Sygnał cyfrowy w kompresorze sprzętowym

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
andy23
Posty:7
Rejestracja:piątek 25 maja 2007, 00:00
Sygnał cyfrowy w kompresorze sprzętowym

Post autor: andy23 » piątek 25 maja 2007, 09:31

Witam! Proszę o radę, czy warto wykorzystać budżetowy kompresor sprzętowy przy obróbce szeroko pojętej muzyki elektronicznej tworzonej na PC-cie. (Wiem, Waves, PSP, itp., ale ta przyjemność kręcenia gałkami :)). Jeśli tak, to jaki kompresor byłby wart polecenia?

Awatar użytkownika
alius
Posty:364
Rejestracja:wtorek 30 mar 2004, 00:00

Re: Sygnał cyfrowy w kompresorze sprzętowym

Post autor: alius » piątek 25 maja 2007, 09:52

...Witam! Proszę o radę, czy warto wykorzystać budżetowy kompresor sprzętowy przy obróbce szeroko pojętej muzyki elektronicznej tworzonej na PC-cie. (Wiem, Waves, PSP, itp., ale ta przyjemność kręcenia gałkami :)). Jeśli tak, to jaki kompresor byłby wart polecenia? ...
**********************
SM Pro Audio - OC8E - Bardzo, bardzo fajna maszynka. Znajomy kupił ten klocek i pomimo mojego sceptycyzmu, okazało się, że za tą kasę maszynka może naprawdę dużo i robi to w całkiem niezłym stylu.
Wersja z miernikami kosztuje coś ok 1450,00 zł a "goła" 990,00 zł
Ceny z Audio Factory - oni są dystrybutorem SMPro Audio w PL.

Pozdro!

andy23
Posty:7
Rejestracja:piątek 25 maja 2007, 00:00

Re: Sygnał cyfrowy w kompresorze sprzętowym

Post autor: andy23 » piątek 25 maja 2007, 10:23

Dzięki. Przyglądnę się. Czy ktoś jeszcze używa zewnętrznych kompresorów do obróbki cyfry generowanej w kompie? Czy daje to zausłyszalny rezultat?

Awatar użytkownika
Mruczasss
Posty:364
Rejestracja:wtorek 14 gru 2004, 00:00

Re: Sygnał cyfrowy w kompresorze sprzętowym

Post autor: Mruczasss » piątek 25 maja 2007, 11:30

......Witam! Proszę o radę, czy warto wykorzystać budżetowy kompresor sprzętowy przy obróbce szeroko pojętej muzyki elektronicznej tworzonej na PC-cie. (Wiem, Waves, PSP, itp., ale ta przyjemność kręcenia gałkami :)). Jeśli tak, to jaki kompresor byłby wart polecenia? ...
**********************
SM Pro Audio - OC8E - Bardzo, bardzo fajna maszynka. Znajomy kupił ten klocek i pomimo mojego sceptycyzmu, okazało się, że za tą kasę maszynka może naprawdę dużo i robi to w całkiem niezłym stylu.
Wersja z miernikami kosztuje coś ok 1450,00 zł a "goła" 990,00 zł
Ceny z Audio Factory - oni są dystrybutorem SMPro Audio w PL.

Pozdro!...
**********************
Sporo kanałów ma - jezeli nie potrzebujesz az tylu zastanow sie nad czyms dwu kanalowym. Sam osobiscie zastanawiam sie nad tym:

http://www.zzounds.com/item--ART212

bo cyfra jest taka jakas zimna. Co o nim myslicie?

lubie to co robie i jestem w tym dobry.

Awatar użytkownika
grembo
Posty:2289
Rejestracja:czwartek 16 mar 2006, 00:00

Re: Sygnał cyfrowy w kompresorze sprzętowym

Post autor: grembo » piątek 25 maja 2007, 11:45

mam - bardzo symaptyczne, ale jako ocieplacza brzmien bym tego raczej nie traktowal

Awatar użytkownika
vasyl
Posty:347
Rejestracja:poniedziałek 22 wrz 2003, 00:00

Re: Sygnał cyfrowy w kompresorze sprzętowym

Post autor: vasyl » piątek 25 maja 2007, 12:50

...mam - bardzo symaptyczne, ale jako ocieplacza brzmien bym tego raczej nie traktowal...
**********************
grembo miałeś coś skrobnąć o tym ART. Jakiś czas minął, więc pora na krótkie refleksje

Awatar użytkownika
Mruczasss
Posty:364
Rejestracja:wtorek 14 gru 2004, 00:00

Re: Sygnał cyfrowy w kompresorze sprzętowym

Post autor: Mruczasss » piątek 25 maja 2007, 13:07

...mam - bardzo symaptyczne, ale jako ocieplacza brzmien bym tego raczej nie traktowal...
*********************
znaczy się jest bardzo przeźroczysty?
lubie to co robie i jestem w tym dobry.

Pine
Posty:233
Rejestracja:czwartek 26 maja 2005, 00:00

Re: Sygnał cyfrowy w kompresorze sprzętowym

Post autor: Pine » piątek 25 maja 2007, 13:30

......Witam! Proszę o radę, czy warto wykorzystać budżetowy kompresor sprzętowy przy obróbce szeroko pojętej muzyki elektronicznej tworzonej na PC-cie. (Wiem, Waves, PSP, itp., ale ta przyjemność kręcenia gałkami :)). Jeśli tak, to jaki kompresor byłby wart polecenia? ...
**********************
SM Pro Audio - OC8E - Bardzo, bardzo fajna maszynka. Znajomy kupił ten klocek i pomimo mojego sceptycyzmu, okazało się, że za tą kasę maszynka może naprawdę dużo i robi to w całkiem niezłym stylu.
Wersja z miernikami kosztuje coś ok 1450,00 zł a "goła" 990,00 zł
Ceny z Audio Factory - oni są dystrybutorem SMPro Audio w PL.

Pozdro!...
**********************
Zastanawiam sie nad zakupem tego urzadzenia przemawia za mna 8 kanałowa kompresja co da mi osobna kompresje kazdego kanału wychodzacego z akai2000xl , tylko jedno nie daje mi spokoju urzadzenie niby analogowe cena bardzo niska jak za 8 kanałow , dlaczego analogowy kompresor tl audio 5021 2 kanałowy kosztuje 3500 PLN? szkoda że nie ma nigdzie probek do przesłuchania z tego SM ewentualnie opisu w EIS i wypowiedzi osob ktore używały lub miały kontakt z tymi urzadzeniami.
Logic express 8,RME FF400, Akai Mpc2000xl,Virus Ti,Roland JP8000,FM 8,Surge,Tc Electronic Finalizer,Tl Audio 5013 mk2, 2 x 1176 clone, 2 x pultec clone,SSL4000 bus compressor clone with external sidechain,
2176 Stereo Clone.

mankimank
Posty:74
Rejestracja:sobota 30 paź 2004, 00:00

Re: Sygnał cyfrowy w kompresorze sprzętowym

Post autor: mankimank » piątek 25 maja 2007, 14:16

.........Witam! Proszę o radę, czy warto wykorzystać budżetowy kompresor sprzętowy przy obróbce szeroko pojętej muzyki elektronicznej tworzonej na PC-cie. (Wiem, Waves, PSP, itp., ale ta przyjemność kręcenia gałkami :)). Jeśli tak, to jaki kompresor byłby wart polecenia? ...
**********************
SM Pro Audio - OC8E - Bardzo, bardzo fajna maszynka. Znajomy kupił ten klocek i pomimo mojego sceptycyzmu, okazało się, że za tą kasę maszynka może naprawdę dużo i robi to w całkiem niezłym stylu.
Wersja z miernikami kosztuje coś ok 1450,00 zł a "goła" 990,00 zł
Ceny z Audio Factory - oni są dystrybutorem SMPro Audio w PL.

Pozdro!...
**********************
Zastanawiam sie nad zakupem tego urzadzenia przemawia za mna 8 kanałowa kompresja co da mi osobna kompresje kazdego kanału wychodzacego z akai2000xl , tylko jedno nie daje mi spokoju urzadzenie niby analogowe cena bardzo niska jak za 8 kanałow , dlaczego analogowy kompresor tl audio 5021 2 kanałowy kosztuje 3500 PLN? szkoda że nie ma nigdzie probek do przesłuchania z tego SM ewentualnie opisu w EIS i wypowiedzi osob ktore używały lub miały kontakt z tymi urzadzeniami. ...
**********************
wiesz no ciężko jest porównywać ze sobą te sprzety bo to całkiem inna jakość tak jak przepaść jest pomiedzy tl audio a np manleyem vari mu na taki stan zeczy ma wpływ mnustwo czynników które składaja sie na jakosc dzwieku generowanego przez te kompresory ja tez używam synth softu i do nadania charakteru próbkom po prsotu przepuszczam je przez monofoniczny preamp lampowy a kompresje stosuje juz w pluginie wiec jesli miałbym krotko odpowiedziec na pytanie to lepiej kupić stereofoniczny preamp lampowy z kompresorem
(bo i tak kompresor nie jest lampowy choć stosuje sie takie okreslenie) bo i tak potem zgrywasz wszystko na jakis wieloslad
robie bity

Pine
Posty:233
Rejestracja:czwartek 26 maja 2005, 00:00

Re: Sygnał cyfrowy w kompresorze sprzętowym

Post autor: Pine » piątek 25 maja 2007, 15:01

............Witam! Proszę o radę, czy warto wykorzystać budżetowy kompresor sprzętowy przy obróbce szeroko pojętej muzyki elektronicznej tworzonej na PC-cie. (Wiem, Waves, PSP, itp., ale ta przyjemność kręcenia gałkami :)). Jeśli tak, to jaki kompresor byłby wart polecenia? ...
**********************
SM Pro Audio - OC8E - Bardzo, bardzo fajna maszynka. Znajomy kupił ten klocek i pomimo mojego sceptycyzmu, okazało się, że za tą kasę maszynka może naprawdę dużo i robi to w całkiem niezłym stylu.
Wersja z miernikami kosztuje coś ok 1450,00 zł a "goła" 990,00 zł
Ceny z Audio Factory - oni są dystrybutorem SMPro Audio w PL.

Pozdro!...
**********************
Zastanawiam sie nad zakupem tego urzadzenia przemawia za mna 8 kanałowa kompresja co da mi osobna kompresje kazdego kanału wychodzacego z akai2000xl , tylko jedno nie daje mi spokoju urzadzenie niby analogowe cena bardzo niska jak za 8 kanałow , dlaczego analogowy kompresor tl audio 5021 2 kanałowy kosztuje 3500 PLN? szkoda że nie ma nigdzie probek do przesłuchania z tego SM ewentualnie opisu w EIS i wypowiedzi osob ktore używały lub miały kontakt z tymi urzadzeniami. ...
**********************
wiesz no ciężko jest porównywać ze sobą te sprzety bo to całkiem inna jakość tak jak przepaść jest pomiedzy tl audio a np manleyem vari mu na taki stan zeczy ma wpływ mnustwo czynników które składaja sie na jakosc dzwieku generowanego przez te kompresory ja tez używam synth softu i do nadania charakteru próbkom po prsotu przepuszczam je przez monofoniczny preamp lampowy a kompresje stosuje juz w pluginie wiec jesli miałbym krotko odpowiedziec na pytanie to lepiej kupić stereofoniczny preamp lampowy z kompresorem
(bo i tak kompresor nie jest lampowy choć stosuje sie takie okreslenie) bo i tak potem zgrywasz wszystko na jakis wieloslad ...
**********************
Ja używam do produkcji kompresora cyfrowego TC finalizer electronic, 3 pasmowa kompresja i kilka funkcji dodatkowych jak EQ ,dynamiczne eq, expander , limiter powoduje iż mogę odpowiednio przygotowac sample do produkcji nastepnie wrzucam je do samplera seqwencera akai miks zgrywam ostatecznie do kompa poprzez mikser analogowy + ostatecznie przez TC finalizer ,jestem zadowolony z brzmienia nie mniej jednak chciałbym upiększyć miks stosując kompresje analogowa jesli chodzi o BAS i STOPE. Obawiam sie iż w tym momencie używając kompresora 8 kanałowego firmy SM mogę spłaszczyć brzmienie chyba trzeba cierpliwie czekać na okazję sterefonicznego kompresora TL audio .( manley poza zasięgiem)
Logic express 8,RME FF400, Akai Mpc2000xl,Virus Ti,Roland JP8000,FM 8,Surge,Tc Electronic Finalizer,Tl Audio 5013 mk2, 2 x 1176 clone, 2 x pultec clone,SSL4000 bus compressor clone with external sidechain,
2176 Stereo Clone.

ODPOWIEDZ