Phones OUT a Line Output różnice?

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
Qubuś
Posty:26
Rejestracja:niedziela 30 mar 2014, 00:00
Phones OUT a Line Output różnice?

Post autor: Qubuś » wtorek 29 lip 2014, 01:40

Witajcie!
Mam takie pytanie czy jest różnica w dynamice dźwięku, w sile syngału, wzmocnieniu itd.. przy wyjściu określonym mianem phones out czyli dla słuchawek a zwykłym line-out?


O co chodzi..mam interfejs RME Babyface i potrzebuje podpiąć dodatkową parę monitorów - akurat sa to Yamahy Ns-10 + końcówka mocy z wejściami na jacki.


Zastanawiam się czy warto kupić kabel insertowy np jack stereo -> 2x mono jack i podłączyć i korzystac normalnie z równoległego wyjścia phones out czy do normalnego odsłuchu wyjście słuchawkowe jeśli nie są do niego podłączone zwykłe słuchawki się nie nadaje?


 Producent podaje 12 kanałów out czyli wlicza oprócz analogowych L i R out + 8 ADAT także stereo phones out, no ale właśnie czy to jest taki sam sygnał który płynie z analogowych L i R out?


 


Dzięki z góry za pomoc!


smirnoff
Posty:239
Rejestracja:poniedziałek 19 sie 2013, 00:00

Re: Phones OUT a Line Output różnice?

Post autor: smirnoff » wtorek 29 lip 2014, 02:55

Nie, jest to sygnał o innym wzmocnieniu i zdaje się impedancji i nie nadaje sie zbytnio do podłączania odsłuchu referencyjnego, kup kontroler odsłuchu lub jakiś dobry mały mikser i podepnij 2 pary monitorów przez jedno urządzenie do main L R


Awatar użytkownika
rednacz
Posty:89
Rejestracja:czwartek 23 maja 2002, 00:00

Re: Phones OUT a Line Output różnice?

Post autor: rednacz » wtorek 29 lip 2014, 12:35

Wzmacniacze słuchawkowe różnią się od tzw. wzmacniaczy liniowych kilkoma elementami. Pierwszy z nich jest taki, że mogą współpracować z odbiornikiem o niskiej impedancji (czyli głównie słuchawkami) i w związku z tym mają większą wydajność prądową oraz niższą impedancję wyjściową niż wzmacniacze liniowe stosowane na ogół do wyprowadzenia sygnału o poziomie liniowym (tradycyjnie -10dBV lub +4 dBu). Na wyjściu słuchawkowym mamy też zazwyczaj znacznie wyższe napięcie międzyszczytowe. Jeśli P=U2/R, to dla mocy 500 mW i przy impedancji słuchawek np. 60 omów to napięcie wynosi ok. 5,5 V, czyli ok. +16 dBu (http://www.sengpielaudio.com/calculator-volt.htm). Poza tym wyjście słuchawkowe jest niesymetryczne, ponieważ na stykach TRS mamy - odpowiednio - lewy kanał, prawy kanał i wspólną dla nich masę.


Nie zmienia to faktu, że wyjście słuchawkowe może być wykorzystane z powodzeniem jako wyjście liniowe, pod warunkiem, że zmniejszymy na nim poziom o ok. 15-20 dB i użyjemy kabla typu Y z wyjściami niesymetrycznymi (RCA lub TS, w zależności od potrzeby).


Pod względem parametrów wzmacniacze słuchawkowe na ogół oferują taką samą jakość jak wyjścia liniowe (patrz specyfikacja wyjścia słuchawkowego w RME) i nie należy się spodziewać pogorszenia jakości sygnału. Tym bardziej, że wyjście słuchawkowe jest źródłem sygnału o niskiej impedancji, co zazwyczaj jest dużo bardziej korzystne z punktu widzenia dopasowania sygnałów niż wyprowadzenie sygnału z wyjścia o dużej impedancji. Ewentualny spadek poziomu można łatwo skompensować regulacją głośności słuchawek.


Tomasz Wróblewski


Awatar użytkownika
matiz
Posty:3424
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Phones OUT a Line Output różnice?

Post autor: matiz » wtorek 29 lip 2014, 18:55

...
Wzmacniacze słuchawkowe różnią się od tzw. wzmacniaczy liniowych kilkoma elementami. Pierwszy z nich jest taki, że mogą współpracować z odbiornikiem o niskiej impedancji (czyli głównie słuchawkami) i w związku z tym mają większą wydajność prądową oraz niższą impedancję wyjściową niż wzmacniacze liniowe stosowane na ogół do wyprowadzenia sygnału o poziomie liniowym (tradycyjnie -10dBV lub +4 dBu). Na wyjściu słuchawkowym mamy też zazwyczaj znacznie wyższe napięcie międzyszczytowe. Jeśli P=U2/R, to dla mocy 500 mW i przy impedancji słuchawek np. 60 omów to napięcie wynosi ok. 5,5 V, czyli ok. +16 dBu (http://www.sengpielaudio.com/calculator-volt.htm). Poza tym wyjście słuchawkowe jest niesymetryczne, ponieważ na stykach TRS mamy - odpowiednio - lewy kanał, prawy kanał i wspólną dla nich masę.

Nie zmienia to faktu, że wyjście słuchawkowe może być wykorzystane z powodzeniem jako wyjście liniowe, pod warunkiem, że zmniejszymy na nim poziom o ok. 15-20 dB i użyjemy kabla typu Y z wyjściami niesymetrycznymi (RCA lub TS, w zależności od potrzeby).

Pod względem parametrów wzmacniacze słuchawkowe na ogół oferują taką samą jakość jak wyjścia liniowe (patrz specyfikacja wyjścia słuchawkowego w RME) i nie należy się spodziewać pogorszenia jakości sygnału. Tym bardziej, że wyjście słuchawkowe jest źródłem sygnału o niskiej impedancji, co zazwyczaj jest dużo bardziej korzystne z punktu widzenia dopasowania sygnałów niż wyprowadzenie sygnału z wyjścia o dużej impedancji. Ewentualny spadek poziomu można łatwo skompensować regulacją głośności słuchawek.

Tomasz Wróblewski...
 




Przepraszam, ale muszę sprostować


Poziom sygnału na wyjściu wzmacniacza słuchawkowego w zasadzie wszystkich interfejsów jest NIŻSZY niż na wyjściu liniowym. Urządzenie dysponujące mocą 500mW na obciążeniu 60R to raczej pewno nie jest interfejs - tyle mają dedykowane wzmacniacze słuchawkowe, a i to nie wszystkie. Standardem w intrefejsach jest parędziesiąt miliwatów - np. Focusrite Scarlett 2i2 ma moc wyjściową 30mW na 50R, a tytułowy Babyface teoretycznie jakieś 100mW...


Maksymalny poziom wyjściowy Babyface to +15dBu na wyjściu liniowym i +8dBu na słuchawkowym - oczywiście, wyjście liniowe jest symetryczne, ale poziom jednak większy. W Scarlett 2i2 róznice są jeszcze większe, bo maksymalny poziom wyjściowy na wyjściu liniowym wynosi +10dBu, niewiele mniej niż w Babyface.


Jeżeli chodzi o impedancję wyjściową, to też niekoniecznie wyjście słuchawkowe ma niższą impedancję wyjściową niż liniowe - niektóre wyjścia słuchawkowe mają na wyjściu opornik zabezpieczający przed zwarciem i wyrównujący moc wyjściową dla różnych impedancji obciążenia - wtedy impedancja wyjścia słuchawkowego może być wyższa niż liniowego...


[addsig]

Qubuś
Posty:26
Rejestracja:niedziela 30 mar 2014, 00:00

Re: Phones OUT a Line Output różnice?

Post autor: Qubuś » wtorek 29 lip 2014, 20:10

No właśnie problem tylko taki czy ostatecznie można podpiąć pod wyjście słuchawkowe normalne głośniki/monitory czy też niezbyt?


Są jakieś minusy?


Bo no owszem kontroler..tylko czy on nie wpłynie na sygnał? Poza tym może lepiej kupić konwerter pod ADAT i rozszerzyć możliwości..


wszystko kwestia jak to działa.


Z drugiej strony w domowych hi-fi zestawach podłącza się np do telewizora lub laptopa pod wyjście słuchawkowe amplituner, tylko problem jest taki ze tu nie chodzi o sygnał ale o to żeby był on na jakimś poziomie i żeby to było to samo co line out.


Awatar użytkownika
matiz
Posty:3424
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Phones OUT a Line Output różnice?

Post autor: matiz » wtorek 29 lip 2014, 21:18

...
No właśnie problem tylko taki czy ostatecznie można podpiąć pod wyjście słuchawkowe normalne głośniki/monitory czy też niezbyt?

Są jakieś minusy?

Bo no owszem kontroler..tylko czy on nie wpłynie na sygnał? Poza tym może lepiej kupić konwerter pod ADAT i rozszerzyć możliwości..

wszystko kwestia jak to działa.

Z drugiej strony w domowych hi-fi zestawach podłącza się np do telewizora lub laptopa pod wyjście słuchawkowe amplituner, tylko problem jest taki ze tu nie chodzi o sygnał ale o to żeby był on na jakimś poziomie i żeby to było to samo co line out....
 




Można. Minusy - wyjście jest niesymetryczne, regulacja głośności innym pokrętłem, brak monofonizacji , wyciszania i innych bajerów na wyjściu stereo, strata wyjścia słuchawkowego.
Do tego są kontrolery odsłuchu. 


[addsig]

Qubuś
Posty:26
Rejestracja:niedziela 30 mar 2014, 00:00

Re: Phones OUT a Line Output różnice?

Post autor: Qubuś » wtorek 29 lip 2014, 21:40

No ok ale kontroler ma swój własny charakter brzmienia, zniekształcenia itd..


O ile podpina się NS-10 czy jakieś tańsze monitory ok..ale może z czasem zakupie też Unity Audio The Rock czy jakieś inne..i bezsensu wpinać coś dodatkowego co niszczy brzmienie - chyba że się myle.


Albo pasywne kontrolery tylko czy są takie?


smirnoff
Posty:239
Rejestracja:poniedziałek 19 sie 2013, 00:00

Re: Phones OUT a Line Output różnice?

Post autor: smirnoff » wtorek 29 lip 2014, 22:14

Mylisz się


Qubuś
Posty:26
Rejestracja:niedziela 30 mar 2014, 00:00

Re: Phones OUT a Line Output różnice?

Post autor: Qubuś » wtorek 29 lip 2014, 22:23

No ok czyli co mogę kupić monitory za 10 tys i do tego kontroler Behringera za 200 zł i nie będzie wpływu na jakość? Bo z jakiegoś powodu jest zasilanie ?


Własny sygnał, charakter, brzmienie?


Awatar użytkownika
delorjan
Posty:408
Rejestracja:wtorek 26 kwie 2005, 00:00

Re: Phones OUT a Line Output różnice?

Post autor: delorjan » wtorek 29 lip 2014, 22:41

Do monitorów za 10000zł podłączamy kontroler za 2000zł.


Do monitorów za 5000zł - za 1000zł. 


itd.


;)


ODPOWIEDZ