...prosto - przedewszystkim przeczytac instrukcje
masz pisk bo sluchasz sygnalu i z programu i z efektu ktory znow wysylany jest do efektu i masz petle - dlatego masz pisk
sygnal wracajacy z efektu nie moze isc znow na efekt!!!
wszystko w instrukcji i zapewne w mikserze karty...
**********************
Hmm. W instrukcji jasno jest tylko napisane ze moze wlasnie tak sie dziac w przypadku zlego podpiecia.
Chcialbym sie dowiedziec nie dlaczego mam to piszczenie lecz jak zrobic zeby tego piszczenia nie bylo.
Pozdrawiam.
M-Audio Delta 1010 - problem
Re: M-Audio Delta 1010 - problem
Post został usunięty.
Ostatnio zmieniony piątek 01 lut 2019, 00:55 przez PiotrK, łącznie zmieniany 1 raz.
[Użytkownik usunął konto]
Re: M-Audio Delta 1010 - problem
Pracuje na programach Sound Forge 6.0 i Acid 4.0
Czy te programy maja mozliwosc wspolpracy z efektami zewnetrznymi? Chyba nie... ale moge sie mylic. Nie uzywam zadnego z nich.
Ma to jakies znaczenie na jakich programach pracuje, kiedy nie wiem jak fizycznie podpiac to wszystko ? :>
Jezeli podpiales tak jak piszesz, to podpiales dobrze. Wykorzystanie natomiast takiego zestawu, i to sensowne wykorzystanie, to calkiem inna sprawa. Program, w jakim pracujesz, to tez mikser, a mikser to w studiu najwazniejszy element wyposazenia, warto zdawac sobie z tego sprawe. Jezeli nie znamy modelu miksera czy chocbyogolnie jego mozliwosci, jak mozna cokolwiek powiedziec? Nie piszesz, co chcesz uzyskac, a to tez dosc istotne. Wydaje mi sie, ze jedyna mozliwoscia wykorzystania sprzetowych efektow zewnetrznych w programach, ktore nie sa do tego przystosowane to "obejscie" polegajace na nagrywaniu na slady "efektu dzialania tych efektow" - czasochlonne i lewa reka za prawe ucho...
Czy te programy maja mozliwosc wspolpracy z efektami zewnetrznymi? Chyba nie... ale moge sie mylic. Nie uzywam zadnego z nich.
Ma to jakies znaczenie na jakich programach pracuje, kiedy nie wiem jak fizycznie podpiac to wszystko ? :>
Jezeli podpiales tak jak piszesz, to podpiales dobrze. Wykorzystanie natomiast takiego zestawu, i to sensowne wykorzystanie, to calkiem inna sprawa. Program, w jakim pracujesz, to tez mikser, a mikser to w studiu najwazniejszy element wyposazenia, warto zdawac sobie z tego sprawe. Jezeli nie znamy modelu miksera czy chocbyogolnie jego mozliwosci, jak mozna cokolwiek powiedziec? Nie piszesz, co chcesz uzyskac, a to tez dosc istotne. Wydaje mi sie, ze jedyna mozliwoscia wykorzystania sprzetowych efektow zewnetrznych w programach, ktore nie sa do tego przystosowane to "obejscie" polegajace na nagrywaniu na slady "efektu dzialania tych efektow" - czasochlonne i lewa reka za prawe ucho...
Re: M-Audio Delta 1010 - problem
Pytasz co chce uzyskac? Chce poddac kompresji nagrany wokal i zachowac te zmiany, a w przyszlosci chcialbym do tego podpiac jeszcze TC Electronic Finalizer 96. Spedzilem wiele czasu na dowiadywanie sie jak to wszystko ze soba podpiac i bazujac na zdobytej wiedzy usilowalem to zrobic tak jak mi radzono jednak bezskutecznie. Czy moze mi ktos w prostych slowach dokladnie napisac jak to powinno byc podpiete?? Bylbym naprawde bardzo wdzieczny.
Pozdrawiam serdecznie!
Pozdrawiam serdecznie!
Re: M-Audio Delta 1010 - problem
Chce poddac kompresji nagrany wokal i zachowac te zmiany, a w przyszlosci chcialbym do tego podpiac jeszcze TC Electronic Finalizer 96.
Wydaje mi sie, ze nie chcesz wiedziec jak to podpiac - bo juz to zrobiles. Raczej chcesz wiedziec, jak to teraz wykorzystac. Poniewaz te programy, ktorych uzywasz, chyba nie maja mozliwosci wspolpracy z zewnetrznymi efektami, trzeba to robic "dookola". Z wokalem latwiej - wychodzisz wokalem na wyjscie, do ktorego masz podpiety procesor, ktory chcesz nagrac, i nagrywasz na nowy slad z wejscia, do ktorego podpiete jest wyjscie tego procesora (oczywiscie moze ono miec ten sam numerek). Potem przesuwasz recznie kompensujac wsystkie opoznienia i gotowe.
Druga kombinacja, czyli przepuszczenie calosci przez finalizer na przyklad, to bardziej skomplikowane. Nie wiem, jak masz rozwiazany odsluch, a to ma znaczenie. Jezeli mozesz sluchac _po_ finalizerze, to sprawa jest prosta - wejscia finalizera podpinasz pod wyjscie glowne, wyjscia finalizera pod jakies wejscia, tworzysz slad stereo, zamykasz go, wyciszasz suwakiem lub mutujesz, i nagrywasz na niego caly miks przechodzacy przez finalizer. Sluchac powinienes wtedy _po_ finalizerze. Jezeli nie mozesz sluchac po finalizerze, a tylko z glownego wyjscia karty, to trudniej - _caly_ miks musisz wypuscic na inne wyjscia (i nic na glowne), tam podpiac finalizer, wrocic nagrywajac to na slad stereo i sluchac tego sladu - problem w tym, czy latwo przelaczyc caly miks ze wszystkimi efektami na inne wyjscia...
Wydaje mi sie, ze nie chcesz wiedziec jak to podpiac - bo juz to zrobiles. Raczej chcesz wiedziec, jak to teraz wykorzystac. Poniewaz te programy, ktorych uzywasz, chyba nie maja mozliwosci wspolpracy z zewnetrznymi efektami, trzeba to robic "dookola". Z wokalem latwiej - wychodzisz wokalem na wyjscie, do ktorego masz podpiety procesor, ktory chcesz nagrac, i nagrywasz na nowy slad z wejscia, do ktorego podpiete jest wyjscie tego procesora (oczywiscie moze ono miec ten sam numerek). Potem przesuwasz recznie kompensujac wsystkie opoznienia i gotowe.
Druga kombinacja, czyli przepuszczenie calosci przez finalizer na przyklad, to bardziej skomplikowane. Nie wiem, jak masz rozwiazany odsluch, a to ma znaczenie. Jezeli mozesz sluchac _po_ finalizerze, to sprawa jest prosta - wejscia finalizera podpinasz pod wyjscie glowne, wyjscia finalizera pod jakies wejscia, tworzysz slad stereo, zamykasz go, wyciszasz suwakiem lub mutujesz, i nagrywasz na niego caly miks przechodzacy przez finalizer. Sluchac powinienes wtedy _po_ finalizerze. Jezeli nie mozesz sluchac po finalizerze, a tylko z glownego wyjscia karty, to trudniej - _caly_ miks musisz wypuscic na inne wyjscia (i nic na glowne), tam podpiac finalizer, wrocic nagrywajac to na slad stereo i sluchac tego sladu - problem w tym, czy latwo przelaczyc caly miks ze wszystkimi efektami na inne wyjscia...
Re: M-Audio Delta 1010 - problem
Matiz! Dziekuje bardzo za rady!! Na pewno beda one przydatne. Lecz niestety wydaje mi sie ze albo ja cos napisalem nie jasno albo czegos nie rozumiem do konca. Otoz ten dziwny pisk ktory wydobywa sie z glosnikow jest niezaleznie od tego czy mam uruchomiony jakikolwiek program. Jest on nawet wtedy kiedy nic nie odsluchuje. Po prostu po podlaczeniu w momencie kiedy przestawiam w mikserze karty wejscia wyjscia tak aby byly aktywne te do ktorych podpiete sa urzadzenia pojawia sie ten dzwiek i zapalaja sie wszystkie diody na urzadzeniach sygnalizujac jakby olbrzymi przester.
Re: M-Audio Delta 1010 - problem
...Matiz! Dziekuje bardzo za rady!! Na pewno beda one przydatne. Lecz niestety wydaje mi sie ze albo ja cos napisalem nie jasno albo czegos nie rozumiem do konca. Otoz ten dziwny pisk ktory wydobywa sie z glosnikow jest niezaleznie od tego czy mam uruchomiony jakikolwiek program. Jest on nawet wtedy kiedy nic nie odsluchuje. Po prostu po podlaczeniu w momencie kiedy przestawiam w mikserze karty wejscia wyjscia tak aby byly aktywne te do ktorych podpiete sa urzadzenia pojawia sie ten dzwiek i zapalaja sie wszystkie diody na urzadzeniach sygnalizujac jakby olbrzymi przester. ...
**********************
czy dasz sobie powiedziec, i przeczytasz wyraznie co napisali koledzy powyzej.
masz sprzezenie bo ci sygnal wiruje...
NIE MOZESZ, POWTARZAM JESCZE RAZ, NIE MOZESZ, puszczac na glowne wyjscie master tego co chcesz obrobic + to co wychodzi z efektu, bo masz od tego wlasnie wzbudzenie.
wiec... albo na czas zadzialania efektu, w mikserze karty dzwiekowej zciszysz wejscie na ktore wchodzi sygnal z efektu, albo skonfigurujesczs w karcie tak, aby sygnal ktory chcesz oborbic nie szedl na wyjscie glowne, tylko na jakies dodatkowe. masz wtedy 2 pary wyjsc stereo,
na tym drugim, puszczasz tylko to co chcesz obrobic do efektu, a na pierwsze glowne cala reszte + sygnal z wejsica po efekcie.
nie ma inne mozliwosci, ew. odlsuch mozesz zrealizowac zewnetrzenie uzywajac jakis zew. mikser.
Pozdrawiam
**********************
czy dasz sobie powiedziec, i przeczytasz wyraznie co napisali koledzy powyzej.
masz sprzezenie bo ci sygnal wiruje...
NIE MOZESZ, POWTARZAM JESCZE RAZ, NIE MOZESZ, puszczac na glowne wyjscie master tego co chcesz obrobic + to co wychodzi z efektu, bo masz od tego wlasnie wzbudzenie.
wiec... albo na czas zadzialania efektu, w mikserze karty dzwiekowej zciszysz wejscie na ktore wchodzi sygnal z efektu, albo skonfigurujesczs w karcie tak, aby sygnal ktory chcesz oborbic nie szedl na wyjscie glowne, tylko na jakies dodatkowe. masz wtedy 2 pary wyjsc stereo,
na tym drugim, puszczasz tylko to co chcesz obrobic do efektu, a na pierwsze glowne cala reszte + sygnal z wejsica po efekcie.
nie ma inne mozliwosci, ew. odlsuch mozesz zrealizowac zewnetrzenie uzywajac jakis zew. mikser.
Pozdrawiam
Proszę zanotować! "odmawia wypisania spisu sprzętu studyjnego w sygnaturce"
Re: M-Audio Delta 1010 - problem
no coz instrukcji nie przeczytales
jesli efekt ma sie tylko nakladac na sygnal to dajesz do na osobne wejscie i dodajesz do oryginalu....jesli ma wplywac na sygnal to nie masz prawa dawac go na oryginalny.....
jednym slowem odsluch masz miec na innym wyjsciu niz sygnal oryginalny po jednym efekcie i podrugim...masz to zmiksowac w karcie i dopiero podac na wyjscie odsluchowe
zreszta wszystko masz wyzej......
jesli efekt ma sie tylko nakladac na sygnal to dajesz do na osobne wejscie i dodajesz do oryginalu....jesli ma wplywac na sygnal to nie masz prawa dawac go na oryginalny.....
jednym slowem odsluch masz miec na innym wyjsciu niz sygnal oryginalny po jednym efekcie i podrugim...masz to zmiksowac w karcie i dopiero podac na wyjscie odsluchowe
zreszta wszystko masz wyzej......