Witam!
Mam w projekcie wave'a stereo i chce go zamienic na mono.gdzie sie to robi w nuendo? z góry mówię że chcę ominąć opcję mixdown, żeby nie stracić dynamiki.pozdrawiam
Nuendo - wav stereo => mono
czarna muza dobry sound Quincy Jones
Re: Nuendo - wav stereo => mono
...Witam!
Mam w projekcie wave'a stereo i chce go zamienic na mono.gdzie sie to robi w nuendo? z góry mówię że chcę ominąć opcję mixdown, żeby nie stracić dynamiki.pozdrawiam...
**********************
A co to za bzdura? W mixdown nie tracisz dynamiki, to zwykłe arytmetyczne zsumowanie kanałów. Swoją drogą, jak sobie wyobrażasz zrobienie tego inaczej?
Mam w projekcie wave'a stereo i chce go zamienic na mono.gdzie sie to robi w nuendo? z góry mówię że chcę ominąć opcję mixdown, żeby nie stracić dynamiki.pozdrawiam...
**********************
A co to za bzdura? W mixdown nie tracisz dynamiki, to zwykłe arytmetyczne zsumowanie kanałów. Swoją drogą, jak sobie wyobrażasz zrobienie tego inaczej?
Re: Nuendo - wav stereo => mono
A co to za bzdura? W mixdown nie tracisz dynamiki, to zwykłe arytmetyczne zsumowanie kanałów. Swoją drogą, jak sobie wyobrażasz zrobienie tego inaczej?...
**********************
jestem muzykiem nie realizatorem.wiem tylko że w edytorach typu samplitude czy wave lab jest opcja która zmienia zaznaczonego wawe'a stereo do mono i nie nazywa sie to mixdow.natomiast co do dynamiki to opieram swoje wrażenia na tym co słyszę, a nie na teorii.a słyszę że jak zgrywam materiał w czasie rzeczywistym (waveterminal 192X) to mix brzmi dużo dużo lepiej i klarowniej niż jak robię mixdown w programie.zresztą po coś w zawodowych produkcjach robi się zgrywki na stole za kupę kasy bardzo często na taśmę z pozapinanymi analogowymi klockami, a nie mixdown w komputerze.przynajmniej tak mi mówili na wsi
a może sie myle.nie wiem.fachowcy pomóżcie mi proszę.
**********************
jestem muzykiem nie realizatorem.wiem tylko że w edytorach typu samplitude czy wave lab jest opcja która zmienia zaznaczonego wawe'a stereo do mono i nie nazywa sie to mixdow.natomiast co do dynamiki to opieram swoje wrażenia na tym co słyszę, a nie na teorii.a słyszę że jak zgrywam materiał w czasie rzeczywistym (waveterminal 192X) to mix brzmi dużo dużo lepiej i klarowniej niż jak robię mixdown w programie.zresztą po coś w zawodowych produkcjach robi się zgrywki na stole za kupę kasy bardzo często na taśmę z pozapinanymi analogowymi klockami, a nie mixdown w komputerze.przynajmniej tak mi mówili na wsi

czarna muza dobry sound Quincy Jones
Re: Nuendo - wav stereo => mono
jestem muzykiem nie realizatorem.wiem tylko że w edytorach typu samplitude czy wave lab jest opcja która zmienia zaznaczonego wawe'a stereo do mono i nie nazywa sie to mixdow.natomiast co do dynamiki to opieram swoje wrażenia na tym co słyszę, a nie na teorii.a słyszę że jak zgrywam materiał w czasie rzeczywistym (waveterminal 192X) to mix brzmi dużo dużo lepiej i klarowniej niż jak robię mixdown w programie.
**********************
Bycie muzykiem nie zwalnia z obowiązku znajomości podstawowych problemów techniki, jeśli ktoś się zabiera za realizowanie muzyki na komputerze.
Wiadomo, że jak wychodzisz z karty dwoma głośnymi sygnałami na osobnych wyjściach i je zsumujesz to dostaniesz sygnał jeszcze głośniejszy, ale to jest sygnał analogowy! W dziedzinie cyfrowej musisz sumę ściszyć, żeby się zmieściła na tej samej liczbie bitów i dokładnie to samo robi operacja konwersji stereo/mono, której tak ci brakuje w Nuendo. BTW, mylisz pojęcie dynamiki ze zwykłą głośnością, to jest elementarna sprawa i jeśli muzyk tego nie wie, to naprawdę wstyd.
[...] zresztą po coś w zawodowych produkcjach robi się zgrywki na stole za kupę kasy bardzo często na taśmę z pozapinanymi analogowymi klockami, a nie mixdown w komputerze.przynajmniej tak mi mówili na wsi
a może sie myle.nie wiem.fachowcy pomóżcie mi proszę.
**********************
Jasne, że po coś - właśnie po to, żeby podłączyć te analogowe klocki. A jak ktoś nie ma analogowych klocków, to jest to bez sensu. SETKI razy to już tu było wałkowane, ludzie czytajcie archiwum!!!!!!!
A tak przy okazji - skoro jesteś muzykiem a nie realizatorem, to po jaką cholerę zabierasz się za taki megakombajn, jakim jest Nuendo? Czyżby dlatego, że kosztuje tyle samo co np. darmowy Reaper?
**********************
Bycie muzykiem nie zwalnia z obowiązku znajomości podstawowych problemów techniki, jeśli ktoś się zabiera za realizowanie muzyki na komputerze.
Wiadomo, że jak wychodzisz z karty dwoma głośnymi sygnałami na osobnych wyjściach i je zsumujesz to dostaniesz sygnał jeszcze głośniejszy, ale to jest sygnał analogowy! W dziedzinie cyfrowej musisz sumę ściszyć, żeby się zmieściła na tej samej liczbie bitów i dokładnie to samo robi operacja konwersji stereo/mono, której tak ci brakuje w Nuendo. BTW, mylisz pojęcie dynamiki ze zwykłą głośnością, to jest elementarna sprawa i jeśli muzyk tego nie wie, to naprawdę wstyd.
[...] zresztą po coś w zawodowych produkcjach robi się zgrywki na stole za kupę kasy bardzo często na taśmę z pozapinanymi analogowymi klockami, a nie mixdown w komputerze.przynajmniej tak mi mówili na wsi

**********************
Jasne, że po coś - właśnie po to, żeby podłączyć te analogowe klocki. A jak ktoś nie ma analogowych klocków, to jest to bez sensu. SETKI razy to już tu było wałkowane, ludzie czytajcie archiwum!!!!!!!
A tak przy okazji - skoro jesteś muzykiem a nie realizatorem, to po jaką cholerę zabierasz się za taki megakombajn, jakim jest Nuendo? Czyżby dlatego, że kosztuje tyle samo co np. darmowy Reaper?

Re: Nuendo - wav stereo => mono
...Czyżby dlatego, że kosztuje tyle samo co np. darmowy Reaper?
...
à propos programu REAPER - wczoraj ukazała się jeszcze darmowa wersja 0.997. A mało jeszcze kumatym w temacie tłumaczę - począwszy od v.1.0 REAPER będzie za grosiwo
.
Nu, paszli...
[addsig]



Nu, paszli...

[addsig]
Wiedza zawsze ileś tam kosztuje, głupoty i niewiedzy nie da się oszacować.
Re: Nuendo - wav stereo => mono
[...]mylisz pojęcie dynamiki ze zwykłą głośnością, to jest elementarna sprawa i jeśli muzyk tego nie wie, to naprawdę wstyd.
*********************************
mnie nie chodzi o głośność tylko o brzmienie mixu.jest dużo klarowniejszy po zgrywce w real timie niz po mixdownie w Nuendo, może się mylę ale na Myteku i Adamach naprawdę słychać to doskonale.
[...] zresztą po coś w zawodowych produkcjach robi się zgrywki na stole za kupę kasy bardzo często na taśmę z pozapinanymi analogowymi klockami, a nie mixdown w komputerze.przynajmniej tak mi mówili na wsi
a może sie myle.nie wiem.fachowcy pomóżcie mi proszę.
**********************
Jasne, że po coś - właśnie po to, żeby podłączyć te analogowe klocki. A jak ktoś nie ma analogowych klocków, to jest to bez sensu.
**********************
Sens ma tylko umiejętne połączenie domeny cyfrowej i analogowej w zależności jakie brzmienie chcemy uzyskać.a najwięcej to zależy od umiejętności realizatora.
A tak przy okazji - skoro jesteś muzykiem a nie realizatorem, to po jaką cholerę zabierasz się za taki megakombajn, jakim jest Nuendo? Czyżby dlatego, że kosztuje tyle samo co np. darmowy Reaper?
**********************
Nie dlatego.Dlatego ze nie mam kompleksów, nie boję sie wyzwań, dlatego że lubię dobre zabawki, dobrą akustykę i dużo innych rzeczy które pozwalają mi w komfortowych warunkach zajmować się muzyką.Dlatego też, że wielu realiztorów w naszym kraju to naburmuszeni wszystkowiedzący i ceniący sie panowie, którym już dawno zabrakło pasji w tym co robią, zresztą Tymon coś o tym mówił ostatnio w EiS.Pozdrawiam.
*********************************
mnie nie chodzi o głośność tylko o brzmienie mixu.jest dużo klarowniejszy po zgrywce w real timie niz po mixdownie w Nuendo, może się mylę ale na Myteku i Adamach naprawdę słychać to doskonale.
[...] zresztą po coś w zawodowych produkcjach robi się zgrywki na stole za kupę kasy bardzo często na taśmę z pozapinanymi analogowymi klockami, a nie mixdown w komputerze.przynajmniej tak mi mówili na wsi

**********************
Jasne, że po coś - właśnie po to, żeby podłączyć te analogowe klocki. A jak ktoś nie ma analogowych klocków, to jest to bez sensu.
**********************
Sens ma tylko umiejętne połączenie domeny cyfrowej i analogowej w zależności jakie brzmienie chcemy uzyskać.a najwięcej to zależy od umiejętności realizatora.
A tak przy okazji - skoro jesteś muzykiem a nie realizatorem, to po jaką cholerę zabierasz się za taki megakombajn, jakim jest Nuendo? Czyżby dlatego, że kosztuje tyle samo co np. darmowy Reaper?
**********************
Nie dlatego.Dlatego ze nie mam kompleksów, nie boję sie wyzwań, dlatego że lubię dobre zabawki, dobrą akustykę i dużo innych rzeczy które pozwalają mi w komfortowych warunkach zajmować się muzyką.Dlatego też, że wielu realiztorów w naszym kraju to naburmuszeni wszystkowiedzący i ceniący sie panowie, którym już dawno zabrakło pasji w tym co robią, zresztą Tymon coś o tym mówił ostatnio w EiS.Pozdrawiam.
czarna muza dobry sound Quincy Jones
Re: Nuendo - wav stereo => mono
mnie nie chodzi o głośność tylko o brzmienie mixu.jest dużo klarowniejszy po zgrywce w real timie niz po mixdownie w Nuendo, może się mylę ale na Myteku i Adamach naprawdę słychać to doskonale.
**********************
Co to znaczy "zgrywka real time"? Bez dokładnego określenia, co Ty tam robisz, jak dokładnie biegnie sygnał - nie dojdziemy do porozumienia. Jeśli chodzi po prostu o odtworzenie materiału wielośladu i miks w czasie rzeczywistym wewnątrz Nuendo, po czym wyjście na przetwornik stereo, to efekt jest identyczny CO DO BITU z operacją mixdown robioną do pliku. Wielokrotnie sprawdzane i weryfikowane, nie ma o czym dyskutować.
Jeśli natomiast "zgrywką w real time" nazywasz wypuszczenie wszystkich śladów osobno na zewnątrz przez indywidualne wyjścia wielokanałowego przetwornika i zsumowanie ich analogowo i odsłuch, to oczywiście możesz słyszeć co innego, bo przede wszyskim będzie głośniej. Słuch ludzki jest tak skonstruowany, że jak coś jest głośniej to wydaje mu się klarowniejsze, bardziej czytelne itd. NIE DA SIĘ wyłączyć tego mechanizmu. Na tej samej zasadzie ludzie dokonują błędnego wyboru kiepskiego sprzętu elektroakustycznego, który po prostu głośniej gra.
Pytanie tylko - jakim cudem oczekujesz, że program przeliczy Ci ślady mono na stereo z efektem takim jak analogowe sumowanie za przetwornikiem?
Nie dlatego.Dlatego ze nie mam kompleksów, nie boję sie wyzwań, dlatego że lubię dobre zabawki, dobrą akustykę i dużo innych rzeczy które pozwalają mi w komfortowych warunkach zajmować się muzyką.
**********************
w takim razie proponuję kontakt z dystrybutorem programu, który na pewno bardzo chętnie wyjaśni Ci dokładnie, jak posługiwać się programem, który u niego kupiłeś.
**********************
Co to znaczy "zgrywka real time"? Bez dokładnego określenia, co Ty tam robisz, jak dokładnie biegnie sygnał - nie dojdziemy do porozumienia. Jeśli chodzi po prostu o odtworzenie materiału wielośladu i miks w czasie rzeczywistym wewnątrz Nuendo, po czym wyjście na przetwornik stereo, to efekt jest identyczny CO DO BITU z operacją mixdown robioną do pliku. Wielokrotnie sprawdzane i weryfikowane, nie ma o czym dyskutować.
Jeśli natomiast "zgrywką w real time" nazywasz wypuszczenie wszystkich śladów osobno na zewnątrz przez indywidualne wyjścia wielokanałowego przetwornika i zsumowanie ich analogowo i odsłuch, to oczywiście możesz słyszeć co innego, bo przede wszyskim będzie głośniej. Słuch ludzki jest tak skonstruowany, że jak coś jest głośniej to wydaje mu się klarowniejsze, bardziej czytelne itd. NIE DA SIĘ wyłączyć tego mechanizmu. Na tej samej zasadzie ludzie dokonują błędnego wyboru kiepskiego sprzętu elektroakustycznego, który po prostu głośniej gra.
Pytanie tylko - jakim cudem oczekujesz, że program przeliczy Ci ślady mono na stereo z efektem takim jak analogowe sumowanie za przetwornikiem?
Nie dlatego.Dlatego ze nie mam kompleksów, nie boję sie wyzwań, dlatego że lubię dobre zabawki, dobrą akustykę i dużo innych rzeczy które pozwalają mi w komfortowych warunkach zajmować się muzyką.
**********************
w takim razie proponuję kontakt z dystrybutorem programu, który na pewno bardzo chętnie wyjaśni Ci dokładnie, jak posługiwać się programem, który u niego kupiłeś.
Re: Nuendo - wav stereo => mono
...Nu, paszli...
...
Wczoraj zapodano wersję 0.999, to ostatni już gwizdek!!!
[addsig]

Wczoraj zapodano wersję 0.999, to ostatni już gwizdek!!!
[addsig]
Wojciech Chabinka - sekretarz redakcji EiS