APS Klasik vs. Adam Audio A7x

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
QlopZ
Posty:2
Rejestracja:środa 29 kwie 2015, 00:00
APS Klasik vs. Adam Audio A7x

Post autor: QlopZ » środa 29 kwie 2015, 14:14

Drodzy forumowicze, w najbliższym czasie planuję zakup monitorów do domowego studia i przez długi czas byłem w 100% przekonany do Adamów, jednak po kilku rozmowach ze znajomymi oraz po przeczytaniu kilku opinii na forach zacząłem trochę głupieć i pojawił się pomysł na APS-y. Ogólnie rzecz biorąc dysponuję budżetem 4 tys. zł i robię miksy w klimatach klubowych, głównie techno-house'owych. Moje preferencje odsłuchowe to solidny i głęboki dół, nie przepadam za zbyt przejaskrawionym brzmieniem. Może macie ewentualnie jakieś inne, ciekawe propozycje w tym budżecie? Zdaję sobie sprawę, że temat oklepany i nudny, ale będę bardzo wzdzięczny za Wasze opinie :)

fallworm
Posty:471
Rejestracja:środa 30 lip 2014, 00:00

Re: APS Klasik vs. Adam Audio A7x

Post autor: fallworm » środa 29 kwie 2015, 21:24

No cóż. Jestem za A7 ze względu na niższą częstotliwość podziału (filtracja grzebieniowa) i szczegółowością głośnika wstęgowego (ART). 


Klasiki teoretycznie niżej schodzą, ale nie wiem jaka jest kontrola tego dołu, nie testowałem. Zerknij na charakterystykę impulsową - tam powinna być odpowiedź. Podstawa musi być solidna i sprężysta, a nie rozlazła (przynajmniej dla mnie).


Tak na dobrą sprawę, w tych okolicach cenowych już można kupić całkiem fajne, selektywne monitorki. Celujesz dobrze. Wierz mi - tak na prawdę nie ważne co wybierzesz, ważne jest, żebyś poświęcił parę miesięcy na osłuchanie się i nauczył pracować z nimi - to one będą pokazywały czy idziesz w dobrą stronę. Każde monitory brzmią inaczej, ważne aby umieć to interpretować - a na to potrzeba na prawdę wielu miesięcy doświadczeń.


Ja jestem użytkownikiem A7x i sub8 i ten zestaw mi się najbardziej podoba - ale zrozumiałem to po 4 latach użytkowania. Pomimo wielu sprzecznych opini - zrozumiałem, że tylko na nich umiem pracować.


 


Kyle
Posty:923
Rejestracja:środa 03 paź 2007, 00:00

Re: APS Klasik vs. Adam Audio A7x

Post autor: Kyle » czwartek 30 kwie 2015, 18:27

 Jestem za A7 ze względu na niższą częstotliwość podziału (filtracja grzebieniowa)




... filtracja grzebieniowa? Mozesz coś więcej napisać, bo nigdy wcześniej o podziale pasma w monitorach aktywnych, przez "filtrację grzebieniową" nie słyszałem. W pasywnych z resztą też nie.


LK
Posty:12
Rejestracja:sobota 23 paź 2010, 00:00

Re: APS Klasik vs. Adam Audio A7x

Post autor: LK » czwartek 30 kwie 2015, 23:11

Jakie są konsekwencje zastosowania otworu bas refleks o małej średnicy? W Klasikach średnica b-r jest śmiesznie mała w porównaniu do np. Adamów A7X.

laser777
Posty:370
Rejestracja:czwartek 17 kwie 2014, 00:00

Re: APS Klasik vs. Adam Audio A7x

Post autor: laser777 » piątek 01 maja 2015, 01:01

Wstęgi są niesamowite i bardzo drogie.Niektóre głośniki przenoszą pasmo od 1-100khz.Ale częstoliwość rezonansowa i tak musi być odfiltrowana więc w takim przypadku i tak nie możemy robić podziału na 1khz. Wyższa częstotliwość podziału jest lepsza ale jak głośnik niskotonowy na 3khz ma wielkie zygzaki to potrzebne są dobre głośniki wysokotonowe i te wstęgi chyba są najlepsze.Sam mam upatrzone i zrobię naprawdę wiele żeby je kupić.

Kyle
Posty:923
Rejestracja:środa 03 paź 2007, 00:00

Re: APS Klasik vs. Adam Audio A7x

Post autor: Kyle » piątek 01 maja 2015, 14:38

...Wstęgi są niesamowite i bardzo drogie.




Bardzo drogie, to są głośniki z diamentowymi lub berylowymi membranami (choć ceramiki też do najtańszych nie należą). Wstęgowce nie są ani bardzo tanie, ani bardzo drogie. Poza tym, w ADAM nie ma głośników typowo wstęgowych, tylko ART (inna zasada działania).


Kyle
Posty:923
Rejestracja:środa 03 paź 2007, 00:00

Re: APS Klasik vs. Adam Audio A7x

Post autor: Kyle » piątek 01 maja 2015, 14:40

Ale częstoliwość rezonansowa i tak musi być odfiltrowana więc w takim przypadku i tak nie możemy robić podziału na 1khz.




ART i typowe wstęgi bardzo nie lubią niższych częstotliwości, rzędu nawet 2kHz (wystarczy sobie popatrzyć na ich pomiary). X-ART i tak zadziwiająco dobrze sobie radzą z 2-3 kHz. Bardzo szerokie pasmo potrafią mieć berylowce.


Kyle
Posty:923
Rejestracja:środa 03 paź 2007, 00:00

Re: APS Klasik vs. Adam Audio A7x

Post autor: Kyle » piątek 01 maja 2015, 14:44

 jak głośnik niskotonowy na 3khz ma wielkie zygzaki to potrzebne są dobre głośniki wysokotonowe i te wstęgi




Jakie "zygzaki" człowieku ?! Problemem, przy wysokich częstotliwościach granych przez niskotonowce, jest ich szerokość promieniowania na boki, a nie kurde jakieś "zygzaki" ... Tyś widział zygzaki?! Gdyby były "zygzaki" na SPL jakiegoś niskotonowca, to co miałby niby poprawić "dobry wysokotonowiec"? To nie wysokotonowcem poprawia się g..ny niskotonowiec!!! ... tylko się po prostu wymienia kiepski basowiec, na taki, który się do czegoś nadaje.


Kyle
Posty:923
Rejestracja:środa 03 paź 2007, 00:00

Re: APS Klasik vs. Adam Audio A7x

Post autor: Kyle » piątek 01 maja 2015, 14:47

...Jakie są konsekwencje zastosowania otworu bas refleks o małej średnicy? W Klasikach średnica b-r jest śmiesznie mała w porównaniu do np. Adamów A7X.... 




Możliwe świsty/szumy turbulencyjne i kompresja. Jak jest w praktyce w KLASIK, to trzeba by posłuchać. Trzeba też pamiętać, że bassreflex umieszczony z tyłu, jest mniej słyszalny (np. jego szumy), niż gdyby był umieszczony z przodu.


LK
Posty:12
Rejestracja:sobota 23 paź 2010, 00:00

Re: APS Klasik vs. Adam Audio A7x

Post autor: LK » piątek 01 maja 2015, 16:47

...
...Jakie są konsekwencje zastosowania otworu bas refleks o małej średnicy? W Klasikach średnica b-r jest śmiesznie mała w porównaniu do np. Adamów A7X.... 

Możliwe świsty/szumy turbulencyjne i kompresja. Jak jest w praktyce w KLASIK, to trzeba by posłuchać. Trzeba też pamiętać, że bassreflex umieszczony z tyłu, jest mniej słyszalny (np. jego szumy), niż gdyby był umieszczony z przodu.
...
 


 


Aha, czyli APS zastosował tak mały otwór, żeby zmieścić go w tak małej obudowie jednocześnie uzyskując niskie strojenie, a problemy związane z małą średnicą zmniejszył poprzez przeniesienie portu bassreflex na tył obudowy. W sumie rozsądne rozwiązanie o ile faktycznie będziemy stosować te głośniki w warunkach umiarkowanego wysterowania, wtedy problemy „przesterowania” układu rezonansowego nie będą się często ujawniały.


ODPOWIEDZ