w takich stylistykach powodują, że utwory same w sobie są głośne, a do tego mocna kompresja tłamsi dźwięk w sposób bardziej miły dla ucha niż ma to miejsce w innych stylistykach. Więc dziwię się częstym OGÓLNYM głosom, że kompresja większa niż -8 jest przesadą :)...
Sprawdźcie utwory z płyty "CZADOMAN – CZADOMANIA" (bardzo popularny mass materiał w zeszłym i w tym roku) tutaj średnia RMS waha się od -5,5 do -6,5 db ;]. Prasa nie prasa, ale do dzisiaj puszczana jest piosenka w klubie i... nagle wszyscy lecą na parkiet.
....
Potwierdziłeś, to co napisałem, bo przecież -5,5/-6,5 to dużo większa głośność niż -8.
Pomijając to że Czadoman, to ani nie brostep, ani nie bigroom o którym pisałem.
Pomijając też to że w muzyce jest wiele wyjątków i nie ma twardych reguł, ale chyba nie musimy sobie tego pisać w każdym poście. Ale w każdym razie ten Czadoman nie jest wyjątkiem.
A to, czy ktoś leci na parkiet czy nie - to już zupełnie inna sprawa.