Piec gitarowy do studia
- macandroll
- Posty:506
- Rejestracja:sobota 10 cze 2006, 00:00
...Z tym glosnikiem to bardziej o skutecznosc chodzi niz ronice w przenoszeniu jakis czestotliwosc (nalezy pamietac, ze ucho ludzkie roznie slyszy dane f w zaleznosci od natezenia- dlatego jak sie ustawia barwe na piecu to nigdy na cicho tylko tak jak sie bedzie pozniej gralo ;).
**********************
I tu sie nie moge zgodzic. Czestotliwosci ktorych nie oddaje paczka i glosnik nie da sie juz pozniej odtworzyc bez jakichs sztucznych, niepotrzebnych i roznie slutecznych machinacji. To ze Zeppelnini grali na szczekaczkach? Slychac to w nagraniach jesli sie na to zwroci uwage. Ale co bedzie jesli przy nagraniu bedzie potrzeba wiecej dolu? Szczekaczka go nie da. Nie ma to jak glosnik gitarowy 12 cali i to nie byle jaki tylko konkretny. Mozna grac cicho, mozna glosniej a barwa sie nie zmienia az tak bardzo jak na malych pierdziawkach.
...
**********************
Z głośnikiem to racja 8' nie zagra jak gitarowy standart '12- jeśli chodzi o dół.
Ale większość tych małych szczekaczek, ma własny głośniczek wpięty do końcówki przez jacka- czyli nie ma najmniejszego problemu z podłączeniem pełnoprawnego głośnika.
Oczywiście zakładając, że mamy wolną kolumnę.
**********************
I tu sie nie moge zgodzic. Czestotliwosci ktorych nie oddaje paczka i glosnik nie da sie juz pozniej odtworzyc bez jakichs sztucznych, niepotrzebnych i roznie slutecznych machinacji. To ze Zeppelnini grali na szczekaczkach? Slychac to w nagraniach jesli sie na to zwroci uwage. Ale co bedzie jesli przy nagraniu bedzie potrzeba wiecej dolu? Szczekaczka go nie da. Nie ma to jak glosnik gitarowy 12 cali i to nie byle jaki tylko konkretny. Mozna grac cicho, mozna glosniej a barwa sie nie zmienia az tak bardzo jak na malych pierdziawkach.
...
**********************
Z głośnikiem to racja 8' nie zagra jak gitarowy standart '12- jeśli chodzi o dół.
Ale większość tych małych szczekaczek, ma własny głośniczek wpięty do końcówki przez jacka- czyli nie ma najmniejszego problemu z podłączeniem pełnoprawnego głośnika.
Oczywiście zakładając, że mamy wolną kolumnę.
Muzyk, gitarzysta
Re: Piec gitarowy do studia
jaką kolumne polecilibyście mi by mieć do pierdzioszka :D:D ? i także z przyszłością zamiaru kupiena głowy VOX AC30 CCH > pakwoać się w Vox V212BN ? czy coś innego, lepsiejszego polecacie ? jeszcze mnie zastanawia combo Orange AD5 z tych małych lampowców tyle, że już ok 1500 zł 5 watt co o nim sądzicie ?
-
- Posty:471
- Rejestracja:piątek 15 wrz 2006, 00:00
Re: Piec gitarowy do studia
Mówię ci, kup tego voxa heritage i nie będziesz żałował. Takie brzmienie (i czyste i przesterowane) jest teraz absolutnie na topie zarówno w popie jak i w rocku i nie zanosi się żeby szybko miało się to zmienić. Poza tym ten piec jest idealnie dopasowany do gitar z singlami. Posłuchaj dema na tej stronie http://www.proguitarshop.com/product.php?ProductID=448&CategoryID= o ile gibson brzmi średnio to telecaster po prostu pięknie, charakternie. Zależy też jakie zespoły chcesz nagrywać, ale jeśli ma być coś takiego co się teraz gra na tzw zachodzie, to moim zdaniem vox jest idealnym wyborem, no ewentualnie fender
- Tasiorowski
- Posty:543
- Rejestracja:poniedziałek 03 gru 2007, 00:00
Re: Piec gitarowy do studia
Co do pierdzioszka, to mogę wysłać komuś na maila na szybko zmontowane nagranie na nim ( Champion 600 ). Do nagreywania jest naprawdę urocze. Rozkręcasz go na maksa, dzwięk się łądnie "nasyca", ale przy tym mikrofon nie jest spałowany ( nawet mocne konie robocze ala SM 57 potrafią się czasem zatkać ). Ściany nie drżą, i co jest również nie bez znaczenia - grasz w domu, bierzesz w łąpę i idziesz do kumpla po drugiej stronie ulicy,i możesz mu odegrać nową zagrywkę i powiedzmy pograć razem - on na akustyku. To są rzeczy nie do przecenienia. A poza tym - jeśli ktoś nie gra ekstremalnych gatunków rocka i metalu, to po co mu DUUUŻO DOŁU w gitarze ? Brzmienie KORNA powoli odchodzi do lamusa, a stare dobre Rock'n'Rollowe gitary ( The Raconteurs ) wracają do łask. Natomiast - jeśli idzie o czyste kanały, gwarantuję że taki pierdzioszek ma go o wiele słodszego od dajmy na to MESY. I jeszcze jedna rzecz - ostatnio u naszej klienteli zauważyłem, że coraz rzadziej chłopaki mają gitary z singlami. Oczywiście zdarzy się pasjonat z TELE albo STRATEM, ale przeważnie to GIBSON, EPIPHONE albo inne ustrojstwa napchane HUMBACKERAMI różnych marek. I ten czysty kanał wtedy jest jakiś taki średni...
Mocny Pecet + Laptop, Presonus FIRESTUDIO + DIGIMAX FS, TC M One XL, TC HELICON VIOCEWORKS, ALESIS 3630, MXL 2006 + 770, SE 3 Stereo Pair, Sontronics SIGMA, Shure SM 57, 81, Audio-Technica - ATM 650 x 3, ATM 250 DE, ATM 450, APS AEON, E-MU PM 5, AKG 141
Re: Piec gitarowy do studia
ja chętnie bym posłuchał

Re: Piec gitarowy do studia
A poza tym - jeśli ktoś nie gra ekstremalnych gatunków rocka i metalu, to po co mu DUUUŻO DOŁU w gitarze ?
**********************
Z tym dolem to jest smiesznie w metalu i gatunkach lubujacych sie w przesterze. Typowy kanal przesterowany w piecu wycina wszystko ponizej 160-200Hz (2 harm E lub 3 D w zal. od konstrukcji) podbijajac 1-2kHz. Dzieki temu przester nie jest zmulony na pustych strunach. My natomiast slyszymy wysokosc danego dzwieku dzieki zjawisku residuum.
Wracajac do ilosci dolu w glosnikach 8''- one maja go wystarczajaco duzo tylko mniej miejsca na ustawienie mikrofonu i rodzaj obudowy jest kluczowy ;) Nalezy pamietac, ze nawet 12'' ma pasmo od okolo 70Hz (tylko tutaj nie jest to -3dB a -10dB od wart. sredniej w "najglosniejszej" oktawie- jak ktos zainteresowanyto moge sprawdzic dokladnie w literaturze). Wiekszosc 8'' ma zerowe problemy z osiagnieciem takich parametrow za to ma mniejsze problemy z gora i jej kierunkowoscia :) Rozniaca jest bardziej w tym, ze 8'' najczesciej ma obudowe otwarta a 12'' paczke zamknieta (chyba, ze combo) i to juz robi roznice (tak samo kombo danego typu bedzie mialo duzo mniej dolu od wzmacniacza nawet z kolumna 1x12'' ale zamknieta). Niestety jeszcze sie nie spotkalem z zamknieta kolumna 8'' gitarowa- sam bym taka chcial miec do cwiczen/mojego plumkania w mikrofon :) Trzeba bedzie wycieczke do stolarza odbyc :D
Troche to akademickie rozwazania ale tez potwierdzone moja praktyka :)
**********************
Z tym dolem to jest smiesznie w metalu i gatunkach lubujacych sie w przesterze. Typowy kanal przesterowany w piecu wycina wszystko ponizej 160-200Hz (2 harm E lub 3 D w zal. od konstrukcji) podbijajac 1-2kHz. Dzieki temu przester nie jest zmulony na pustych strunach. My natomiast slyszymy wysokosc danego dzwieku dzieki zjawisku residuum.
Wracajac do ilosci dolu w glosnikach 8''- one maja go wystarczajaco duzo tylko mniej miejsca na ustawienie mikrofonu i rodzaj obudowy jest kluczowy ;) Nalezy pamietac, ze nawet 12'' ma pasmo od okolo 70Hz (tylko tutaj nie jest to -3dB a -10dB od wart. sredniej w "najglosniejszej" oktawie- jak ktos zainteresowanyto moge sprawdzic dokladnie w literaturze). Wiekszosc 8'' ma zerowe problemy z osiagnieciem takich parametrow za to ma mniejsze problemy z gora i jej kierunkowoscia :) Rozniaca jest bardziej w tym, ze 8'' najczesciej ma obudowe otwarta a 12'' paczke zamknieta (chyba, ze combo) i to juz robi roznice (tak samo kombo danego typu bedzie mialo duzo mniej dolu od wzmacniacza nawet z kolumna 1x12'' ale zamknieta). Niestety jeszcze sie nie spotkalem z zamknieta kolumna 8'' gitarowa- sam bym taka chcial miec do cwiczen/mojego plumkania w mikrofon :) Trzeba bedzie wycieczke do stolarza odbyc :D
Troche to akademickie rozwazania ale tez potwierdzone moja praktyka :)
Re: Piec gitarowy do studia
mnie bass zabrzmial nagrany mikrofonem dwa razy dobrze tylko i to wcale nie na duzych glosnikach (mysle ze gitary powinny tym bardziej):
- na tym na mikrofonie paluszkowym, dookólnym prod. Piotra Nykla z politechniki warszawskiej
- mesie z 10 calowymi glosnikami przez Neumanna U87
A oba przypadki dosyc trudne bo zywy fortepian i klarnet basowy - wiadomo jak fortepian "nie lubi " sie z roznymi zrodlami
Bass nagrywany na "bydlakach" w rodzaju Ampeg B15 zabrzmial dopiero gdy byly bardzo glosne i dopiero w polaczeniu z linia
- na tym na mikrofonie paluszkowym, dookólnym prod. Piotra Nykla z politechniki warszawskiej
- mesie z 10 calowymi glosnikami przez Neumanna U87
A oba przypadki dosyc trudne bo zywy fortepian i klarnet basowy - wiadomo jak fortepian "nie lubi " sie z roznymi zrodlami
Bass nagrywany na "bydlakach" w rodzaju Ampeg B15 zabrzmial dopiero gdy byly bardzo glosne i dopiero w polaczeniu z linia
Re: Piec gitarowy do studia
pnowie, po przemyśleniach kieruję się w stronę osobnej głowy max 15 watt na pełnej lampie + kolumnę 2x12. Obecnie bardzo mnie nakręciło brzmienie ( z demka ) dzięki za nakierowanie kolegi ! na Vox Heritage ( głowa + paczka ) faktycznie classik jest zbyt oklepany w brzmieniu, jakby za bardzo znany typowy clasyczny Vintage. Biorę jesczcze pod uwagę 2 zestaw : Orange Tiny Terror testata 15 Watt lub droższy Orange AD30 HTC + paczke Orange 2x12. Co do szczekacza na pewno tez warto go mieć
słuchałem demka na youtube, fajnie to gada, troszkę radiowo, ale ma pełne, ciepłe brzmienie, naprawde za tą kase brzmi zawodowo, po fenderowsku twardo i ciepło
Pozdrawiam


Re: Piec gitarowy do studia
nie zauważyłem, Vox 15 ma mniej lamp od 30 HH, a więc pozostaje inna opcja, kupić na razie sam Head bez paczki póki co, mam nadzieję, że z paką mesy ładnie się zgra ta głowa Vox 30 HH ... zastanawiam się jeszcze nad tym Orange hmm, słyszałem jedną płytę Hard Rockową z USA gdzie gitary były zrealizowane głównie na Orange, i jest niesamowity soczek i jasność, przester mniej siarczysty jak mesy i mniej gruby a raczej bardziej soczysty hmm.. zna ktoś Orange AD30 ? pytanie teraz więc która głowa będzie idealnym uzupełnieniem dla mesy, w sensie inności ? dla muzy pop ?
Re: Piec gitarowy do studia
...Co do pierdzioszka, to mogę wysłać komuś na maila na szybko zmontowane nagranie na nim ( Champion 600 ).
**********************
Ja jestem bardzo zainteresowany :)
mateuszdanek@gmail.com
**********************
Ja jestem bardzo zainteresowany :)
mateuszdanek@gmail.com