Sprzętowy miks i mastering - jaki mikser?
Wiekszosc powazniejszych podmiotow (firm, mixerow, producentow) dzieli swoje uslugi w dziedzinie miksowania na 3 grupy:
DAW mixing
DAW + outboard (wracajace do DAW'a)
Analogue Mixing (DAW jako magnetofon z automatyka + nieliczne pluginy)
ewentualnie zastosowanie tasmy 2-calowej zamiast Pro Toolsa.
Jak nie trudno sie zorientowac opcje te sa uzaleznione glownie od budzetu produkcji.
Miksowanie DAW z uzyciem opcji typu Duende, Liquid mix, UAD etc.. w ostatnich latach staje sie coraz bardziej popularne ze wzgledu na coraz to lepsze rezultaty pluginow oraz pojawienie sie pluginow wspomeganych sprzetowo (szczegolne uklony dla Liquid mix'a).
Miksowanie w domenie calkiem analogowej (chociaz o wiele wygodniejsze, bardziej "kreatywne" faktycznie wymaga BARDZO duzych pieniedzy zeby przeskoczyc wyraznie jakosc oferowana przez Pro Toolsy z najnowszymi pluginami.
Naturalnie pomiedzy tymi opcjami jest bardzo wiele kompromisow (miejsce albo Moneta albo jedno i drugie) Ponadto wybor technologii i urzadzen jest naturalnie uzalezniony od materii, ktora zajmuje sie mikser (producent).
NIektorzy dokupuja nieliczne urzadzenia (hiper-kompresory, efekty etc...) i wracaja nimi do DAW i sa zadowoleni.
Inni miksuja W DAW ale sumuja mikserem albo urzadzeniami typu Neve8816 ktory staje sie ostatnio coraz bardziej modny i brzmi swietnie.
Oczywiscie cholernie istotne sa wszystkie punkty A/D/A ale to sie rozumie samo przez sie. Tak wiec majac domowa, profesjonalna fortece bez duzego miksera (Pro Tools HD3+ Lquid mix/UAD + 8816) mozna podskoczyc z miksami Baaaardzo wysoko. (oczywiscie trzeba miec odpowiednie monitory, akustyke pomieszczenia, sluch bla bla bla)
Autorowi tematu radze kupic albo dobry sterownik Digi003 np. albo Liquid mixa.
DAW mixing
DAW + outboard (wracajace do DAW'a)
Analogue Mixing (DAW jako magnetofon z automatyka + nieliczne pluginy)
ewentualnie zastosowanie tasmy 2-calowej zamiast Pro Toolsa.
Jak nie trudno sie zorientowac opcje te sa uzaleznione glownie od budzetu produkcji.
Miksowanie DAW z uzyciem opcji typu Duende, Liquid mix, UAD etc.. w ostatnich latach staje sie coraz bardziej popularne ze wzgledu na coraz to lepsze rezultaty pluginow oraz pojawienie sie pluginow wspomeganych sprzetowo (szczegolne uklony dla Liquid mix'a).
Miksowanie w domenie calkiem analogowej (chociaz o wiele wygodniejsze, bardziej "kreatywne" faktycznie wymaga BARDZO duzych pieniedzy zeby przeskoczyc wyraznie jakosc oferowana przez Pro Toolsy z najnowszymi pluginami.
Naturalnie pomiedzy tymi opcjami jest bardzo wiele kompromisow (miejsce albo Moneta albo jedno i drugie) Ponadto wybor technologii i urzadzen jest naturalnie uzalezniony od materii, ktora zajmuje sie mikser (producent).
NIektorzy dokupuja nieliczne urzadzenia (hiper-kompresory, efekty etc...) i wracaja nimi do DAW i sa zadowoleni.
Inni miksuja W DAW ale sumuja mikserem albo urzadzeniami typu Neve8816 ktory staje sie ostatnio coraz bardziej modny i brzmi swietnie.
Oczywiscie cholernie istotne sa wszystkie punkty A/D/A ale to sie rozumie samo przez sie. Tak wiec majac domowa, profesjonalna fortece bez duzego miksera (Pro Tools HD3+ Lquid mix/UAD + 8816) mozna podskoczyc z miksami Baaaardzo wysoko. (oczywiscie trzeba miec odpowiednie monitory, akustyke pomieszczenia, sluch bla bla bla)
Autorowi tematu radze kupic albo dobry sterownik Digi003 np. albo Liquid mixa.
- Miłaszewski
- Posty:997
- Rejestracja:wtorek 23 gru 2003, 00:00
Re: Sprzętowy miks i mastering - jaki mikser?
mikser minimum klasy Mackie 8 Buss
**********************
absolutnie nie jest to zadna klasa jesli chodzi o miksery
[addsig]
**********************
absolutnie nie jest to zadna klasa jesli chodzi o miksery
[addsig]
Re: Sprzętowy miks i mastering - jaki mikser?
kwestia czy chcesz najwyższej jakości analogowej czy może wolisz cyfre?
bo wybór jest i możliwości też
ja jednak skupiłbym się na dobrym tascamie pozwalającym podłączyć wszystko i przesłać w wysokiej jakości do komputera przez firewire(odchodzi karta)
no i przedewszystkim siedzisz cały czas w domenie cyfrowej bez zbędnego samplowania po raz kolejny tego samego
domena analogowa jednak jest droższa(czasem nawet sporo)
można też zainwestować w porządną kartę i sterownik (tylko wygodniej jakies maudio czy cos w ten desen z wyswietlaczem - wygoda)
bo wybór jest i możliwości też
ja jednak skupiłbym się na dobrym tascamie pozwalającym podłączyć wszystko i przesłać w wysokiej jakości do komputera przez firewire(odchodzi karta)
no i przedewszystkim siedzisz cały czas w domenie cyfrowej bez zbędnego samplowania po raz kolejny tego samego
domena analogowa jednak jest droższa(czasem nawet sporo)
można też zainwestować w porządną kartę i sterownik (tylko wygodniej jakies maudio czy cos w ten desen z wyswietlaczem - wygoda)
Re: Sprzętowy miks i mastering - jaki mikser?
dowiedziałem sie dużo i wiem czego muszę teraz szukać.
DZIĘKI!
DZIĘKI!
-
- Posty:5
- Rejestracja:sobota 03 mar 2007, 00:00
Re: Sprzętowy miks i mastering - jaki mikser?
Miksowane zewnętrzne żeby dało przyzwoity w pełni profesjonalny efekt musi odbywać się na mikserze zbudowanym na co najmniej bardzo dobrych wzmacniaczach operacyjnych (TOFT ATB) lub transformatorach (API 1608).Mackie a co gorsza Behringer zdegradują dźwięk wychodzący z komputera.Oczywiście na przeciętnych przetwornikach DA i przeciętnych monitorach może być to niezauważalne.Moja propozycja w temacie miksowania OTB to mikser pasywny ( np. Folcrom) i hardware zewnętrzny (equalizery , kompresory) który można z upływem czasu skompletować.Lepiej 1-2 wysokiej jakości urządzenia do miksu niż 16 kanałów psujących dźwięk.Oczywiście każy może mieć inne wymagania co do jakości dźwięku więc temat co kupić jest otwarty.
Powodzenia.
Powodzenia.
- stevelukather
- Posty:732
- Rejestracja:niedziela 31 mar 2002, 00:00
Re: Sprzętowy miks i mastering - jaki mikser?
...Miksowane zewnętrzne żeby dało przyzwoity w pełni profesjonalny efekt musi odbywać się na mikserze zbudowanym na co najmniej bardzo dobrych wzmacniaczach operacyjnych (TOFT ATB) lub transformatorach (API 1608).Mackie a co gorsza Behringer zdegradują dźwięk wychodzący z komputera.Oczywiście na przeciętnych przetwornikach DA i przeciętnych monitorach może być to niezauważalne.Moja propozycja w temacie miksowania OTB to mikser pasywny ( np. Folcrom) i hardware zewnętrzny (equalizery , kompresory) który można z upływem czasu skompletować.Lepiej 1-2 wysokiej jakości urządzenia do miksu niż 16 kanałów psujących dźwięk.Oczywiście każy może mieć inne wymagania co do jakości dźwięku więc temat co kupić jest otwarty.
Powodzenia....
**********************
Rzeczywiscie,stoly TOFT nie sa drogie,za 16 kanalow 13 tys,to dobra cena,ponoc sound zaj.....!!!COOLSTEVEN,masz sumator FOLCROM,slychac roznice w soundzie?Jestem ciekawy czy tam sa same druty z we na wy czy rzeczywiscie to kawal dobrej roboty.
[addsig]
Powodzenia....
**********************
Rzeczywiscie,stoly TOFT nie sa drogie,za 16 kanalow 13 tys,to dobra cena,ponoc sound zaj.....!!!COOLSTEVEN,masz sumator FOLCROM,slychac roznice w soundzie?Jestem ciekawy czy tam sa same druty z we na wy czy rzeczywiscie to kawal dobrej roboty.
[addsig]
-
- Posty:5
- Rejestracja:sobota 03 mar 2007, 00:00
Re: Sprzętowy miks i mastering - jaki mikser?
......Miksowane zewnętrzne żeby dało przyzwoity w pełni profesjonalny efekt musi odbywać się na mikserze zbudowanym na co najmniej bardzo dobrych wzmacniaczach operacyjnych (TOFT ATB) lub transformatorach (API 1608).Mackie a co gorsza Behringer zdegradują dźwięk wychodzący z komputera.Oczywiście na przeciętnych przetwornikach DA i przeciętnych monitorach może być to niezauważalne.Moja propozycja w temacie miksowania OTB to mikser pasywny ( np. Folcrom) i hardware zewnętrzny (equalizery , kompresory) który można z upływem czasu skompletować.Lepiej 1-2 wysokiej jakości urządzenia do miksu niż 16 kanałów psujących dźwięk.Oczywiście każy może mieć inne wymagania co do jakości dźwięku więc temat co kupić jest otwarty.
Powodzenia....
**********************
Rzeczywiscie,stoly TOFT nie sa drogie,za 16 kanalow 13 tys,to dobra cena,ponoc sound zaj.....!!!COOLSTEVEN,masz sumator FOLCROM,slychac roznice w soundzie?Jestem ciekawy czy tam sa same druty z we na wy czy rzeczywiscie to kawal dobrej roboty.
...
**********************
Nie sam Folcrom robi różnicę.Miałem MOTU 1224 (8 wyjść) na Mackie (nie pamiętam symbolu- ten z którego Behringer zrobił "kopię" MX8000) oraz odsłuchy Spirit Absolut 2.W tej chwili działam na Adam S3 i przetwornikach Mytek i Folcrom jest tylko dopełnieniem całego toru który i tak kończy się jeszcze preampem ( podpinasz co chcesz - np Great River lub Chandler TG2).Gdybym zamiast Folcroma i paru fajnych Eq i kompresorów podpiął Mackiego nie byłbym szczęśliwy.Folcrom to nie tylko parę drutów.Abstrahując od tego co jest w środku , nie koloryzuje dźwięku a główną jego rolą jest zmiksowanie do sumy stereo 16 śladów z DAW poprzez twój ulubiony hardware.Nawet wpuszczenie w niego 2 śladów z kompa daje przewagę nad upośledzonym brzmieniowo torem zwykłych wzmacniaczy operacyjnych z taniego miksera.Oczywiście wyjdzie to drożej niż np Mackie Onyx ale warto bo zyskujesz też zawodowy preamp bez którego Folcrom jest nieprzydatny.Aha - po Folcromie musi nastąpić jakiś monitor controler (SPL oferuje kilka dobrze brzmiących opcji).
Powodzenia....
**********************
Rzeczywiscie,stoly TOFT nie sa drogie,za 16 kanalow 13 tys,to dobra cena,ponoc sound zaj.....!!!COOLSTEVEN,masz sumator FOLCROM,slychac roznice w soundzie?Jestem ciekawy czy tam sa same druty z we na wy czy rzeczywiscie to kawal dobrej roboty.
...
**********************
Nie sam Folcrom robi różnicę.Miałem MOTU 1224 (8 wyjść) na Mackie (nie pamiętam symbolu- ten z którego Behringer zrobił "kopię" MX8000) oraz odsłuchy Spirit Absolut 2.W tej chwili działam na Adam S3 i przetwornikach Mytek i Folcrom jest tylko dopełnieniem całego toru który i tak kończy się jeszcze preampem ( podpinasz co chcesz - np Great River lub Chandler TG2).Gdybym zamiast Folcroma i paru fajnych Eq i kompresorów podpiął Mackiego nie byłbym szczęśliwy.Folcrom to nie tylko parę drutów.Abstrahując od tego co jest w środku , nie koloryzuje dźwięku a główną jego rolą jest zmiksowanie do sumy stereo 16 śladów z DAW poprzez twój ulubiony hardware.Nawet wpuszczenie w niego 2 śladów z kompa daje przewagę nad upośledzonym brzmieniowo torem zwykłych wzmacniaczy operacyjnych z taniego miksera.Oczywiście wyjdzie to drożej niż np Mackie Onyx ale warto bo zyskujesz też zawodowy preamp bez którego Folcrom jest nieprzydatny.Aha - po Folcromie musi nastąpić jakiś monitor controler (SPL oferuje kilka dobrze brzmiących opcji).
- stevelukather
- Posty:732
- Rejestracja:niedziela 31 mar 2002, 00:00
Re: Sprzętowy miks i mastering - jaki mikser?
...
**********************
Nie sam Folcrom robi różnicę.Miałem MOTU 1224 (8 wyjść) na Mackie (nie pamiętam symbolu- ten z którego Behringer zrobił "kopię" MX8000) oraz odsłuchy Spirit Absolut 2.W tej chwili działam na Adam S3 i przetwornikach Mytek i Folcrom jest tylko dopełnieniem całego toru który i tak kończy się jeszcze preampem ( podpinasz co chcesz - np Great River lub Chandler TG2).Gdybym zamiast Folcroma i paru fajnych Eq i kompresorów podpiął Mackiego nie byłbym szczęśliwy.Folcrom to nie tylko parę drutów.Abstrahując od tego co jest w środku , nie koloryzuje dźwięku a główną jego rolą jest zmiksowanie do sumy stereo 16 śladów z DAW poprzez twój ulubiony hardware.Nawet wpuszczenie w niego 2 śladów z kompa daje przewagę nad upośledzonym brzmieniowo torem zwykłych wzmacniaczy operacyjnych z taniego miksera.Oczywiście wyjdzie to drożej niż np Mackie Onyx ale warto bo zyskujesz też zawodowy preamp bez którego Folcrom jest nieprzydatny.Aha - po Folcromie musi nastąpić jakiś monitor controler (SPL oferuje kilka dobrze brzmiących opcji)....
**********************
Ja mam dwa Great River i wlasnie o to mi chodzi,czy wpuszczajac 8 grup w Folcroma i za nim GR bedzie lepsze od sumy wpuszconej w GR.Podejrzewam,ze jesli Folcrom nie podbarwia i nie daje wlasnego soundu,to jest to bez sesnu.wole 2800 wydac na cos innego,bardziej potrzebnego?
[addsig]
Re: Sprzętowy miks i mastering - jaki mikser?
Ja mam dwa Great River i wlasnie o to mi chodzi,czy wpuszczajac 8 grup w Folcroma i za nim GR bedzie lepsze od sumy wpuszconej w GR.Podejrzewam,ze jesli Folcrom nie podbarwia i nie daje wlasnego soundu,to jest to bez sesnu.wole 2800 wydac na cos innego,bardziej potrzebnego?
...
**********************
Np. na wakacje na Morzem Czerwonym
Zrelaksujesz się, wrócisz i ukręcisz taki suond, że.... A sądząc po sprzęcie w Twoim podpisie i dwóch Great Riverach masz na czym ukręcić.
Dystans do tego, co się robi i do postrzegania swoich umiejętności często jest lepszy niż ładowanie kasy w kolejne graty.
...
**********************
Np. na wakacje na Morzem Czerwonym

Dystans do tego, co się robi i do postrzegania swoich umiejętności często jest lepszy niż ładowanie kasy w kolejne graty.
Jestem przystojny i młody
-
- Posty:5
- Rejestracja:sobota 03 mar 2007, 00:00
Re: Sprzętowy miks i mastering - jaki mikser?
...
...
**********************
Nie sam Folcrom robi różnicę.Miałem MOTU 1224 (8 wyjść) na Mackie (nie pamiętam symbolu- ten z którego Behringer zrobił "kopię" MX8000) oraz odsłuchy Spirit Absolut 2.W tej chwili działam na Adam S3 i przetwornikach Mytek i Folcrom jest tylko dopełnieniem całego toru który i tak kończy się jeszcze preampem ( podpinasz co chcesz - np Great River lub Chandler TG2).Gdybym zamiast Folcroma i paru fajnych Eq i kompresorów podpiął Mackiego nie byłbym szczęśliwy.Folcrom to nie tylko parę drutów.Abstrahując od tego co jest w środku , nie koloryzuje dźwięku a główną jego rolą jest zmiksowanie do sumy stereo 16 śladów z DAW poprzez twój ulubiony hardware.Nawet wpuszczenie w niego 2 śladów z kompa daje przewagę nad upośledzonym brzmieniowo torem zwykłych wzmacniaczy operacyjnych z taniego miksera.Oczywiście wyjdzie to drożej niż np Mackie Onyx ale warto bo zyskujesz też zawodowy preamp bez którego Folcrom jest nieprzydatny.Aha - po Folcromie musi nastąpić jakiś monitor controler (SPL oferuje kilka dobrze brzmiących opcji)....
**********************
Ja mam dwa Great River i wlasnie o to mi chodzi,czy wpuszczajac 8 grup w Folcroma i za nim GR bedzie lepsze od sumy wpuszconej w GR.Podejrzewam,ze jesli Folcrom nie podbarwia i nie daje wlasnego soundu,to jest to bez sesnu.wole 2800 wydac na cos innego,bardziej potrzebnego?
...
**********************
W Twojej sytuacji , nie będzie to miało moim zdaniem róźnicy.Ale dzięki Folcromowi będziesz mógł z czasem podłączyć hardware bez strat i podbarwień które spowodowałby jakiś mikserek.
...
**********************
Nie sam Folcrom robi różnicę.Miałem MOTU 1224 (8 wyjść) na Mackie (nie pamiętam symbolu- ten z którego Behringer zrobił "kopię" MX8000) oraz odsłuchy Spirit Absolut 2.W tej chwili działam na Adam S3 i przetwornikach Mytek i Folcrom jest tylko dopełnieniem całego toru który i tak kończy się jeszcze preampem ( podpinasz co chcesz - np Great River lub Chandler TG2).Gdybym zamiast Folcroma i paru fajnych Eq i kompresorów podpiął Mackiego nie byłbym szczęśliwy.Folcrom to nie tylko parę drutów.Abstrahując od tego co jest w środku , nie koloryzuje dźwięku a główną jego rolą jest zmiksowanie do sumy stereo 16 śladów z DAW poprzez twój ulubiony hardware.Nawet wpuszczenie w niego 2 śladów z kompa daje przewagę nad upośledzonym brzmieniowo torem zwykłych wzmacniaczy operacyjnych z taniego miksera.Oczywiście wyjdzie to drożej niż np Mackie Onyx ale warto bo zyskujesz też zawodowy preamp bez którego Folcrom jest nieprzydatny.Aha - po Folcromie musi nastąpić jakiś monitor controler (SPL oferuje kilka dobrze brzmiących opcji)....
**********************
Ja mam dwa Great River i wlasnie o to mi chodzi,czy wpuszczajac 8 grup w Folcroma i za nim GR bedzie lepsze od sumy wpuszconej w GR.Podejrzewam,ze jesli Folcrom nie podbarwia i nie daje wlasnego soundu,to jest to bez sesnu.wole 2800 wydac na cos innego,bardziej potrzebnego?
...
**********************
W Twojej sytuacji , nie będzie to miało moim zdaniem róźnicy.Ale dzięki Folcromowi będziesz mógł z czasem podłączyć hardware bez strat i podbarwień które spowodowałby jakiś mikserek.