Problem z zakupem interfejsu FireWire

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
Awatar użytkownika
wroobelek1
Posty:4
Rejestracja:niedziela 18 mar 2007, 00:00
Problem z zakupem interfejsu FireWire

Post autor: wroobelek1 » niedziela 18 mar 2007, 22:35

witam , interesuje mnie kupno interfejsu FireWire z przynajmniej 12 wejściami analogowymi i 6 cyfrowymi , który ma możliwośc zapisywania wszyskich tych scieżek w tzw multitracku (każda ścieżka osobno) chcę wykorzystywać go w studiu jako interfejs zewnętrzny podłączony do laptopa , prosze o propozycje bo w necie znalazłem tylko to http://www.veracomp.pl/hercules.interfejs

i ma troche za mało wejść , pozdrawiam

j.bravo
Posty:386
Rejestracja:środa 01 wrz 2004, 00:00

Re: Problem z zakupem interfejsu FireWire

Post autor: j.bravo » niedziela 18 mar 2007, 23:50

Bedzie słabo.Duzo jest kart, ktore maja 8, max 10 wejsc po analogu, reszta po cyfrze, ale po 8-kanalowym Adacie plus Spidif i AES. Razem ponad 20 wejść i wyjść. Poszukaj wsrod produktow firm:

- RME
- Motu
- Apogee
- Presonus
- Digidesign

Ale sa drozsze od Herkulesa, ktory jest dziwny bo nie ma Adata.
Jestem przystojny i młody

Awatar użytkownika
wroobelek1
Posty:4
Rejestracja:niedziela 18 mar 2007, 00:00

Re: Problem z zakupem interfejsu FireWire

Post autor: wroobelek1 » poniedziałek 19 mar 2007, 00:49

...Bedzie słabo.Duzo jest kart, ktore maja 8, max 10 wejsc po analogu, reszta po cyfrze, ale po 8-kanalowym Adacie plus Spidif i AES. Razem ponad 20 wejść i wyjść. Poszukaj wsrod produktow firm:

- RME
- Motu
- Apogee
- Presonus
- Digidesign

Ale sa drozsze od Herkulesa, ktory jest dziwny bo nie ma Adata.
...
**********************
hmm , ok dzieki a mozesz mi wyjasnic czy z tych kart pojdzie sygnał na slady czy jakies tylko 2 sciezki jak w przypadku tanich interfaców usb ?
pozatym jak najlepiej wykorzystac karte zeby miec najwiecej wysc , mam mikser analogowy z 8 wyjsciami , reszte chce pociagnąć z preampa lampowego http://www.behringer.com/MIC2200/index.cfm?lang=ENG , ale niewiem jak wykorzystac wejścia cyfowe , jest jakis preamp z wyjsciami cyfrowymi , 2 oddzielne kanały chce wykorzystac przy pomocy pereampów (podów) line 6 , czy to dobry pomysł *bede tworzył studio nagraniowe w najblizszym czasie i szukam poprostu najlepszych rozwiazan

j.bravo
Posty:386
Rejestracja:środa 01 wrz 2004, 00:00

Re: Problem z zakupem interfejsu FireWire

Post autor: j.bravo » poniedziałek 19 mar 2007, 02:24

hmm , ok dzieki a mozesz mi wyjasnic czy z tych kart pojdzie sygnał na slady czy jakies tylko 2 sciezki jak w przypadku tanich interfaców usb ?
pozatym jak najlepiej wykorzystac karte zeby miec najwiecej wysc , mam mikser analogowy z 8 wyjsciami , reszte chce pociagnąć z preampa lampowego http://www.behringer.com/MIC2200/index.cfm?lang=ENG , ale niewiem jak wykorzystac wejścia cyfowe , jest jakis preamp z wyjsciami cyfrowymi , 2 oddzielne kanały chce wykorzystac przy pomocy pereampów (podów) line 6 , czy to dobry pomysł *bede tworzył studio nagraniowe w najblizszym czasie i szukam poprostu najlepszych rozwiazan...
**********************
Po cyfrze można przesłać dwa kanały ( AES/EBU albo SPDIF) albo 8 (ADAT). Do zamiany sygnału analogowego na cyfrowy lub odwrotnie służą przetworniki AD i DA. I to jest ważny element toru audio - dobre jakościowo są bardzo drogie.

Jeśli szukasz najepszych rozwiązań to zapomnij o Herkulesie...

Akurat też sie oglądam za interfacem do laptopa na Firewire, dokładnie do MacBooka Pro i Logic'a Pro. Czytam różne fora po kilka godzin dziennie (korzystając z WYSZUKIWAREK ) i najbardziej mi sie podoba PRESONUS FIRESTUDIO + MSR FireStudio. W moim przypadku odpada, bo pod PC chodzi dobrze, a pod Makiem podobno niekoniecznie. Ale nie ważne, pewnie masz PC i chcesz nagrywać bębny na 10-ciu śladach + gitary na dwóch, trzech + wokale + ew. klawisze stereo. I pewnie wszystko naraz. Szkoda kasy - zespół, który jest przygotowany do nagrań na "setkę" zdarza się raz na sto albo rzadziej. Propozycje:

1. Kupujesz FireStudio i dokupujesz do tego np. Behringera ADA 8000 , łączysz po Adacie i i masz dodatkowe 8 preampów + 8 wyjść, czyli razem 16 wejść i wyjść.

2. Kupujesz RME FireFace 800 albo Motu Traveler. 4 preampy w karcie + liniowo UltraGaina MIC 2200 i 2 x Line6. Masz wtedy 6 preampów na bębny i 2 linie na POD'y.

Polecam punkt 2. Moim zdaniem wystarczy 6 mikrofonów na bębny, jeśli sie nagrywa oddzielnie bachy i tomy. Tak się nagrało wiele płyt, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby tą technikę wykorzystać w homerecordingu, jak sie ma mało wejść. A robi się tak:

TAKE 1

1. kick
2. snare top
3. snare bottom
4. hihat
5. amb L
6. amb R

TAKE 2

1. tom 1
2. tom 2
3. tom 3
4. tom 4
5. amb L
6. amb R

TAKE 3

1. cym 1
2. cym 2
3. cym 3
4. cym 4
5. amb L
6. amb R

Przy tej technice wystarczy mniej mikrofonów i preampów, więcej możliwości przy miksie, tylko trzeba namówić bębniarza do takiego sposobu grania
Jestem przystojny i młody

sqward
Posty:1
Rejestracja:poniedziałek 19 mar 2007, 00:00

Re: Problem z zakupem interfejsu FireWire

Post autor: sqward » poniedziałek 19 mar 2007, 14:26

A co powiecie Panowie na coś takiego:
http://rnr.pl/p6798.890_alesis_multimix_firewire_16_mixer_analogowy.html
Noszę się z zamiarem kupna tego urządzenia. Może podepnę się w miarę delikatnie pod temat. Urządzenia ma 16 wejść analogowych, może więc to się sprawdzi autorowi tematu ?

Awatar użytkownika
wroobelek1
Posty:4
Rejestracja:niedziela 18 mar 2007, 00:00

Re: Problem z zakupem interfejsu FireWire

Post autor: wroobelek1 » poniedziałek 19 mar 2007, 14:36

Przy tej technice wystarczy mniej mikrofonów i preampów, więcej możliwości przy miksie, tylko trzeba namówić bębniarza do takiego sposobu grania ...
**********************
hmm powiem ci ze bardziej mi odpowiada nsposób pierwszy ze wzgledu na to ze sam gram na perkusji wiem ze gra i nagrywanie osobno wszystkiego moim zdaniem jest troche lipne. zalezy tez od gatunku muzyki jaki sie gra ale przy ciezszych klimatach poprostu nie jest to dobre rozwiazania. A karta fajna , musze sie porzadnie zastanowic , szkoda ze ma weejsca na przedniej płycie , bardziej urzadzało by mnie jezeli miała by wejścia z wtyłu

Awatar użytkownika
Spliff
Posty:17
Rejestracja:środa 04 kwie 2007, 00:00

Re: Problem z zakupem interfejsu FireWire

Post autor: Spliff » środa 04 kwie 2007, 19:41

2. Kupujesz RME FireFace 800 albo Motu Traveler. 4 preampy w karcie + liniowo UltraGaina MIC 2200 i 2 x Line6. Masz wtedy 6 preampów na bębny i 2 linie na POD'y.

Punkt 2 to rzeczywiscie nie glupie rozwiazanie.

Powiedz jeszcze jaka konsola wchodzi w gre w Twoim studio? Niektore konsole jak np. Tascam DM3200 maja mozliwosc dokupienia wewnetrznego interfejsu ktory smiga na firewire i kosztuje calkiem rozsadne pieniadze. W ten sposob zalatwiasz problem pre-ampow a interface zalatwia ci 16-24 slady takze z klasyczna "setka" nie ma problemow (chyba ze to orkiestra:-)

A co sadzicie o M-Audio Firewire 1814?
Zalatwilo by sprawe? Warto zaznaczyc ze w takim przypadku otwiera ci sie mozliwosc korzystania z ProToolsa M-Powered. Warto wziac pod uwage.

Pozdrawiam
[addsig]
Trzeba rąbac!!!

ODPOWIEDZ