Hmmm, kiedyś tu na forum czytałem odwrotną opinię, że to właśnie model 5 ma jakieś kłopoty przy 100Hz, a że 6 jest całkiem spoko. Mowa o starszych RP? Bo przymierzam się właśnie do kupna RP6 G2, gdyż jakoś najbardziej odpowiadają mi ceną, wielkością (mam nieduże biurko) oraz dotychczasowymi opiniami - no i trochę mnie martwią tak skrajne krytyczne głosy ;-(, a jak się do tego ma model RP8 G2?...
Dobrze słyszałeś :) ... RP5 ma pewną nieczystość przy ~100HZ a dokładnie to w pomiarach wychodzi jako zwiększone THD ze szczytem przy częstotliwości 95 Hz .... ale nie zmienia to fatu że u mnie RP5 grały ogólnie (w końcu pasmo nie kończy się na skrawku w okolicach 85-105 Hz) lepiej niż KRK RP6. (przez cały czas mowa o wersji pierwszej)
RP6 schodziły nieco niżej ale nie były tak czyste, równe, przestrzenne, z taką średnicą jak RP5. Może to wina mojego pomieszczenia (16,4 m kw.) ... albo wina tego że RP5 były podłączone pod Behringer BCA2000 a RP6 pod złom zwany SM PRO AUDIO ADDA 192S ... nie wiem ... ale RP5 u mnie wypadły, w tym pomieszczeniu, z tym sprzętem towarzyszącym, przy połączeniu symetrycznym po prostu lepiej.
A co do RPG2 8:
http://www.ixbt.com/proaudio/krk-rp8g2.shtml
i opinie z multitestu:
http://www.e-muzyk.net.pl/content/view/1593/38/
... i moje wnioski: RP8 w pomiarach wypadają dosyć równo ... ale wg. opinii nie są zbyt przestrzenne i czytelne ... po prostu klasa podstawowa projektowa. ... schowany środek i przebasowienie w RP8 G2 mi się kojarzy z tym co słyszałem z KRK RP6 v1.
Ja raczej pójdę w stronę mniejszych modeli ale wyższej klasy ( kandydaci to APS KOX i Yamaha MSP5s ). Minus mojej decyzji to węższe pasmo od dołu ... a plus to (przynajmniej tego oczekuję) równe, nieprzebasowione , czytelne pasmo, dobra stereofonia/głębia ... po prostu precyzja z dobrą dynamiką bez zamulenia.