czy według was , rozniice pomiedzy 16 Bit- 44.1 khz a 24 bit 44.1 khz w pojedynczym pliku mozna usłyszec tzn. gdy mamy jeden Plik i bedziemy go transponowac ........ <-------> . wiem wiem, poruszany był juz ten temat, sama go poruszałam, ale o słyszalne roznice nie pytałam :)
Nooooooooo , pozdrawiam Ula
16 --> 24Bit
Re: 16 --> 24Bit
...czy według was , rozniice pomiedzy 16 Bit- 44.1 khz a 24 bit 44.1 khz w pojedynczym pliku mozna usłyszec tzn. gdy mamy jeden Plik i bedziemy go transponowac ........ <-------> . wiem wiem, poruszany był juz ten temat, sama go poruszałam, ale o słyszalne roznice nie pytałam :)
Nooooooooo , pozdrawiam Ula ...
**********************
Tzn, jeżeli przetransponujemy 16 Bit na 24 bity? Nie będą brzmiały lepiej (nie będzie słyszalnej różnicy).
Nooooooooo , pozdrawiam Ula ...
**********************
Tzn, jeżeli przetransponujemy 16 Bit na 24 bity? Nie będą brzmiały lepiej (nie będzie słyszalnej różnicy).
Re: 16 --> 24Bit
zn, jeżeli przetransponujemy 16 Bit na 24 bity? Nie będą brzmiały lepiej (nie będzie słyszalnej różnicy)....
**********************
mmiałam na mysli takze . 24 ------> 16 .
**********************
mmiałam na mysli takze . 24 ------> 16 .
Pozdrawiam Ula :)
Re: 16 --> 24Bit
mmiałam na mysli takze . 24 ------> 16 . ...
**********************
W tym przypadku - w większości nagrań będzie słyszalna różnica. Przy zastosowaniu dobrej jakożci ditheringu, pasującego do typu danej muzyki, utrata jakości będzie jednak niewielka. Niektóre systemy (UV22 czy POW-R) są w stanie wycisnąć z 16 bitów 19-20 bitów dzięki ditheringowi, bez słyszalnej jakiejkolwiek zmiany tonalnej lub zmiany w przestrzeni nagrania. W przypadku 24 bitów, najniej znaczący bit leży poniżej 144 dB, w przypadku 16 - 96 dB. Samo to, bez zastosowania ditheringu, powoduję sporą różnicę w rozpiętości dynamiki. Proces ten ma jednak swoją drugą stronę - wprowadza szumy, które dla "złotouchych" mogą być słyszalne nawet bez dużego zwiększenia poziomu głośności nagrania.
**********************
W tym przypadku - w większości nagrań będzie słyszalna różnica. Przy zastosowaniu dobrej jakożci ditheringu, pasującego do typu danej muzyki, utrata jakości będzie jednak niewielka. Niektóre systemy (UV22 czy POW-R) są w stanie wycisnąć z 16 bitów 19-20 bitów dzięki ditheringowi, bez słyszalnej jakiejkolwiek zmiany tonalnej lub zmiany w przestrzeni nagrania. W przypadku 24 bitów, najniej znaczący bit leży poniżej 144 dB, w przypadku 16 - 96 dB. Samo to, bez zastosowania ditheringu, powoduję sporą różnicę w rozpiętości dynamiki. Proces ten ma jednak swoją drugą stronę - wprowadza szumy, które dla "złotouchych" mogą być słyszalne nawet bez dużego zwiększenia poziomu głośności nagrania.